דפי נחיתה – המפתחות לניצחון (ולהמרה)

איך בונים דפי נחיתה, מהם בכלל דפי נחיתה, מה הם מסייעים לנו להשיג, ועל אילו כללים חשוב להקפיד בבניית דפי נחיתה. על כל אלו ועוד, נפרט במאמר הבא
Flat App Icon

דפי נחיתה – המפתחות לניצחון (ולהמרה)

מאת: עידן מרוז, מנהל פרוייקטים, WiserDigital

דפי נחיתה (Landing pages) הם הדף הראשון אליו מגיע מי שהקליק על מודעה (או הדף הראשון שהגיע אליו מי שלחץ על התוצאות האורגניות. עוד על כך נפרט בהמשך). אם כן מה חשיבותו של דף נחיתה, אם דף נחיתה הוא הדף אליו מגיעים אחרי שמקליקים על פרסומת?

כיום, כידוע, בעידן הגוגל, הכל הופך להיות יותר ויותר מדיד, במיוחד למפרסמים מקצוענים שמפרסמים על גבי פלטפורמת החיפוש של גוגל. כך לדוגמא, משתמש שחיפש בגוגל את המונח "מנעולנים", יראה לצד התוצאות הרגילות של החיפוש תוצאות "ממומנות" – קרי פרסומות של מנעולנים, בצדדים ולמעלה. כמו כן, גוגל מסייעת לנו המפרסמים למדוד כמה אנשים הקליקו על המודעה, כמה מתוכם רכשו, כמה מתוכם ביצעו פעולות שונות בתוך המודעה וכדומה. לפיכך, בעידן שבו למפרסמים קל יותר למדוד את "התנהגות המודעה" שפרסמו, חשיבות דף הנחיתה (לפרסומות) היא קריטית – דף נחיתה שבנוי טוב, מסייע לגולשים להשיג את מה שרצו, ומסייע לעסק שלכם למכור ולמכור.

כיצד בונים דף נחיתה טוב?

"הכללים הם שאין בכלל כללים" אומרת קלישאה אמריקנית בסרטים, אך במקרה זה, יש בכך מן האמת ומן השקר. ראשית, דף נחיתה שבנוי טוב אינו עמוס במלל או בצבעים. הוא ספציפי ומדויק למוצר או לשירות שאותו אתם מוכרים. דף נחיתה הוא מאוד ממוקד במוצר שאתם מציעים, הפרופורציות שבו טובות – לדוגמא, דף נחיתה שמדגיש את המחיר בענק, ואת המוצר בקטן, יכול להזיק או להועיל, תלוי איך חושבים על זה, אבל חשוב להקפיד על פרופורציות בין הלוגו שלכם או של העסק שלכם, בין המוצר שאתם מציעים, ובין המחיר, אם אתם בכלל מחליטים לפרסם מחיר.

לבנות דף נחיתה טוב, עם פרופורציות טובות, עם מסרים ברורים וממוקדים, מומלץ להיעזר בשירותיו של מעצב גרפי, או שאם אתם מבקשים לחסוך בעלויות, ניתן להכין דפי נחיתה איכותיים לבד, ללא ניסיון מקצועי, במערכות דפי נחיתה מוכנים שקיימות.

המרה היא פעולה שהלקוח ביצע, אותה ביקשתם להגדיר כפעולה. במלים אחרות, הרשמה לניוזלטר, רכישה של מוצר, שליחת פרטים וכדומה, יכולים לשמש כהמרה אם הגדרתם אותה ככזו. חשיבותה של המרה נובעת מכך שהיא מסייעת לנו במדידת הפרסומות שלנו – אם למשל פרסמנו "מנוי למגזין", והלקוח שהקליק על המודעה מילא טופס "צור קשר", פעולה זו תחשב כהמרה וכך נוכל לדעת כמה אנשים שצפו במודעה, באמת "המירו" לבסוף.

לסיכום:

בניית דפי נחיתה מוצלחים היא מיצוי של מספר מאפיינים: פסיכולוגיה – כאן חשוב שדף הנחיתה יהיה ממוקד, ומניע לפעולה, כלכלה – חשוב שהמוצרים שלנו יהיו בעלי ערך למי שמתעניין בהם ויודגשו ככאלה בהתאם בדף הנחיתה, ועיצוב – חשוב שדף הנחיתה יהיה מעוצב בצורה נעימה לעין וברורה.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים