קידום בגוגל אדוורדס: דברים שאתה חייב לדעת

בניית מסעות פרסום בגוגל אדוורדס, כלי מילות המפתח ומסעות הפרסום בתשלום של גוגל, כמוה כאמנות – חייבים לשלב חוש קריאטיבי מפותח, יחד עם החוקים והטכניקות הכרוכים בתפעול מערכת זו. במאמר זה נפרט מספר עקרונות בסיסיים של בניית מסעות הפרסום במערכת האדוורדס
http

קידום האתר בגוגל: דברים שאתה חייב לדעת

מאת: עידן מרוז, מנהל פרויקטים, "וויזר דיגיטל"

1. מתחילים ממחקר מילות מפתח
בודקים כמה אנשים חיפשו את מילות המפתח שקשורות למודעות שלנו? כמה עולה למפרסם קליק משוער על מילות מפתח אלו? האם מילות המפתח הן עונתיות? לדוגמא, אם אנו עסק שמציע סיורים מאורגנים בישראל, עלינו לקחת בחשבון שכמות החיפושים בחודשי הקיץ גדולה משמעותית מחודשי החורף, וכך, גם התחרות על קליק גדולה יותר והמחיר גבוה יותר. מחקר מילות מפתח יעיל יביא לבחירת המילים שיביאו מקסימום לקוחות, תוך כדי מינימום תחרות על קליק, ומחירים זולים.
2. מגדירים נכון את הפנייה ללקוחות
במידה ואנו חנות המוכרת ללקוחות בכל העולם, או במידה ואנו חנות או יצרן המוכר לשוק המקומי בלבד, עלינו להגדיר נכונה את המיקום הפיזי של הלקוחות אליהם אנו פונים. זאת, ניתן לעשות במספר רמות: רמה מקומית ועירונית, או רמה בינלאומית. כמובן שבנוסף, ביכולתנו לבצע פילוחים נוספים של לקוחות לפי השפות אותן הם דוברים, הגילאים שלהם, וכדומה.
3. מגדירים נכון "התאמות" למילות מפתח
"התאמה למילות מפתח" משמעותה היא – באילו תנאים גוגל מציג את המודעות ללקוח. כך לדוגמא, לקוח שחיפש "מסכים דקים", עשוי להגיע למפרסמים שפרסמו "דקים מעץ", והשתמשו ב"התאמה נרחבת". עלינו להגדיר בצורה נכונה את ההתאמות למילות המפתח, בכדי למנוע בזבוזי תקציב.
4. שוללים את הצגת המודעה בחיפושים מסוימים
בנוסף להתאמות השונות שגוגל מציע לביטויים, גוגל מציע גם "התאמות שליליות" – שלילת הצגת המודעה בחיפושים מסוימים. כך למשל, באפשרותנו לפסול את הצגת המודעה עבור לקוחות שחיפשו מילות מפתח שקשורות לעסק שלנו, אך גם חיפשו את המילים "בזול", או "בחינם".
5. שיפור מתמיד של מסע הפרסום
אחרי שמסע הפרסום רץ תקופה מסוימת והצטברו מספיק נתונים לגביו, עלינו לבצע עבורו אופטימיזציה: לבדוק אילו מודעות הוצגו יותר מהאחרות, אילו חיפושים הביאו להצגת המודעה, מהם אחוזי ההקלקה על מודעות, והיכן עלינו להעלות או להוריד הצעות מחיר לקליק. בנוסף, עלינו לבדוק בעוד רבדים נוספים את הצלחת הקמפיין, אך קצרה היריעה מלהכיל את כולם.
לסיכום, במאמר זה עסקנו בהגדרה של מספר כללים בסיסיים (אך קריטיים) לבניית מסעות פרסום בגוגל. הגדרה נכונה של כללים אלה, תביא לראשית הדרך בהצלחת מסע הפרסום.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים