בעל עסק, מול קהילת העסקים האמריקאית כבר עבדת?

כשעסק, וודאי אם הוא קטן או בינוני בישראל, עובד מול קהילת העסקים בארה"ב חשוב מאוד לזכות את הביטוי "זמן שווה כסף". לכן צריך לזכור שיש להתחיל ולסיים ישיבות עבודה בזמן ולעבוד מול אותם אנשי עסקים אמריקאיים ביעילות וכמובן להגיב מהר להתרחשויות. עוד על ההתנהלות הנכונה עם אנשי עסקים אמריקאיים במאמר שלפניכם.
American Flag

בעל עסק, מול קהילת העסקים האמריקאית כבר עבדת?

מאת: דולפין לאור, מומחית בשיווק ובמכירות בינלאומיות.

כשעסק, וודאי אם הוא קטן או בינוני בישראל, עובד מול קהילת העסקים בארה"ב חשוב מאוד לזכות את הביטוי "זמן שווה כסף".

לכן צריך לזכור שיש להתחיל ולסיים ישיבות עבודה בזמן ולעבוד מול אותם אנשי עסקים אמריקאיים ביעילות וכמובן להגיב מהר להתרחשויות.

רצוי מאוד שעסק קטן או בינוני המתנהל עסקית מול גופים שונים בארה"ב יערוך מפגשים ובעיקר ישלח אי-מיילים ממוקדים וקצרים. האמריקאים מעריכים מאוד ישירות ואין להם בעיה להתעמת ולהתווכח בעניין הזה ולכן יש להיות ישירים ופתוחים מאוד.

רוב רובה של קהילת העסקים האמריקאית מורכבת מאנשים פתוחים ותקשורתיים מאוד והם דואגים לשאול שאלות ישירות כבר בשלב הראשון של הפגישות או המשא ומתן, ולכן על בעלי העסקים הישראלים להתאים את עצמם לסוג כזה של משא ומתן, ולהיות פתוחים ונגישים לשאלות הללו.

במקביל, על בעלי העסקים הישראלים להבין שהקולגות האמריקאים מאמצים שינויים בקלות ואוהבים חידושים וחדשנות בתחומים רבים.

כולם זוכרים את המשפט המפורסם מהסרט "ג'רי מגוויר" "שואו מי דה מאני", אבל יש תחת המשפט הזה לא רק כוונה גדולה, אלא ממש מוטו לחיים. אם בעלי עסקים בארץ נפגשים עם נציגים אמריקאיים כדאי מאוד להסביר להם בדיוק מה יוצא להם מהעסקה שעל הפרק, ומה התועלת הגדולה שהם יקבלו תוך זמן קצר.

בנוסף, חשוב מאוד להפגין מול הנציגים האמריקאים התלהבות וביטחון עצמי רב וכמובן לתת דוגמאות למוצרים או שירות מסוים. עולם העסקים האמריקאי דומה בלא מעט דברים לעולם העסקים הישראלי: הממשל בארה"ב וגם פה בישראל יודעים היטב שעסקים קטנים ובינוניים הם מרבית הקהילה העסקית בשתי המדינות במקביל.

בארה"ב יותר מ-98 אחוזים מהעסקים במגזר הפרטי הם עסקים קטנים ובינוניים ומועסקים בהם יותר ממחצית העובדים במגזר זה. בישראל מהווים העסקים הקטנים 96.5 אחוזים מכל העסקים שקיימים במדינה ועובדים בהם 1.1 מיליון אנשים שהם  60 אחוזים מכלל המועסקים במשק.

גם צורת הסיוע שניתנת לעסקים הקטנים והבינוניים דומה בין שתי המדינות.

בישראל מנסים לעזור במימון עסקים קטנים ובינוניים בדומה להתנהלות הרשות לעסקים קטנים בארה"ב. בארה"ב, מדי שנה מעניקים הבנקים האמריקאיים לא פחות מ-80 אלף הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בהיקף ממוצע של 150 אלף דולר ללווה. ההלוואות האלה מיועדות בדרך כלל להקמה ולהרחבה של אותם העסקים.

לסיכום:

אם נשכיל ליצור שיתוף פעולה הדוק יותר בין העסקים הקטנים והבינוניים בישראל לקהילה העסקית האמריקאית, אז הסיכוי לרקימת מהלכים חיוביים במשק והגדלתו גבוהים יותר ויותר.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים