אופטימיזציה לקמפיין ב-Google – לא מה שחשבתם

כיום, ביכולתו של כל מפרסם המשתמש בכלים דיגיטליים לקבל חיווי מדויק אודות נתוני חשיפה / הקלקות / לידים כתוצאה מהקמפיין הפרסומי ובהתאם לכך להסיק מסקנות רלוונטיות לשיפורו ובעקבותיו לשיפור התוצאות העסקיות של העסק שלו. העלאת תקציב שיווקי אכן תגדיל את התוצאות, וסביר להניח שאם נשקיע יותר כסף נקבל יותר, אך האם זו הדרך היחידה והנכונה ביותר? התשובה היא: וודאי שלא.
Man in business clothes catches computers, laptops and smartphones in the net for butterflies. Discounts and sales

אופטימיזציה לקמפיין ב-Google – לא מה שחשבתם

להבדיל מזמנים עברו, בהם עסקים וחברות השקיעו את מיטב כספם על פרסום שאינו מדיד (שילוט, פרסום במקומונים וכדומה), כיום, ביכולתו של כל מפרסם המשתמש בכלים דיגיטליים לקבל חיווי מדויק אודות נתוני חשיפה / הקלקות / לידים כתוצאה מהקמפיין הפרסומי ובהתאם לכך להסיק מסקנות רלוונטיות לשיפורו ובעקבותיו לשיפור התוצאות העסקיות של העסק שלו.

החלק הראשון בתהליך הוא לבצע מעקב. רבים מלקוחותינו מציינים בפנינו לא פעם כי הנתונים זמינים והם יכולים לראות אותם בכל רגע נתון. ובכן, הנתונים אכן זמינים ולכולם, השאלה היא אחת לכמה זמן מתבצע מעקב כזה אם בכלל.

מומלץ מאוד לבדוק אילו מהמודעות שלכם משיגות תוצאות טובות יותר ולבחון מה הופך אותם לאטרקטיביות, האם מדובר במסר, האם מדובר בביטוי החיפוש שבו פרסמתם? עיצוב העמוד? אלו שאלות שעליכם לענות אליהן.

רבים מהעסקים כיום משקיעים סכומים גבוהים עבור גיוס טראפיק, בין אם מדובר על מודל חשיפה בפייסבוק ובין אם מדובר על מודל הקלקה בגוגל. בשניהם, הנטייה הרווחת היא להוציא יותר כסף כדי לקבל יותר תוצאות.

ובכן, נדגיש כי העלאת תקציב שיווקי אכן תגדיל את התוצאות, וסביר להניח שאם נשקיע יותר כסף נקבל יותר, אך האם זו הדרך היחידה והנכונה ביותר? התשובה היא: וודאי שלא.

לצורך הדוגמא, נניח שיש לכם קמפיין אדוורדס ומדי חודש מקליקים עליו כ-1000 גולשים. העלות הממוצעת לקליק היא 5 שקלים ואחד מכל עשרים גולשים שהקליקו על גבי המודעה יפנה אליכם או לחלופין יבצע רכישה. למעשה, עבור הוצאה של 5000 שקלים, תקבלו בממוצע כ – 50 פניות כך שכל פניה עלתה לכם בפועל 100 שקלים.

בנקודה זו, כדי להכפיל את כמות הפניות ישנן כעת שני דרכים :

יש את הדרך הארוכה והיקרה – הכפלת גובה התקציב, פי 2 תקציב, פי 2 פניות, או הדרך הקצרה והאפקטיבית יותר, שתגרום ליותר גולשים לפנות אליכם או לבצע רכישה אצלכם.

אז איך עושים את זה? הרי לפניכם, 4 טיפים שוודאי יעזרו לכם:

1. התאמת המסר השיווקי המופיע במודעה לעמוד הנחיתה. לא פעם נתקלנו בקמפיין שבו המודעה הייתה מאוד תמציתית ונכונה אך בעמוד הנחיתה בלבלו את הגולשים עם עודף מסרים שיווקים שפשוט לא הבינו אותם.

בנקודה זו יש להדגיש: חלון ההזדמנויות שעומד לרשותנו הינו בין 3-7 שניות ולכן חשוב לזכור שאם הגולש לחץ על המודעה מלכתחילה היא עוררה בו עניין. אז, אל תנסו "למרוח" אותו יותר מדי, המסר שלכם עלול להתפספס.

2. התאמת המסר השיווקי לקהל היעד. הקפידו לפנות אל הלקוחות שלכם בשפה שהם מבינים. רבים מהמפרסמים נוטים להתבסס על רמת ידע הזהה לרמת הידע שלהם, רמת ידע שאינה משקפת את הלקוח הממוצע ולמעשה הם יבינו את כוונתו של המפרסם, אבל רק הם. כדי להתאים את המסר לקהל היעד שלכם אל תחששו לשאול את הלקוחות שלכם.  הם המורים הכי טובים שיהיו לכם.

3. מעקב וניתוח. עליכם להקפיד לעקוב אחר כמות ההמרות מכל ביטוי וביטוי, ולהבין אילו ביטויים מייצרים לכם עלויות ללא תמורה ואילו מהביטויים מספקים לכם תוצאות בפועל. אם ביטויים ספציפיים מייצרים לכם רק הקלקות מדובר, בבזבוז של הכסף, הסירו אותם. אך מנגד, הגדילו את התקציב בביטויים שמספקים לכם תוצאות בשטח.

4. "פרה פרה". הקפידו לבצע את השינויים בנפרד, כאשר משך בדיקת כל שינוי צריכה לארוך , בהערכה גסה, שבוע. ביצוע מספר שינויים בו זמנית לא יאפשר לכם להסיק מסקנה סטטיסטית אמיתית, ועליכם לוודא כי המסקנות שלכם אכן נכונות.

לסיכום:

הקפידו למדוד את ביצועי הקמפיין ולשאוף לשיפור מתמידתהליך אופטימיזציה נכון ימקסם את ביצועי הקמפיין שלכם ויאפשר לכם להפיק ממנו את המרב.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים