האוטובוס שלנו גדול ו… ומפרסם: יתרונות הפרסום על גבי התחבורה הציבורית בישראל

האוטובוס שלנו גדול ו… ומפרסם: יתרונות הפרסום על גבי התחבורה הציבורית בישראל  מאת: לימור שטרן שיטות הפרסום הקיימות בשוק הפרסום הישראלי הינן מגוונות מאוד: בעיתונות הכתובה, באינטרנט,... Read more »
都バス

האוטובוס שלנו גדול ו… ומפרסם: יתרונות הפרסום על גבי התחבורה הציבורית בישראל 

מאת: לימור שטרן

שיטות הפרסום הקיימות בשוק הפרסום הישראלי הינן מגוונות מאוד: בעיתונות הכתובה, באינטרנט, ברדיו, על שלטי חוצות, פליירים ומודעות רחוב. בין שיטות הפרסום הללו יש את השיטה הנוסעת – פרסום על גבי אוטובוס.

הרעיון במקורו נבע מההבנה שהאוטובוס הוא גדול, נראה לעין באופן ברור, מסתובב במשך רוב שעות היממה על הכביש ומגיע למגוון מקומות בהם מסתובבים סוגי אנשים שונים. כדי לעזור לך להחליט האם פרסום כזה מתאים גם לבית העסק שלך, כדאי שתדע מהם היתרונות והחסרונות של הפרסום על גבי אוטובוסים כי בשביל זה אנחנו בעצם כאן.

נתחיל בהצגת היתרונות העיקריים:

  1. אוטובוס ומוניות שירות נעים במשך שעות רבות, ולמרחקים ארוכים. הפרסום שעליהם זוכה לחשיפה גדולה ורחבה, הן מבחינת מגוון האזורים, כמות האנשים והן מבחינת הקהלים השונים הנוסע איתם.
  2. מחיר "הפרסום הנע" המצויין לעיל אינו יקר במיוחד. אם הוא מתאים לעסק קטן ועד בינוני ומתבצע בצורה הנכונה הרי שהרווח שלו אל מול התועלת משתלם מאוד.
  3. פרסום על גבי אוטובוסים ממותג אצל בני האדם כאיכותי ורציני, מה שגורם ללקוח שבחר לפרסם על גבי אוטובוסים להיתפש ולמתג את עצמו בתת המודע של הלקוח הפוטנציאלי כעסק רציני וגדול.
  4. האנשים הנחשפים לפרסום על גבי האוטובוסים מוגדרים כ"קהל שבוי" – אין ביכולתם לבחור האם לראות את המסר הפרסומי שנמצא עליו ובייחוד אם הפרסום מושך עין, קצר, ממוקד ומדויק.
  5. הגודל קובע- הנוכחות הגדולה של השלט על גבי האוטובוס מאפשר לעצב פרסומות אפקטיביות ומרשימות. משרד פרסום שמבין בתחום יוכל להפיק יעילות רבה בעזרת עיקרון הגודל.
  6. יתרון האזור- האוטובוס נע במסלולים קבועים. לאחר פילוח נכון של קהל היעד יוכל הפרסום להתבצע באזורים המתאימים במדויק לקהל המטרה.

 

היתרונות הם רבים והחסרונות מעטים יותר אך כדאי להיות מודעים גם להם, כדי לבחור בבחירה הנכונה לבית העסק שלכם.

נמשיך בהצגת החסרונות הבולטים:

  1. כיוון שמדובר בפרסום כולל ורחובי לא ניתן לבצע פילוח מדויק של גיל, מצב כלכלי, משפחתי וכדומה, ולכן המיקוד יהיה לוקה בחסר.
  2. על נוסח הפרסום והכיתוב בו להיות ממוקד וקולע. לא ניתן לשים מלל רב במודעה.
  3. עלויות ההדפסה הגבוהות של השלט המודבק והקושי בהחלפתם, לא משאירות מקום לטעויות ולכן יש להחליט על מספר נוסחי מודעה בודדים.

 

 

 

הכי חשוב לדעת ש:

  1. זמן החשיפה לפרסומת הוא קצר בדרך כלל (האוטובוס זז ונוסע) ולכן יש לבחון היטב את הפרסום וליצור מסר חד, מדויק ומתומצת.
  2. יש ליצור פרסומת צבעונית ומושכת שמשתמשת בראייה, בוויז'ואל, ולבסס זאת בעזרת מסר של מילים חד תמציתי וברור.
  3. בצורת הפרסום הזאת קשה לגרום להנעת העובד לפעולה המשכית שתביא לקנייה. לכן מי שבחר בה חשוב שיהיה יצירתי כדי לגרום לצופים בה לנוע לעבר הפעולה- קניית המוצר שלך. לכן, כדאי לפרסם את כתובת העסק בצורה קצרה ובהירה, מספר טלפון קליט או כתובת אתר אינטרנט קצר וקל.

לסיכום:

אם החלטת כבעל עסק לפרסם על גבי אוטובוס או מוניות שירות כדאי שתשכור לשם כך משרד פרסום שיש לו ניסיון בתחום לכדי למצות את היתרונות שקיימים בפרסום זה ולא לבצע טעויות .

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים