ביטוח אלמנטרי באמת אלמנטרי?

ביטוח אלמנטרי באמת אלמנטרי? לימור שטרן, כתבת "הטורבו העסקי" אסונות לא צפויים, הם לא דבר נעים. בין אם מדובר בגופנו או ברכושנו, זה מצער ומקשה על החיים... Read more »
insurance concept

ביטוח אלמנטרי באמת אלמנטרי?

לימור שטרן, כתבת "הטורבו העסקי"

אסונות לא צפויים, הם לא דבר נעים. בין אם מדובר בגופנו או ברכושנו, זה מצער ומקשה על החיים מבחינה פיסית ונפשית. לצערנו, זה יכול לקרות לכל אחד.

מעבר לך שהוא גורם צער ועוגמת נפש רבה, אירוע כזה, עלול לגרום לנו להוצאה כספית משמעותית.

כדי להתגונן מפני תוצאות אירועים כאלו, ניתן לקנות ביטוח ובכך להעביר את הסיכון וההוצאה הכספית לחברת הביטוח.

בני-האדם מטבעם, אוהבים להרגיש בטוחים, ורוצים להגן על עצמם, משפחתם ורכושם, ברשימת הדברים שיכולים להקנות זאת, נמצאת פוליסת הביטוח. הביטוח נועד כדי להגן עלינו ועל קרובינו מפני אסונות אפשריים כמו: תאונה, מחלה קשה, שריפה וכדומה.

כאשר אנו מבטחים את עצמנו אנו מבטיחים את עתידנו, זהו המנגנון שינהל את ההשקעה הכספית עליה נחליט ובצורה המושכלת ביותר, כדי שנוכל להתמודד במקרה של אירוע דרמטי כזה או אחר.  הביטוח יוריד את הנטל הכספי ויאפשר ביטחון כלכלי לתקופות קשות.

פוליסת ביטוח נותנת את הביטחון הבסיסי ביותר שיש לכל אחד ששומר על נכסיו ודואג לעתידו.

רכישת ביטוח – מה זה אומר?

ביטוח אלמנטרי שנקרא: גם ביטוח כללי, הינו מכלול ענפי הביטוח שלכולם מטרה זהה: לבטח מפני סיכון לאובדן הרכוש (כולו או חלקו), ומפני הסיכון לפגיעה בנפש כתוצאה משימוש ברכוש. במילים פשוטות יותר, בקניית ביטוח עבור הדברים החשובים לכם בחיים, החל בבריאותכם ועד המכונית שרכשתם, אתם משלמים עבור הביטחון הכספי שבמידה ותעברו זעזוע קשה, חלילה, חברת הביטוח תישא בנזק שייגרם מכך.

בקניית ביטוח, כמו בכל מוצר אחר, כדאי להשוות מחירים, לברר ולהבין מה כלול בפוליסה.

מה נכלל תחת המושג- ביטוח אלמנטרי?

  • ביטוח משכנתא.
  • מכונית שניזוקה בתאונה.
  • ביטוח רכב: ביטוח מפני נזקים לרכב ולנוסעים בו, וביטוח מפני נזק לצד שלישי.
  • ביטוח דירה: ביטוח מפני נזק לדירה ולרכוש שבה כתוצאה משריפה, שיטפון, רעידת אדמה, פריצה וכדומה.
  • ביטוח בתי עסק.
  • ביטוח אובדן רווחים.
  • ביטוח כספים בקופה ובהעברה.
  • ביטוח חקלאי.
  • ביטוח בריאות, ביטוח סיעוד, מחלות ואשפוז.
  • ביטוח ימי ואווירי: ביטוח של סחורה הנמצאת בתובלה ימית או אווירית, וכן ביטוח כלי שיט וכלי טיס.
  • ביטוח נסיעות לחו"ל: ביטוח המכסה את ההוצאות הרפואיות ואת רכושו של המטייל בחו"ל בזמן תקופות טיוליו בחו"ל.
  • ביטוח הנדסי.
  • ביטוח נאמנות עובדים והונאות על-ידי מחשב.

 

כיצד מבצעים זאת?

בין המבוטח למבטח, נערך חוזה התקשרות – פוליסה, שהיא ההסכם בינו לבין חברת הביטוח ובה מפרטים את הרכוש שנכלל בה ואת ערכו. הפוליסה תפרט את המקרים שבהם ישולם סכום הביטוח ללקוח, וגם את הפרמיה – גובה הסכום שאותו ישלם המבוטח למבטח.

בנוסף יכלול חוזה ההתקשרות (הפוליסה), את סכום ההשתתפות העצמית, כלומר: סכום ההשתתפות בנזק שישולם מחשבונו של המבוטח.

מהו הצורך בהשתתפות העצמית?

  1. ההשתתפות העצמית של המבוטח, בסכום נמוך ביחס לסך הכולל של הנזק שישולם, נועד למנוע תביעות קטנות על ידי המבוטח, שגובהן נמוך מגובה ההשתתפות העצמית.
  2. ההשתתפות העצמית היא תמריץ למבוטח לשמור על רכושו. על ידי כך שהמבוטח מנסה להימנע מההשתתפות העצמית, פוחת הסיכון המוסרי של חברת הביטוח.
  3. סכום ההשתתפות העצמית משתנה: הפרמיה (התשלום לחברת הביטוח תמורת הפוליסה) תהיה נמוכה יותר, ככל שההשתתפות העצמית תהיה גבוהה יותר. כאשר קובעים את גובה הפרמיה, מסכמים גם על הנחה בהיעדר תביעות – זוהי הנחה נוספת שמיועדת לתת תמריץ נוסף למבוטח, על מנת שלא יגיש תביעות שווא לחברת הביטוח.

 

לסיכום: על-ידי רכישת ביטוח, יכולת ההתמודדות שלכם, במקרה של אסון אישי, עשויה לחסוך מכם הוצאות גדולות מאוד ולאפשר את היכולת לעבור את תקופת הקושי מבלי להיקלע לחובות, זאת תמורת תשלום נמוך יחסית.

 

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים