דעת מומחה: אף פעם אל תפסיק פעולת שיווק שמצליחה

בעלי עסקים רבים עימם אני נפגש, מפסיקים פעולת שיווק שהצליחה במחשבה שהשיווק שעשו היה טוב וזה בסדר להפסיק אותו. הדבר קורה או משום שהם נבהלו מכמות האנשים שמבקשים את השירות או המוצר שלהם, או שהם פחדו שלא יוכלו לספק את השירות. הפעולה הנכונה היא רק להגדיל ולהגדיל את הפעולות השיווקיות, ולא להפסיק גם כאשר כמות הלקוחות עולה משמעותית.
diana

אחת מהאקסיומות בנושא קידום ושיווק אומרת שכמות התקשורת היוצאת תביא לכמות תקשורת נכנסת.

לדוגמא: אם הוצאתי 50 שיחות טלפון החוצה והצלחתי להשיג פגישה אחת ואני זקוק בדרך כלל לפחות  3 פגישות כדי לסגור עסקה: אז אני צריך להוציא 150 שיחות בפרק זמן מסוים.

לכן, אם סך כל הפעולות השיווקיות הנעשות בעסק שלך לא מביאות לכך שיכנסו מספיק לקוחות, הפעולה הנכונה (בהנחה שפעולות השיווק נעשות באופן נכון) היא רק להגדיל ולהגדיל את הפעולות, ולא להפסיק גם כאשר כמות הלקוחות עולה משמעותית.

זו חייבת להיות פעולה מוצלחת, הרי זה מה שהביא לעליה במספר הלקוחות.

אם תפסיק את הפעילות השיווקית בשלב זה, מהר מאוד תראה ירידה תלולה בסטטיסטיקה.

בעלי עסקים רבים עימם אני נפגש, מפסיקים פעולת שיווק שהצליחה במחשבה שהשיווק שעשו היה טוב וזה בסדר להפסיק אותו. הדבר קורה או משום שהם נבהלו מכמות האנשים שמבקשים את השירות או המוצר שלהם, או שהם פחדו שלא יוכלו לספק את השירות.

להם אני אומר: אסור להפסיק פעולת שיווק שמצליחה. יש לחזק אותה ולא משנה מה קורה.

אם נכנס לתמונה החשש מהיכולת לספק את השירות בגלל דרישה הולכת וגוברת, הדבר הנכון הוא להתחיל לארגן את העסק כך שיהיה ערוך לספק את השירות. אין דרך אחרת לעסק להמשיך ולהתקיים באופן רווחי, אם לא מטפלים בו בצורה כזו.

זאת ועוד, לאחר בחינה של מאות עסקים בארץ, מתברר שרובם הגדול משווקים בערוצי-מדיה שונים, כגון: גוגל, פייסבוק, פרסומת בעיתון וזהו. זו טעות. כל אלה הן פעולות שיווק פאסיביות.

מערך שיווק חייב לכלול מספר פעולות אקטיביות. כמו: יצירת קשר ישיר עם לקוחות פוטנציאליים מקהל היעד שלך. זה יכול להיות באמצעות מכתב, טלפון, מייל וכדומה. מוכרחים לבנות מספר אפיקי-שיווק כאלה. לדוגמה: יצירת מערך של מ"פה לאוזן" ותגמול של כל לקוח שיביא לקוח חדש, שימוש ברשימת תפוצה אליה מדוורים טיפים ומידע חשוב בעל-ערך, יצירת שיתופי-פעולה עם עסקים אחרים, פנייה בטלפון באופן ישיר וכו'.

פעולות אילו צריכות להיטמע בעסק שלך כפעולות קבועות ושוטפות. עבודת השיווק שלך בעסק היא שליש מסך כל שאר הפעולות שנדרשות בתפעולו, בצע אותן ובכמות הנדרשת.

בהצלחה!


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים