בואו נדבר קצת על נטוורקינג

נטוורקינג זה אחד הכלים שיכולים למנף את העסק שלכם מעסק קטן לעסק שהרבה מכירים אותו. אחד הדברים היעילים הוא לקבל הפנייה ללקוחות פוטנציאליים מקולגות שעבדתם עמם או מבעלי עסקים שעובדים עמכם, ושאינם מתחרים בכם באופן ישיר. במאמר זה נסקור את הדרכים האפקטיביות העיקריות לייצר נטוורקינג מועיל עבור העסק שלכם.
Hand showing social networking icons.

נטוורקינג הוא אחד הכלים המרכזיים שיכולים למנף את העסק שלכם מעסק קטן לעסק שהרבה מכירים אותו.

אחד הדברים היעילים הוא לקבל הפנייה ללקוחות פוטנציאליים מקולגות שעבדתם עמם או מבעלי עסקים שעובדים עמכם, ושאינם מתחרים בכם באופן ישיר.

במאמר שלהלן נסקור כמה דרכים אפקטיביות לייצר נטוורקינג מועיל עבור העסק שלכם:

1. הרשתות החברתיות

א. פייסבוק

נאמר ופתחתם עסק חדש. גם עם עדיין לא הקמתם לו עמוד עסקי בפייסבוק (ומאוד מומלץ שתעשו זאת בהקדם), עדיין תוכלו ליידע את כל החברים והמכרים שלכם מהפרופיל האישי שיצאתם לדרך חדשה, ושתשמחו אם הם יבקרו בעסק שלכם ויספרו עליו לחבריהם.

אתם יכולים אפילו להציע לחבריכם הנחה משמעותית או הנחה לחברים שמגיעים דרכם. קל מאוד לשמור על קשר בפייסבוק עם אנשים שעבדתם עמם בעבר או שנמצאים בעמדות מפתח בארגונים שיכולים למנף אתכם הלאה. לפעמים מספיקה אפילו ברכה רנדומלית על הקיר של מכר רחוק כדי לחדש קשר שלא היה "קיים" בשנה-שנתיים האחרונות.

ב. לינקדאין

לינקדאין, היא רשת חברתית הממוקדת במישור העסקי. זאת תוך יצירת שיתופי-פעולה ו"אתגרי עבודה" קבוצתיים. הרשת הזו מעט יותר "מורכבת לתפעול" מאשר פייסבוק, אך ככלי עבודה היא חיונית ביותר עבורכם. ברגע שתקדישו לה שעה- שעתיים, ותקראו מספר מהמדריכים המסבירים כיצד לעשות את צעדיכם הראשונים בה (וכמובן שיש גם סרטונים מודרכים ביוטיוב), תגלו עולם חדש ומרתק של מאות ואלפי בתי עסק, שבקליק אחד, יכולים לקדם את העסק שלכם או ליצור שיתופי- עבודה פוריים.
למשל: אם העסק שלכם זה צילום עסקי, ואתם מחפשים בתי עסק להציע להם את שירותי הצילום שלכם, בלינקדאין תמצאו מיליוני בתי-עסק, ובהחלט ייתכן שחלקם זקוקים ורוצים את השירותים שלכם. י

ש לזכור שכרשת חברתית, העבודה ב"לינקדאין" מתבססת על מעגלים חברתיים. ככל שתהיו פעילים ביותר מעגילים חברתיים, כך תגדל החשיפה העסקית שלכם.

2. "אתגרים תעסוקתיים"

לפעמים כדי למנף את העסק שלנו, נרצה לעשות פעילות, שאינה נושאת עבורנו פירות כלכליים. אך, מצד שני , אנו מרוויחים בה חשיפה לבית העסק. דוגמא טובה לפעילויות כאלו הן "האתגרים התעסוקתיים": ברשת קיימים מאות פרויקטים שיתופיים הקוראים לבעלי מקצוע להצטרף על מנת לקדם מטרה חברתית זו או אחרת. זה יכול להיות תרומה של מוצרים עבור עמותה כלשהי או סתם שיתוף פעולה על מנת להעלות מודעות למטרה בריאותית / חברתית שנמצאת על סדר היום. כאמור, באתגרים מסוג זה לרוב לא "תרוויחו כסף" אך העובדה שבית העסק שלכם השתתף בפעילות, וקיבל פרסום, מגדילה כמעט אוטאומאטית את רשימת הלקוחות שלכם, גם גורמת לכם להראות חברתיים יותר בעיני לקוחות פוטנציאליים וגם מפגישה אותכם עם עוד בעלי עסק שאין לדעת אילו שת"פים עתידיים עלולים לצמוח משם.

3. אל תלכלכו

פניתם למישהו בבקשת חברות? הוא סרב לכם? עבדתם עם בעל עסק שלא הערכתם את העובדה עמו או שפירות השת"פ בינכם לא היו מוצלחים? היזהרו כאשר אתם מעבירים עליו ביקורת באזני אנשים אחרים. ב

עידן של היום, כשכולם מקושרים לכולם, ואין סודות ברשתות החברתיות, אתם לא רוצים להצטייר כעסק שמכפיש את מתחריו או בוגד באמון של בעלי עסקים ש"אינם נאים בעיניו". אין לדעת מול מי אתם מדברים, ויכול מאוד להיות שבעל העסק שלא אהבתם לעבוד עמו, הוא החבר הכי טוב, של הלקוח הפוטנציאלי הבא שלכם.

לכן, נקטו משנה זהירות. תוכלו לומר שלא הערכתם את העבודה המשותפת עקב סיבות א' + ב'+ ג', אך היזהרו מלהכפיש.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים