בעלי עסקים, תכירו את החבר הבא שלכם – הניוזלטר

אחד הכלים והמעניינים כיום לשמירה על קשר עם הלקוחות הוא הניוזלטר. אך ראשית, חשוב שתבינו ותפנימו דבר אחד מהותי: הלקוחות שלכם הם אנשים עסוקים ואין להם זמן לקרוא דברים במהלך יום העבודה. למעשה, בעידן של ימינו, כשכולם צורכים תוכן ישירות מצג הסמארטפון שלהם, התחרות על התכנים היא כה גדולה עד שיש לכם פחות משנייה, על מנת לתפוס את המבט של הלקוח שלכם, ו"לשכנע" אותו לקרוא מה שכתבתם. פחות משנייה. אז איך עושים זאת? מכינים ניוזלטר. איך מכינים ניוזלטר טוב, הפירוט במאמר שלפניכם
News

בעלי עסקים, תכירו את החבר הבא שלכם – הניוזלטר

מאת: כתבת "הטורבו העסקי"

אחד הכלים והמעניינים כיום לשמירה על קשר עם הלקוחות הוא הניוזלטר. אך ראשית, חשוב שתבינו ותפנימו דבר אחד מהותי:

הלקוחות שלכם הם אנשים עסוקים ואין להם זמן לקרוא דברים במהלך יום העבודה. למעשה, בעידן של ימינו, כשכולם צורכים תוכן ישירות מצג הסמארטפון שלהם, התחרות על התכנים היא כה גדולה עד שיש לכם פחות משנייה, על מנת לתפוס את המבט של הלקוח שלכם, ו"לשכנע" אותו לקרוא מה שכתבתם. פחות משנייה.

אז איך עושים זאת?

איך מכינים ניוזלטר שיהיה גם מעניין, גם דינמי וגם תועלתי עבור הלקוחות שלך?

1. מה חדש?

את הדברים החדשים שימו בראש הניוזלטר:

חישבו על הבעיות שנתקלתם בהם מול הלקוחות באותו חודש, וכיצד פתרתם אותם. האם יש מוצר חדש שהוספתם לרשימת הציוד שלכם? או אולי יש דרך חדשה ושונה להשתמש בשירות שלכם?
קחו את הסיפורים המעניינים של השבוע וגזרו משם תכנים שיכולים להיות כטיפ עתידי עבור הלקוחות שלהם וספרו להם על כך. נסחו אותם בצורה שתעניין את הלקוחות. אם לסיפור אין ערך מוסף עבור הלקוחות, אז כנראה שהוא לא "אייטם" והוא לא מעניין אף אחד.

 2. גרפיקה:

כותרות בולטות, טקסט כתוב בסוג כתב "זורם" ובגודל שיהיה נעים לקריאה. רקע אחיד וללא קשקושים מיותרים.

אז, האם לבחור בטקסט בהיר על פני רקע כהה או להיפך?

אלו שאלות שתלויות בגודל הניוזלטר שלכם.

3. מדיה:

אומרים שתמונה שווה יותר מאלף מילים. אז כמה שווה סרטון? היום, כשכל מכשיר נייד יכול להציג גם סרטוני וידאו ומוזיקה, אין שום צורך להסתפק בקטע קריאה.

האם יש סרטון שרלוונטי לתחום שבו אתם עוסקים? זה יכול להיות סרטון מצחיק או אינפורמטיבי, אך כזה שבאמת יעניין את הלקוחות שלכם ולא סתם יגזול מזמנם.

כאשר אתם משלבים סרטונים בניוזלטר שלכם, אתם נהנים מרווח אדיר: סרטונים יכולים להפוך ל"ויראליים " ברשת בקלות רבה. במידה והלקוחות שלכם יאהבו את הסרטון שהפניתם אותם אליהם, הם ירצו לעשות לו share ברשתות החברתיות, ואף על פי שזה לא סרטון שלכם, הם אולי יציינו כי קיבלו את הסרטון מכם, ובכך אתם מקבלים פרסומת חינם.

זאת, אף על פי שלא השקעתם אפילו חצי דקה ביצירתו של אותו הסרטון.

 4. צבע:

תמונות, תמונות, תמונות. ככל שהטקסט שלכם יהיה "מתובל" ביותר תמונות רלוונטיות, כך הוא ייראה עשיר יותר ויזואלית ובאופן כללי מעניין יותר עבור הלקוחות שלכם. חישבו שנייה על הברושורים האלה שאתם מקבלים על מבצעי הסופר, יחד עם עיתוני סוף השבוע. האם הם מעניינים אתכם, האם הייתם מקדישים להם דקה לולא היו שם קופונים?

שימו לב שאת הניוזלטר שלכם הלקוחות ממש לא חייבים לקרוא (וייתכן שבהתחלה זה בדיוק מה שיקרה), אז כדאי להשקיע בעיצוב נקי ופשוט, שנותן לתוכן לבלוט.

 5. טון אישי:

פנו ללקוחות שלכם: ייצרו מעין פינה אישית, כמו: "שאל את המוכר" ובו אתם מספרים על שאלות שהפנו אליכם לקוחות בעבר, ומזמינים אותם לשאול שאלות שוב. תוכלו גם לתת להם במה על ידי פרסום תמונה שהם שלחו אליכם בשעה שהם משתמשים במוצר / שירות שלכם.

זכרו תמיד: הפרסומת הכי טובה – היא לקוח מרוצה.

ברגע שאתם פונים ללקוחות שלכם ומדברים איתם "בגובה העיניים", הניוזלטר שלכם הופך מסתם עוד עיתון – למסמך אינטראקטיבי.

תופתעו לגלות כמה אנשים אוהבים פשוט להגיב ולפרגן.

 7. מבצעים!: 

שלחתם ניוזלטר, סיפרתם ללקוחות שלכם שהחודש הבאתם מוצר מסוים במיוחד בשבילם מחו"ל, אבל בסופו של דבר אין שם שום דבר כלכלי עבורם. תוכלו לייצר תוכן "מבצעי" גם על ידי הנחה פשוטה בגובה 10% למי שמציג קופון שנשלח בניוזלטר, למשל.

דבר זה גם יראה לכם אינדיקציה האם הלקוחות באמת עוקבים אחרי הניוזלטר או לא.

ישנם עוד מלא טיפים שיגרמו לניוזלטר שלכם "לבלוט" מעל ניוזלטרים של המתחרים שלכם, אך בשורה התחתונה חשוב שתקפידו על ארבעת הדברים הנ"ל: חדשנות, תוכן רלוונטי, ניקיון ופשטות ונימה אישית.

בהצלחה!


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים