המדריך: בדרך להצלחה בניהול עסק קטן או בינוני

אין ספק שהקמת עסק קטן או בינוני היא פעולה שמצריכה לא מעט אנרגיות והרבה יוזמה וכאן לא מסתיימת העבודה. ניהול עסק קטן או בינוני הוא נושא מורכב משלל פרטים שכל פרט חשוב ביותר כדי להשלים את התמונה הכוללת. במאמר שלפניכם חמישה שלבים מאוד חשובים בדרך להצלחה בניהול עסק קטן או בינוני.
grafico crescita

המדריך: בדרך להצלחה בניהול עסק קטן או בינוני

מאת: דינה קידר, ייעוץ עסקי ואימון אישי.

אין ספק שהקמת עסק קטן או בינוני היא פעולה שמצריכה לא מעט אנרגיות והרבה יוזמה וכאן לא מסתיימת העבודה.

ניהול עסק קטן או בינוני הוא נושא מורכב משלל פרטים שכל פרט חשוב ביותר כדי להשלים את התמונה הכוללת.

הרי לפניכם חמישה שלבים מאוד חשובים בדרך להצלחה בניהול עסק קטן או בינוני:

1. השלב הראשון הוא שלב הכנת התוכנית העסקית המפורטת שתגדיר בצורה פשוטה וברורה את הצעדים ואת המטרות של העסק הקטן או הבינוני ושל בעליו.

התוכנית העסקית צריכה לגעת במספר היבטים עסקיים ביניהם: ההיבט הכלכלי-פיננסי, ההיבט האסטרטגי והשיווקי. על התוכנית העסקית להיות אופרטיבית וקלה ליישום ולתת תמונת מבט כוללת על העסק וצורת ניהולו.

2. השלב השני הוא קביעת תוכנית הגיונית ולוחות זמנים ריאליים ליישום התוכנית העסקית על מנת שנצליח לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו בשלב הקודם ולבזבז כמה שפחות זמן.

חשוב מאוד שתוכנית העבודה שתיקבע תהיה כזו שניתנת ליישום. כמו כן, חשוב מאוד שיתנהל עליה פיקוח ותתבצע ביקורת לבדיקה האם היא מבוצעת כהלכה ובהתאם להגדרות המנהל או בעל העסק.

3. השלב השלישי הוא שלב של חתירה בלתי פוסקת להגדלת רווחים והכנסות.

במסגרת ניהול עסק קטן באופן עצמאי, על המנהל או הבעלים של העסק, להגדיל את ההכנסות וכפועל יוצא גם את הרווחים על בסיס קבוע. ניהול נכון של עסק יוודא שהכנסותיו אינן תלויות במוצר אחד או בשירות אחד.

בפן השיווקי כדאי מאוד שהעסק יתפרסם במדיות השונות על מנת להגדיל את החשיפה. השלב הרביעי הוא מזעור עלויות והקטנת הוצאות למינימום.

מומלץ מאוד לבחון על בסיס שבועי או לפחות על בסיס חודשי, אם אפשר להוזיל עלויות.

4. השלב הרביעי: כשמנהלים עסק חשוב מאוד להיות כל הזמן עם יד על הדופק ולוודא שאנחנו לא מוציאים כספים מיותרים. בהתנהלות מול ספקים שונים תמיד עדיף לעבוד מול כמה ספקים במקביל. כך אנחנו גם: מנטרלים את התלות שיש לנו בספק אחד ספציפי, וגם מסוגלים על הדרך להשוות מחירים בין הספקים השונים. כל זאת, על מנת לאפשר לנו להזמין מהספק הראוי ביותר עבורנו, וזה שמציע עבורנו את המחיר האטרקטיבי ביותר.

בנקודה זו ראוי לומר שכדאי מאוד שתזכרו היטב שמונופול רע לצרכנים. מומלץ לנהל את ניהול המלאי באופן אחראי ומבוקר.

5. השלב החמישי והאחרון בניהול עסק קטן או בינוני הוא הסתכלות על דוחות כספיים. זהו אחד ההיבטים החשובים ביותר בניהול העסק.

על המנהל או בעלי העסק הקטן או הבינוני לדעת היטב לקרוא את הדוחות הכספיים והעסקיים שלו.

בין הדוחות העסקיים נכללים שלושה עיקריים ביותר והם: דו"ח רווח והפסד, מאזן עסקי ודו"ח תזרים מזומנים.

על מנהל או בעליו של העסק, לדעת גם לנתח דוחות אלה ולהיעזר בהם בשעת הצורך.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים