בלוג. איך עושים את זה?

שנייה לפני שאתם מסתערים על המקלדת ובאים לספר ללקוחות שלכם על יומכם המרתק, כמה דגשים שכדאי לשים אליהם לב ביצירת בלוג עסקי
Social Media Connecting Blog Communication Content Concept

אחרי שבמאמר קודם דיברנו על חשיבות הבלוג עבור העסק שלנו, הגיע הזמן לגשת לעניינים ולהתחיל להקליד תוכן.

אבל, חכו דקה, שנייה לפני שאתם מסתערים על המקלדת ובאים לספר ללקוחות שלכם על יומכם המרתק, כמה דגשים שכדאי לשים אליהם לב ביצירת בלוג עסקי.

1. הפרד ומשול.

חשוב להבין את ההפרדה בין בלוג אישי לבלוג עסקי. בבלוג האישי, אתם יכולים לכתוב כל מחשבה שעולה על רוחכם, ולפרסם מה שתרצו, איך שתרצו. אינכם כפופים לדעתו של איש, ואין לכם אינטרס להפיץ מידע אחד או להעלים מידע אחר. זהו בלוג שנועד לשרת בראש ובראשונה אתכם. לעומת זאת, בלוג עסקי, איננו המקום לכתוב כל מחשבה שעולה לכם בראש. מטרת הבלוג העסקי היא לחזק את הקשר עם קהל הלקוחות שלכם, לעניין אותם בדברים שקשורים ורלוונטיים לתחום העסקי שבו אתם עוסקים ולהוות במה לדו-שיח במידה ותקבלו תגובות על הפוסטים שלכם.

2. עדכונים שוטפים.

חשוב שתבינו כי ברגע שהחלטתם לפתוח בלוג לעסק, אתם חייבים לתחזק אותו באופן שוטף. בלוג שאיננו מעודכן לעיתים קרובות (לכל הפחות פעם בשבוע), כאילו איננו קיים. הלקוחות שלכם, ברגע שהפנימו שיש לכם בלוג ויש לכם מסר להעביר אליהם, ירצו לשוב ולהתעדכן במסרים מכם. ככל שתעדכנו את הבלוג לעתים קרובות יותר, כך הלקוחות שלכם יפנימו שהם צריכים להתעדכן בנעשה אצלכם לעיים קרובות יותר – משמע? טראפיק גבוה יותר לאתר שלכם.

תחזוק בלוג זוהי עבודה עקבית וקונסיסטנטית לאורך זמן. בימיו הראשונים של הבלוג, ועד ש"ישימו לב אליכם" ברשת, כדאי מאוד לתחזק את הבלוג ברמה יומיומית ולהעלות פוסט ליום, לפחות בשבועיים הראשונים. חשוב גם, מהצד השני-  לא להציף בפוסטים ולעדכן את הבלוג כל חמש דקות. הדבר יגרום לכך שייראה כי אין לכם שום דבר לעשות כל היום חוץ מלכתוב בבלוג, וזה איננו המסר שאתם רוצים להעביר, נכון?

3. לא חייבים מגילות.

כאמור, מטרת הבלוג היא ליצור קשר נוסף אל הלקוחות שלכם, אין צורך לנצל את הבמה הזו להפליג בשבחים של המוצר / שירות שאותו אתם מספקים. סביר להניח שהלקוחות נחשפו ליתרון של המוצר / שירות שלכם כבר בערוצים אחרים, ואילו כאן תוכלו לנצל את ה"במה" לדבר איתם בגובה העיניים. אין צורך לכתוב פוסטים ארוכים – האורך לא קובע. גם פוסט של 100-200 מילים יכול לעורר הרבה עניין אם התוכן שיש בו רלוונטי וחשוב. בכל מקרה, השתדלו לא לכתוב באריכות יתר- זה יעייף את הגולשים שלכם ויגרום להם לצאת מהאתר שלכם. בעידן של היום, כשרמת הקשב גם ככה פעוטה וכל התראה ברשתות החברתיות מקפיצה את תשומת הלב שלנו, אתם רוצים לשמור את הלקוחות בתוך האתר שלכם לכמה שיותר זמן.

4. על הבלוג לבדו.

כאמור, בלוג הינה עוד דרך ליצור קשר אל הלקוחות שלכם. שימוש נבון בבלוג ישלב אותו בשימוש בחשיפה ברשתות החברתיות. תוכלו לכתוב פוסט מורחב בבלוג, לתמצת אותו לשני משפטים ולהעלות אותו כפוסט (עם תמונה מושכת עין כמובן) ברשת החברתית, ולהפנות את הקוראים לקריאה מעמיקה של הפוסט–> אצלכם בבלוג. דוגמא נהדרת נוספת תהיה להעלות סרטון מלווה, במקום תמונה, שיגרום לצופים שלכם להתעניין ולבוא לבדוק מה קורה אצלכם בבלוג.

5. מדיה, מדיה!

נסו לייצר תוכן מעניין ככל האפשר. אתם יכולים להעלות פוסטים שקשורים לפרסומים שראיתם ברחוב, דברים שנתקלתם בהם ביומיום, אבל הכי טוב, יהיה אם תתבלו את הפוסטים שלכם במעט סרטונים מדי פעם. בבלוג יש לכם הזדמנות מעולה לשים לינקים חיצוניים לאתרים שקשורים אליכם מבחינת תוכן וכך לעזור לקידום האורגני של האתר שלכם (תוכלו לבקש לינק חזרה מהאתר שהפניתם אליו). כמה שיותר תמונות להמחשה ותוכן נלווה מלבד מילים, יעשירו את הפוסטים שלכם ויגרמו לקוראים שלכם לרצות ולחזור אליכם.

בהצלחה!


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים