הבחירה הנבונה לעסק שלך: משרד פרסום גדול או משרד בוטיק?

הבחירה הנבונה לעסק שלך: משרד פרסום גדול או משרד בוטיק? מאת: לימור שטרן תחילה קצת היסטוריה. עד לפני כשני עשורים התחרו משרדי הפרסום הקטנים והבינוניים ביניהם מי... Read more »
Designer using graphics tablet while working with computer

הבחירה הנבונה לעסק שלך: משרד פרסום גדול או משרד בוטיק?

מאת: לימור שטרן

תחילה קצת היסטוריה.

עד לפני כשני עשורים התחרו משרדי הפרסום הקטנים והבינוניים ביניהם מי יהיה זה שיתאחד עם משרד פרסום שנחשב גדול וחזק בעולם העסקים. התחרות העזה שהתקיימה בתקופה ההיא, התגבשה מתוך שתי מגמות עיקריות שאפיינו את משרדי הפרסום והלקוחות של ענף הפרסום.

הראשונה, הייתה חלק משיקולי אינטרסנטיות ואגו של החברות המפרסמות שרצו להיות חלק בתוך המשרדים שנחשבו לגדולים ומצליחים, והשנייה, השתוקקותם של משרדי הפרסום לזכות בהסכמים עם חברות הפרסום מחו"ל מה שנקרא Affiliation ובכך לקדם את מוניטין חברת הפרסום שלהם.

ואכן, ההיסטוריה הלא רחוקה מלמדת שכך היה. חברות פרסום קטנות התחברו עם גדולות יותר ונהפכו לחברות ענק שקיבלו חוזים והסכמים בינלאומיים וזכו בתקציבי פרסום שמנים של ארגונים וחברות חובקי-עולם.

כפועל יוצא מכך, נדחקו הלקוחות הקטנים והבינוניים אל מחוץ למשחק, אלה שניסו להידחף אל תוך משרדי הפרסום שהפכו למשרדי ענק, נאלצו לשלם מחיר גבוה מאוד גם מבחינה כספית, גם ביחס המזלזל אליו זכו וגם באופי הפרסום שלא תמיד תאם את צרכיהם.

עם הזמן החלו משרדי הפרסום הבינוניים והקטנים שלא הצליחו או לא רצו להצטרף אל המשרדים שהפכו למפלצות פרסום, לזהות את הצורך של הלקוחות המפרסמים, למשרד פרסום שיתייחס אליהם כראוי. הם החלו לרדוף אחריהם, להציע להם הצעות מפתות ולצרף אותם למשרדיהם.

משרדי בוטיק

בשנתיים האחרונות, החלה מגמה חדשה כאשר חלק מהמשרדים הקטנים מיתגו את עצמם בצורה  ממוקדת יותר ללקוח- והפכו למשרדי בוטיק. "הבוטיק"- מתייחס ללקוח באופן אישי ומתאים לו קמפיין פרסומי המותאם למידותיו ולאופי הלקוח.

יכולותיו של משרד פרסום המתנהל כבוטיק טובות יותר מבחינת אפשרויות התמרון שטמונות בו, בדיוק כמו שלאופנוע יהיה קל יותר לתמרן בכביש לעומת המשאית הגדולה והמסורבלת.

 

המפרסמים מבינים את התועלת

הלקוחות המפרסמים ששילמו מחיר כבד עבור המגמה האופנתית שהייתה בעבר ולמדו על כספם עד כמה חברות הפרסום הגדולות לא נתנו להם מענה מתאים, החלו להבין את התועלת הגדולה שנמצאת במשרדי הבוטיק. הם החל לפזול ולזלוג אל המשרדים הקטנים הללו שמציעים להם חיבור אישי, יחס חמים וביתי ויבנו להם מסע פרסום שיהיה תפור בהתאם לתקציב שלהם, לאופי ולצורך המוצר.

האטרקטיביות במשרדי הבוטיק

התועלת הייחודית של משרדי הפרסום מתבטאת ב:

  • מחיר אטרקטיבי וזול יחסית למשרדי הפרסום הגדולים.
  • ההבנה כי כל לקוח ובלי קשר לתקציב הפרסום שלו, הוא לקוח חשוב שיקבל יחס אישי וטיפול מסור.

 

בעזרת יתרונות כבדי-משקל אלו, הלקוח יודע שממשרד כזה הוא ייצא מרוצה: מסע הפרסום יותאם למידותיו, אנשי המשרד יהיו קשובים לצרכיו ויכולותיו הפיננסיות והוא יקבל תמורה מלאה עבור הכסף אותו ישלם לפרסום המוצר שלו.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים