בלוג… איך כותבים את זה בכלל? – חלק א'

במאמרים הקודמים סקרנו את חשיבותו של הבלוג העסקי עבור עסקים בימינו, ובפרט עבור עסקים קטנים שזו להם הזדמנות לייצר תוכן ונוכחות ברשת, עם השקעה מועטה יחסית, לצד תשואות... Read more »
Businessman hand press web blog button icon

במאמרים הקודמים סקרנו את חשיבותו של הבלוג העסקי עבור עסקים בימינו, ובפרט עבור עסקים קטנים שזו להם הזדמנות לייצר תוכן ונוכחות ברשת, עם השקעה מועטה יחסית, לצד תשואות גדולות.

יחד עם זאת, בעסקים קטנים לרוב אותו אדם עושה כמה וכמה תפקידים. המנהל בעסק יכול להיות גם העובד הזוטר, גם מנהל החשבונות, מנהל השיווק והמכירות ובעצם – "וואן מאן שואו".

הבעיה צצה, כשמדובר בבעלי-עסקים שלהם ולכתיבה אין שום דבר במשותף. אז, השאלה כיצד לייצר תוכן רלוונטי עבור הנוכחות ברשת, היא יותר מסתם קושי למציאת נושאי-כתיבה אלא אתגר אמיתי עבור אלו שמרגישים: "אני לא יודע לכתוב".

הבשורות הטובות? כולם מתמודדים עם הקושי הזה, גם כותבי תוכן מיומנים ומנוסים.

במאמר שלפניכם ליקטנו כמה רעיונות שיעזרו לכם להתחיל לייצר תוכן עבור הבלוג שלכם, אף אם אין לכם ניסיון כתיבה קודם. מוכנים?

1. דבר ראשון, תקראו.

סביר להניח שהמקצוע שלכם הוא לא מקצוע חדש שהמצאתם זה עתה. ייתכן והמוצר אותו אתם מוכרים הינו חדשני, אך התחום העסקי שלו בוודאי כבר קיים. ולכן, סביר להניח שכבר קיימים אי אלו אתרים בתחום שמייצרים תוכן. תוכלו לגלוש אצל המתחרים שלכם ולראות על מה הם כותבים. זה יוכל לתת לכם רעיונות לנקודות שהייתם רוצים לדבר עליהם מזווית הראיה שלכם או נושאים שהייתם רוצים להרחיב עליהם ושאף אחד אחד לפניכם עדיין לא דיבר עליהם. גלישה אצל המתחרים היא דרך טובה להבין שכל אחד יכול לייצר משהו לכתוב בין אם העסק שלכם הוא קטן, כדוגמת מכבסה שכונתית המציעה משלוחים עד הבית וגדלה ככל שהעסק שלכם גדל ומכיל בתוכו עובדים נוספים שיכולים לתת רעיונות לתוכן שמעניין אותם.

2. לא לפחד מהמילה תוכן.

אין ספק שהמילה "תוכן" מוזכרת המון במאמר זה והן במאמרים נוספים שמדברים על כיצד צריכה להראות הנוכחות שלכם באינטרנט. אבל מה זה בכלל תוכן? על איזה תוכן מדובר? תוכן זה כל מה שיכול להיות מעניין ורלוונטי עבור הגולשים וללקוחות שלכם מעניין ומתאים לקרוא.

הנה כמה דוגמאות לבעלי עסקים קטנים והתוכן שהם שיכולים לייצר באתר שלהם:

א. "נעלי מירי" – חנות נעליים שכונתית, ותיקה, קיימת משנת 2002 והייחוד שלה הוא בהתאמת מדרסים לפי אורתופד מוסמך וחומרי גלם איכותיים שנקנים בחו"ל. בבלוג של "נעלי מירי", נוכל לייצר תוכן שמדבר על נעליים. איך נכון להתאים מדרס לאדם שמגיע לחנות, אילו בעיות מדרסים ישנם וכיצד ההתאמה האורתופדית עוזרת לפתרון הבעיות? במידה והגיעה סחורה חדשה לחנות, זה רעיון נהדר לפוסט שמפרט את היתרונות של הנעליים החדשות שהגיעו ולמה כדאי לקהל הלקוחות לבקר בחנות דווקא עכשיו.

ב. "מכבסת אור" – מכבסה חדשה יחסית, בעלת ותק של חצי שנה, הפועלת בשכונת מגורים. בבלוג של המכבסה נוכל לייצר תוכן שמדבר על היתרונות של המכבסה החדשה, על שירות השליחים האדיב שמחזיר אותה מקופלת וריחנית עד לבית הלקוח בשעות שנוחות לו, על הסרת כתמים עקשניים, על סוגי בד שונים והטיפול בהם, על מהו ניקוי יבש, ואיך בעצם זה עובד? וכך הלאה והלאה.

כל מקצוע, והדוגמאות הרלוונטיות אליו. ואין דבר כזה שאין על מה לכתוב היות וכל טיפ, כל רעיון שהוא שאתם נתקלים בו שקשור לתחום העסקי שלכם,יכול לשמש לכתיבת פוסט בבלוג.

3. תמונות.

אחד הדברים הנעימים בבלוגים ברשת, בכל פלטפורמה שהיא, היא היכולת לשלב תמונות וסרטונים בגוף המלל עצמו. זה לא רק שובר את הקריאה אלא גם מוסיף תוכן ייחודי והופך את הפוסט שכתבתם למעניין יותר. נסו לשלב כמה שיותר תמונות כדוגמאות רלוונטיות לדבר שעליו אתם כותבים. דוגמה נהדרת לכך ניתן למצוא בבלוגי הטיפוח והיופי השונים: אם אתם כותבים על סוג לק או צבע חדש לשיער, חשוב להעלות תמונות שממחישות את זה.  וכנ"ל אם אתם מייצרים מוצר אחר מכל תחום – תתפרעו עם היכולות הגרפיות שחבויות בכם.

בחלק הבא (חלק ב') של המאמר, נציע לכם טיפים נוספים שיעזרו לכם להתחיל את צעדיכם בבניית בלוג לעסק שלכם.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים