המדריך: איך להיכנס באופן חלק למעגל עולם העסקים?

רבים המתלבטים איך ובכלל אם לפתוח עסק ואם כן איך נוהגים כמעסיק. כאן תוכלו למצוא את הצעדים הראשונים שעליכם לעשות, מרגע שהחלטתם על יציאה לדרך חדשה ופתיחת עסק עצמאי בישראל.
Celebrating great success.

המדריך: איך להיכנס באופן חלק למעגל עולם העסקים?

מאת: אבי בבאי, מומחה לייעוץ מס וניהול ספרים.

רבים המתלבטים איך ובכלל אם לפתוח עסק ואם כן איך נוהגים כמעסיק.

כאן תוכלו למצוא את הצעדים הראשונים שעליכם לעשות, מרגע שהחלטתם על יציאה לדרך חדשה ופתיחת עסק עצמאי בישראל.

אדם שמעוניין להיכנס למעגל עולם העסקים, ורוצה לפתוח עסק קטן או בינוני מחויב דבר ראשון להודיע על כך לפקיד השומה האזורי שלו, וזאת מיד עם הקמת העסק.

לצד ההודעה לפקיד השומה האזורי יש לפתוח בצורה מסודרת תיק במע"מ כעוסק פטור או כעוסק מורשה ולהיערך מיד עם תחילת הפעילות בעסק לניהול מסודר של ספרי חשבונות על פי המתחייב בפקודת מס הכנסה.

בחירת רישום העסק (עוסק פטור או עוסק מורשה) ומיסוד ההתנהלות החשבונאית השוטפת מוטב שיתנהלו בעזרתו של יועץ מס מנוסה שיידע לכוון את הבעלים של העסק הקטן או בינוני לכיוונים של בחירה מועדפת בהתאם למהות העסק ובכפוף כמובן להיקף ההכנסות הצפוי לו וההתנהלות השוטפת הכללית.

אחת השאלות הגדולות בעת פתיחת עסק קטן או בינוני היא הצורך לקחת בחשבון אם מדובר במעמד של עצמאי או תחת חברה. אולם, בכל מקרה יש להירשם כעוסק מורשה לצורכי מס ערך מוסף לפני הפעלת העסק.

בעל עסק שמעוניין להקים חברה, חלה עליו החובה לנסח בצורה מסודרת תזכיר ותקנות ולהיערך לרישום מסודר במשרד מס ערך מוסף.

בעת הרישום המתבצע באזור הגאוגרפי אליו שייך העסק, נדרש יהיה על בעל העסק להמציא מספר חשבון עסקי שבאמצעותו תתבצע הפעילות של העסק הקטן או הבינוני ובנוסף נדרש יהיה להצטייד בחותמת החברה להחתמת שורה ארוכה של מסמכים חשובים שנדרשים לטובת ההליך הביורוקרטי של פתיחת העסק.

בתום תהליך רישום החברה או העסק הקטן או הבינוני יופק מספר עוסק מורשה קבוע שהוא למעשה מספר הזהות של העסק ומעניק לו אסמכתה של עסק חי.

כאמור: פתיחת עסק חדש קטן או בינוני כרוכה גם במתן הודעה רשמית ומסודרת לכל רשויות המס. אי דיווח על פתיחת עסק חדש שכזה יכול לגרור אחריו סנקציות כלכליות, קנסות, עיקולים ואפילו הגשת כתב אישום בבית משפט.

רישום כעצמאי בביטוח הלאומי כלול אף הוא במסגרת פתיחת עסק חדש קטן או בינוני וזאת מיד עם פתיחתו.

אם יש כוונה לעסק קטן או בינוני להעסיק עובדים, יש לפתוח תיק ניכויים במס הכנסה וכן בביטוח לאומי.

ביצוע ניכויים והורדות משכר עובדים יעשה באמצעות פנקסי תשלומים שיינתנו על ידי הרשויות.

בהצלחה!


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים