האם כל אתר אינטרנטי זקוק להתאמה למובייל?

יש לכם אתר אינטרנטי וזה נהדר. אך כמו שאנו רואים מסביבנו בחיי היומיום, התקשורת האינטרנטית הולכת ועוברת מהמחשבים השולחניים / מהמחשבים הניידים הגדולים, למסכי הסמארטפונים הנגישים יותר בכל מקום ומקום. האם העסק שלכם ערוך לשינוי? ובכלל, מהן הטעויות הנפוצות שקורות כשאנשים מנסים לגלוש לאתר האינטרנט שלכם מהנייד, וכיצד להימנע מהן?
Beautiful young woman using a mobile phone

בעידן שבו תשומת הלב של הצרכן הממוצע עומדת על פחות משנייה של התרשמות מהאתר שלכם, אם האחרון אינו עולה במהירות, או שהוא אינו מותאם למובייל (כדוגמת: מכשיר הסמארטפון הנייד), זה כאילו שגזרתם עליו דין מוות.

בעלי עסקים רבים משקיעים זמן רב באופטימיזציה של אתר למנועי חיפוש, ובנראותו מבחינה גרפית, כשלמעשה רוב החשיפה מגיעה בעת גלישה סלולארית ברשתות החברתיות.

למעשה, אפילו אם אין לכם אתר, אך יש לכם דף ברשתות החברתיות – כבר הרווחתם אחוזי-חשיפה גדולים יותר.

אז, מהן הטעויות הנפוצות שקורות כשאנשים מנסים לגלוש לאתר שלכם במובייל, וכיצד להימנע מהן?

1. זמן טעינה. אנו חיים בעידן עם קצב מסחרר של עדכונים דיגיטליים שוטפים בכל רגע. כשחבילות הגלישה מספקות לנו רוחב פס ומהירות רבה, לאנשים אין זמן וסבלנות לחכות שהאתר שלכם ייטען. למעשה, זמן טעינה של 3 שניות, הוא כבר זמן שנחשב איטי למדי. 3 שניות. תחשבו על זה. זמן פעוט בכל משמעות אחרת, אך בשביל האתר שלכם – זה מה שיכריע אם אנשים ייכנסו אליו או לא.

אף אחד לא אוהב לחכות לתוכן בנייד שלו, ובטח לא לחכות שדפים מסוימים ייטענו. שימו לב שהגרפיקה / סרטונים ששתלתם באתר לא מאטים אותו. עדיף אתר פחות עשיר ויזואלית (אך עדיין מעוצב בצורה ברורה ונהירה) מאשר אתר יפה, אך נטען באיטיות.

2. תפריטים שאינם מותאמים. קרה לכם שגלשתם באתר שאינו מותאם למובייל לאחרונה? לרוב קורה שהכותרות גולשות הצידה, נפתחת גלילה במקומות לא רצויים, הטקסטים מופיעים חתוכים וכל הניווט בלינקים באתר פשוט מתסכל. הלקוחות שלכם לא יאהבו את זה.

3. הלינקים לא עובדים ולא מגיבים ללחיצה במסך המגע (הטאצ' סקרין). 

כי אין (כמעט) דבר יותר מתסכל מללחוץ על כפתור שלא מגיב במסך הטאצ'. פשוט אין.

4. האתר מבולגן ואין סדר בלשוניות/ דפים.

מתרחש כאשר, לדוגמא, באתר שלכם משום מה כפתור הבית הוא היחידי שעובד והטקסטים שרצים על המסך בכלל שייכים ללשונית ה"מוצרים נוספים" המצויה בדף. כשהלקוחות מנסים לדפדף בין המוצרים, הם בכלל רואים תיאור טקסטואלי ולא תמונה.

לכן, צריך לוודא שיש היררכיה ברורה בין המקומות החשובים באתר – דף הבית / צור קשר / מי אנחנו / מה המוצר שלנו לבין תוספים שנועדו להפוך את האתר למקום מעניין יותר כגון תמונות וגרפיקה / בלוג / סרטונים. נסו לתת לאתר המובייל שלכם את הנראות שהייתם רוצים לתת לו במחשב השולחני. אחרי הכל, האתר הוא הפנים של החברה שלכם.

לסיכום:

זה נהדר שאתם דואגים לקדם את האתר שלכם בכל אופציה שהיא – מנוע חיפוש / רשתות חברתיות / שיטת "פה לאוזן" / אינדקסים מקצועיים. יחד עם זאת, בעידן האינטנסיבי שלנו, סביר להניח שלקוחות שלכם ישמעו עליכם דרך המובייל.

היות ולגולשים שלכם אין סבלנות, מספיקה פעם אחת בה הם ייכנסו לאתר שלכם דרך המובייל ולא יאהבו את הנראות שלו כדי לשלול את האתר שלכם בעיניהם לתמיד. אל תסמכו על זה שהם ייכנסו לאתר שלכם כשהם יגיעו למחשב השולחני שלהם מהבית. במקום זאת, נסו לעשות את האדפטציה של האתר שלכם למובייל בצורה הכי מוצלחת שתוכלו, כבר מן ההתחלה.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים