דגשים פיננסיים חשובים בניהול עסק קטן

המציאות בשטח מוכיחה כי כשאתה מצוי בבעיה כספית ו/או במצוקה פיננסית, כמעט ואין "פתרונות קסם". כשההוצאות של העסק שלך רק הולכות וגוברות על ההכנסות, כשהחבל הכלכלי סביב הצוואר רק מתהדק, וכשהלחץ מעלה מחשבות על שימוש ב"פתרונות חירום" לא יעילים שרק מחמירים את המצב, אתה זקוק לכמה עצות טובות. במאמר שלפניכם מובאות מספר עצות מוכחות שיאפשרו ניהול פיננסי של העסק שלך ללא דופי, או לכל הפחות, טוב הרבה יותר
Consulting, business, planning.

למרבה הצער, זו הפכה נחלתם של בעלי עסקים רבים: הרגע בו הם מבינים כי ההתנהלות הכלכלית שלהם היא הכל חוץ מתקינה.

למה?

כי ההוצאות גוברות על ההכנסות, כי החבל הכלכלי סביב הצוואר רק מתהדק, וכי הלחץ מעלה מחשבות על שימוש ב"פתרונות חירום" לא יעילים שרק מחמירים את המצב.

בתנאים אלו ברור כי על בעל העסק לתת את הדעת על האופן המדויק בו הוא מתנהל בזירה הכלכלית.

לפניכם כמה עצות מועילות ומובילות שיאפשרו ניהול פיננסי ללא דופי, או לכל הפחות טוב הרבה יותר:

1. כל עסק צריך לשקוד ולהגדיר תוכנית של פיתוח עסקי. המדובר בהוצאה לפועל של סדרת פעולות המסייעות לעסק לממש את הפוטנציאל הכלכלי והעסקי שבוודאי יש לו. לא פעם בעזרתם של פתרונות המימון האטרקטיביים המוצעים כיום בישראל (בנקאיים וחוץ-בנקאיים כאחד).

2. עיקר מאמצי העסק צריכים להיות מושמים סביב הרכבת תוכנית עבודה, המתייחסת לשלל משתנים המרכיבים את המשוואה הפיננסית שלו: האחריות של כל אחד מאנשיו למשימות העסקיות היומיומיות, מועדי הביצוע הספציפיים, העלויות, הרווחים וכדומה. תוכנית שכזו תאפשר לבעל העסק לראות "מי נגד מי", תגדיל את הביטחון שלו בעסק עצמו ותקטין את החשש משימוש בהלוואות.

3. כאשר העסק בונה תוכנית עסקית, לא רק שהחששות שלו מתפוגגים, אלא גם שההתנהלות שלו מול הגורמים השונים הופכת לפשוטה יותר. ברוב הבנקים, לדוגמא, כאשר בעל העסק מראה ביטחון ווודאות לגבי ההווה והעתיד שלו, וכאשר ישנם נתונים מספריים המשמשים עדות לכך, יציע הבנק הצעות משתלמות עבור העסק.

בצורה זו אתה כבעל עסק תוכל ליהנות מריביות שבעבר היו נראות בלתי ניתנות להשגה עבורך, דוגמת ריבית בגובה של כשניים עד כארבעה אחוזים בלבד.

יחד עם זאת עליך לזכור כי כבעל העסק, עליך להגדיר מראש מהי המטרה של הכספים אותם אתה צפוי לקבל, דבר המבטיח שהתנאים הנוחים אותם השגת, לא ירדו, בסופו של יום, לטמיון.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים