החשיבות הגדולה של אימון המנהלים ובעלי העסקים בעסקים קטנים ובינוניים

אימון מנהלים או בעלי עסקים קטנים ובינוניים, הוא בעצם תהליך ממוקד וקצר של העצמת יכולות של מנהלים או בעלי עסקים וכמובן שדרוג וחיזוק מיומנות הניהול שלהם ומקסום הפוטנציאל האישי שלהם תוך מזעור החולשות וכל זאת על מנת להשיג הצלחות בתפקידם. לדוגמא: להחיל ניהול טוב יותר, לשפר את התקשורת הבין-אישית בארגון וכמובן להעניק תמיכה בביצועים, שמנהלים או בעלי עסק, מחויבים להם בתוך ארגונם.
Father and Son Practicing Golf

החשיבות הגדולה של אימון המנהלים ובעלי העסקים בעסקים קטנים ובינוניים

מאת: אהרון אבידן, מומחה באימון עסקי ואישי.

מנהלים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים נדרשים להתמודד כיום עם היקף משימות עצום, עם שוק תחרותי בארץ, ועם אתגרי ניהול מורכבים: הן ניהול משימות מורכבות תוך עמידה ביעדים, הן ניהול עובדים שאינם מסתפקים בעבודתם ומחפשים בה משמעות ואותות דרך חיים.

סיטואציות אילו מחייבות מנהלים ובעלי עסק לרמת ניהול גבוהה ומקצוענית הרבה יותר שהכירו בעבר, לחיבור לעובדים ולמיקוד במשימות.

אימון מנהלים ובעלי עסקים מאפשר למנהלים ובעלי העסקים תמיכה וליווי של מאמן אישי להעצמתם האישית והניהולית, הוא מאפשר להם להתמודד טוב יותר עם אתגרי-הניהול, להפיק תוצאות יוצאות דופן בתפקידם ובהתנהלותם האישית, להתגבר על חסמים אישיים וניהוליים ולזהות את החוזקות שלהם.

תהליך האימון מסייע למנהלים ולבעלי עסקים שונים למצות את הכישורים ואת הפוטנציאל שלהם ולממשם למעשה "כאן ועכשיו". כמו כן, תהליך האימון מעניק להם כלי-עבודה להרגלי-עבודה נכונים ומיומנויות ניהול מיטבי, קבלת החלטות נכונה ומיקוד במשימות החשובות באופן שיקדם את העסק שלהם ויאפשר להם להפיק מעצמם הרבה מאד ויזניק אותם להישגים אישיים.

למי זה מתאים?

אימון מנהלים ובעלי עסק קטן או בינוני מתאים מאד למנהלים צעירים בתחילת דרכם ו/או לבעלי עסק יחסית חדש וטרי.

ככזה, הוא נועד לשם גיבוש זהות ניהולית, רכישת מיומנות ניהול והתנהלות אפקטיבית על מנת לאפשר "נחיתה רכה" בתפקיד ניהולי או בניהול עסק קטן או בינוני.

אימון מסוג זה מתאים מאוד כתמיכה במנהלים בכירים או בעלי עסק קטן ו/או בינוני שעליהם מוטלת אחריות "חדשה" ו"טריה": לניהול עובדים, משימות, פרויקטים, השגת והגשמת ביצועים מיטיביים, בניית צוות מנצח והשגת תוצאות משמעותיות ומכניסות כסף לעסק.

אימון בעלי עסק אישי או כללי ארגוני?

ישנם מנהלים שונים או בעלי עסק הזוכים לאימון אישי דרך הארגון או העסק בבעלותם, אך מעטים מאד נוטים לאפשר אימון אישי למנהלים או בעלי עסקים.

אימון אישי חיוני מאד לכל אדם ובעיקר לבעל עסק חדש, שלעתים הופכים לבעלי עסקים בגיל מאד צעיר יחסית אך קיים פער גדול מאד בין הכישורים המקצועיים שרכשו במהלך חייהם והשכלתם לבין יכולתם לנהל ולהיות הבעלים של עסק קטן או בינוני שכן ניהול ובעלות על עסק הם תורה שלמה ומקצוע לכל דבר.

הפער הזה גורם לבעלי עסקים להיכשל פעמים רבות בתפקידם וגורם לתחושת אכזבה ופספוס גדולים.

אימון אישי למנהלים ובעלי עסק יוצא מנקודת מוצא הטוענת שכל מנהל באשר הוא, ניחן בפוטנציאל אישי המאגד בתוכו יכולות וכישורים ומומחיות מקצועית.

במרבית המקרים, תהליך האימון מעורר אצל בעל העסק או המנהל את מוטיבציה פנימית ואת תחושות המסוגלות. כמו כן, הוא מצליח (שוב, ברוב המקרים) לרתום אותם לעשייה של פריצת דרך.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים