איך תייצרו את עמוד המאמר היעיל והאפקטיבי ביותר באתר האינטרנט שלכם?

חשבתם פעם מדוע אתם קוראים כתבות מסוימות / מאמרים פרסומיים שונים ומדוע לא? זה לא תלוי רק בכותרת, או בתוכן עצמו. גם לגרפיקה ולמבנה התוכן של המסמך מבחינה ויזואלית יש תפקיד נרחב בהחלטה הלא מודעת הזו. אז יש לכם אתר חדש דנדש, נוצץ, "היישר מהניילונים", אך איך צריך להראות דף המאמר שלכם? כל הפרטים כאן.
Business man reading a newspaper

איך תייצרו את עמוד המאמר היעיל והאפקטיבי ביותר באתר האינטרנט שלכם?

מאת: כתבת "הטורבו העסקי".

כשאנו מייצרים תוכן שיווקי של העסק שלנו, אנו צריכים לחשוב לא רק על התוכן של מה שנכתוב, אלא גם על איך הוא יופיע באתר.

 

1. קביעת הכותרת:

חשוב שהכותרת תהיה בגודל משמעותי וסביר בדף, בצבעים לא בולטים ומנקרי-עיניים (בטח ובטח כותרת המורכבת מצבעים שונים), ורצוי שהיא תהיה פיקנטית ומעניינת ככל האפשר, כי היא הדבר הראשון שהצופים שלכם רואים כשהם מחליטים איזה מאמר לקרוא.

2. בחירת הפונט:

בעלי-עסקים רבים מזלזלים משום מה בנתון הזה. ישנם פונטים שמתאימים לקריאה רציפה של טקסט וישנם כאלה ש"תוקעים את הקריאה" ואינם נעימים לעין בצפייה ממושכת. ככלל, רוב האתרים משתמשים לטקסט רציף בפונט arial, אך חשוב לשים לב לגודל האות. זכרו גם שלמסכי-מחשב שונים תצוגות שונות, ואם גודל הפונט שלכם קטן מדי, זה סתם מעצבן את הקוראים ולא נוח לקריאה.

3. כותרות משנה:

כשאתם קוראים טקסט רציף באינטרנט, העיניים רואות "בליל" אותיות מרובות על המסך. אחת הדרכים לשבור את השורות המונוטוניות היא חלוקה לכותרות משנה (שוב: בצבע וגודל אחיד לאורך כל המאמר, צורה שהינה בולטת, אך לא "צעקנית")' אשר מחלקת את הטקסט ל"קוביות" שנוח יותר להתמודד איתן בקריאה, וכמובן, מייצרת עוד עניין בתוכן שלנו.

4. תמונות:

חשוב מאוד להכניס אלמנטים שישברו את הקריאה במהלך הטקסט. דפדוף באינטרנט אינו דומה לדפדוף בעיתון. במהלך קריאה בעיתון, עינינו מורגלות לחלוקה של טורים, מה שמאפשר שורות טקסט קצרות יותר, ו"הקלה" על העיניים.

בנוסף, הקריאה בטורים, מאפשרת לעין ל"רפרף" על הטקסט בקצרה, ולהחליט מראש אם מתחשק לנו או לא להשקיע ולקרוא את הכתוב. 

באינטרנט זה לא כך.

לרוב באינטרנט מאמר אינו מסתכם במסך הראשון שמופיע מול הגולשים, אלא הוא נמשך עוד ומייצר "גלילה". כאשר אנו גוללים, העיניים שלו רצות שורות שורות לאורך המסך, וזו פעולה "מעייפת" יותר. כשיש לנו תמונות או לחילופין קישוריות (לינקים), זה שובר את רצף הקריאה ומאפשר מנוחה (אפילו של מאית השנייה) בקריאה, ומייצר חווית קריאה נעימה יותר.

5. סרטונים:

סרטונים הם תוספת חדשה יחסית של תוכן לאתר. אם דיברנו מקודם על שבירת רצף הקריאה, הרי שסרטון עושה זאת בצורה אבסלוטית, שלעתים יכולה אף להזיק לתוכן של מה שכתבנו במאמר , בגלל שהיא מנתקת אותנו החוצה לחלוטין מהכתבה אל התוכן בווידאו.

חישבו רגע על הפעם האחרונה שקראתם אייטם כלשהו שבגופו הוטמע סרטון ביוטיוב. האם לאחר הצפייה בסרטון חזרתם אל אותה הכתבה או שהמשכתם לראות סרטונים אחרים ביוטיוב? זה האפקט הממכר של הוידאו. ברגע שעשינו את ה"ברייק" (ההפסקה) הקטן הזה וצפינו בסרטון, אנחנו נמשכים לראות עוד תכנים בנושא.

לכן, שלבו סרטונים, אך רצוי לשלב אותם לקראת סוף המאמר, כדי שלא "יזרקו" את הקוראים שלנו החוצה מהמאמר.

6. הנעה לפעולה:

מאמרים באתר הם דרך נהדרת ליצור תוכן ועניין. אך מה קורה לאחר שהצופים סיימו לקרוא את המאמר המעניין שלכם? אתם צריכים הנעה לפעולה.

זה יכול להיות אפילו הנעה לקריאת כתבה נוספת בסדרה, או (מה שאגב עדיף עשרות מונים), יצירת קשר עמכם לקבלת פרטים נוספים על החומר המדובר. את ההנעה לפעולה נשים בסוף המאמר שלנו.

לסיכום, יקל עליכם לייצר מבנה נוח לקריאה של עמוד מאמרים, אם פשוט תסתכלו על האתרים שאתם אוהבים לקרוא בהם, ולנתח מה "נכון" מבחינת הבנייה של האתר שאתם אוהבים.

זה יכול להיות הצבעים האחידים, השפה העיצובית הכוללת ועוד.

בהצלחה!


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים