בלוג… איך כותבים את זה בכלל? – חלק ב'

בחלק א' של המאמר סקרנו מספר טיפים ליצירת תוכן עבור בלוג עסקי, בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים שאינם מיומנים במלאכת הכתיבה. מאמר זה ממשיך ומפרט כלים שיעזרו לכם להתחיל לייצר תוכן עבור הבלוג שלכם.
Blog concept

בחלק א' של המאמר סקרנו מספר טיפים ליצירת תוכן עבור בלוג עסקי, בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים שאינם מיומנים במלאכת הכתיבה. מאמר זה ממשיך ומפרט כלים שיעזרו לכם להתחיל לייצר תוכן עבור הבלוג שלכם.

4. סרטונים? סימן שאתם מקצוענים.
סרטונים, זו כבר ליגה אחרת לגמרי. שימו יד על הלב, כמה פעמים ביום אתם מצחקקים מסרטונים טיפשיים ששלחו לכם בפייסבוק ושאתם צופים בהם בנייד? עכשיו דמיינו לכם שאחד מהסרטונים האלו, היה סרטון שהוצג בעמוד הבלוג שלכם  ושגרם למאות אלפי גולשים לצפות בו, ולהגיע אל אתר האינטרנט שלכם? תוכלו לעשות לעצמכם מנהג לסקור את אתרי הסרטונים ברשת ולחפש תוכן שרלוונטי לתחום העסקי שלכם, וכל פעם לפרסם סרטון זה או אחר שקשור לתחום. חשוב רק, שתשימו לב לא להפציץ את הלקוחות שלכם ביותר מדי סרטונים, אתם לא רוצים ליצור אצלם עומס מידע ו"קשקשת". השתדלו להישאר במינון של סרטון אחד לפוסט, ולא לפרסם סרטונים בכל פעם שאתם מעדכנים את הבלוג.

5. פשוט גשו לעבודה.

אחד הדברים איתם מתמודדים כל כותבי התוכן, גם כותבי תוכן מנוסים שעובדים שנים בתחום הינה "אימת הדף הלבן". קמתם בבוקר, חדורים לכתוב תוכן עבור הבלוג, הכנתם לעצמכם קפה חזק, התיישבתם ליד המחשב, פתחתם את מעבד התמלילים שלכם, ו—-
כלום. המוח התרוקן כולו ממילים.

אתם בוהים במסך הלבן שמולכם והוא בוהה בכם בחזרה.  אתם בוהים בתקרה, ברצפה, באצבעות ידיכם, אולי משם יגיחו המילים הסוררות ויתחברו יחדיו לכדי כמה משפטים. זוהי בעיה מוכרת, המתרחשת הרבה פעמים, אבל יש כל מיני טריקים לעקוף אותה. אחד מהם הוא פשוט לא לכתוב על דף לבן חדש. קחו מסמך, שכבר קיים אצלכם במחשב, זה יכול להיות אפילו התוכן של מייל ישן שקיבלתם השבוע, מקמו את הסמן היכן שהוא בעמוד, והתחילו להקליד. אתם תראו ששאר הכתיבה כבר תמשיך מעצמה. טריק נוסף? פשוט תתחילו להקליד. הקלידו את כל המילים שעולות לכם בראש, בלי להתעכב על פסיקים, נקודות או לחזור אחורה ולתקן טעויות כתיב. זה יכול להיות משפטים סתמיים כגון "בוקר, התיישבתי ליד המחשב ותכף אכתוב על הבלוג שלי אני לא יודעת מה אני הולכת לכתוב אבל אני בטוחה שייצא משהו. לא לשכוח לקחת את הילד מהגן בשלוש, בעולם שבו אני חיה המציאות משתנה מרגע ורגע הצורך שלי כאימא להפוך להיות סופר-וומן ולעמוד בכל המטלות שמוטלות עלי בבת אחת נראה לעתים בלתי אפשרי בדיוק בגלל זה המציאו בשבילי את אפליקציית ניהול המשימות הבאה…" – ממשפטים סתמיים שאינם קשורים כלל לנושא הכתיבה, פתאום השתחרר המחסום הכתיבתי, והתוכן המילולי פשוט "נוזל" מכם החוצה.

6. מה אתם אוהבים?

היות והבלוג הוא "במה" משותפת לכם ולקהל הגולשים שלכם שיכול להגיב לפוסטים שאתם מעלים, יש לכם הזדמנות מעולה לכתוב בצורה שתראה מדוע אתם אוהבים את המקצוע שאתם נמצאים בו. זו הזדמנות לפתוח צוהר לעולמכם הפנימי ולשתף אותו עם קהל הלקוחות שלכם, שתופתעו אולי לגלות- אבל בדרך כלל רוצה לדעת יותר עליכם.

דווקא כיום, כשאנו הופכים לחברה מתועשת וממוחשבת יותר, גדל הצורך לחזור ליסודות ולהכיר "פנים אל פנים" את מי שמוכר לנו משהו. ככל שהלקוחות שלכם יכירו אתכם, זה יעניין אותם יותר לדעת מה אתם כותבים, ולמה אתם מוכרים את מה שאתם מוכרים. חישבו לרגע על החברות הגדולות שמקיפות אותנו. האם כשאנו קונים בקבוק של "קוקה קולה", אנו קונים משקה בלבד? החברות הגדולות מנסות לייצר עבורנו חווית חיים, ולנתק את העובדה שקולה הוא רק משקה. כנ"ל בחברות הסלולריות. האם הן מוכרות לכם טלפונים, או משוחחות איתכם על חוויות השיתוף שלכם עם יקירכם בצד השני?

לסיכום, כתיבת בלוג הינה עבודה שצריך לתחזק אותה לאורך זמן. ייתכן ופעמים הראשונות יהיה לכם קשה לייצר תוכן בעצמכם, אך אם תתמידו לפי הטיפים שפרטנו כאן, תגלו שבעצם כל עסק מסוגל לעשות זאת, וגם שעם הזמן, זה הופך לקל יותר ויותר.

בהצלחה!


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים