הסתבכת בפלילים? כך תבחר את עורך הדין שלך

הסתבכת בפלילים? כך תבחר את עורך הדין שלך מאת: לימור שטרן במהלך הקמת עסק ותפעולו, לפעמים, נתקלים במציאות קשה של הסתבכות בפלילים. זה יכול להיות בגלל שותף... Read more »
Businessman signing a document

הסתבכת בפלילים? כך תבחר את עורך הדין שלך

מאת: לימור שטרן

במהלך הקמת עסק ותפעולו, לפעמים, נתקלים במציאות קשה של הסתבכות בפלילים. זה יכול להיות בגלל שותף שבשמך גנב במרמה כספים, הלוואת כספים שלא כדין, אנשים פורעי חוק שסיבכו אותך או הסתבכות אישית כזאת או אחרת. הצורך בייעוץ משפטי במצב כזה הוא ברור וככל שהבחירה בעו"ד הנכון תהיה טובה ומוצלחת הסיכויים להצלחתך יגדלו. כך גם בתחנות נוספות בתחומי החיים יהיה צורך בייעוץ משפטי כמו בעת חתימה על חוזה שכירות, דו"חות של העירייה, פיטורי עובד, בעיות ארנונה ובעיות נוספות. הצורך בעורך דין טוב, הוא ברור, ובפרט בעת שמסתבכים או מסובכים בפלילים, אך כיצד נבחר את הטוב ביותר עבורנו או עבור העסק שלנו?

בחירה נכונה של עורך דין מומחה שיטפל בבעיה משפטית אליה נקלעים, היא חשובה מאוד ובדרך כלל היא זאת שתקבע את הצלחת העניין והאם הפתרון לבעיה יהיה טוב, חסכוני ויעיל בהתאם לבעיה. אם כך, מהן הנקודות העיקריות שעליכם לבדוק כאשר בוחרים עורך דין? ועל מה עדיף לסמוך: על ההיגיון, האינטואיציה או על שניהם יחד?

עורכי דין רבים מספרים כי הלקוחות מחפשים עורכי דין שהם בעלי ידע משפטי נרחב וניסיון מוכח. כיום, כשהכול זמין ברשת, בודקים הלקוחות פסקי דין, בוחנים תוצאות, מקצועיות ומבררים אצל חברים שהתנסו. הלקוחות מגיעים בסופו של דבר, מפה לאוזן ובעקבות כתבות וחוות דעת שפרסמו בתקשורת. הם מתרשמים מהידע וההצלחה ומגיעים לייעוץ משפטי שעשוי להוביל לתיק משפטי מוצלח.

כדי להגיע לבחירה נכונה, כדאי ללקוח- בעל העסק, לבדוק היטב את הצלחותיו של עורך הדין איתו אנו רוצים לנצח, קודם חתימת החוזה עם עורך הדין. אז כיצד נעשה זאת?

1. מומחיות – אל תוותרו על זה. לעורך הדין בו תבחרו, חייבת להיות התאמה מקצועית אבסולוטית בתחומי המשפט להם אתם נזקקים. המומחיות מחייבת השכלה מתאימה וניסיון פרקטי באותו התחום המתבקש. עורך דין שכבר ניהל משפטים דומים בעבר והוא בעל ניסיון בתחום, יידע לנהל את הדברים בצורה נכונה עם שילוב של מקסימום אסטרטגיה מנצחת.

2. פסקי דין ישנים – קחו נשימה ארוכה ותקראו. יש לקרוא פסקי דין בהם מופיע עורך הדין. קריאת פסקי הדין מלמדת על יכולותיו של עורך הדין, כיצד הוא פועל, במה הוא הצליח ובמה נכשל. כך תוכלו לבחון את כישוריו של עורך הדין והאם הוא מתאים לעסק שלכם. פסקי הדין בהם יצג לקוח אחר, יוכלו לתת לכם פרספקטיבה רחבה יותר ונייטראלית יותר.

3. חשיפה תקשורתית– תתעמקו בפרטים. קריאת כתבות ומאמרים אותם כתב עורך הדין יכולים להיות מבחן מצוין כדי להבין אם הוא מתאים לכם. צורת חשיבתו ומהלך הדברים שפרסם יהוו אישור לכך האם הוא מתאים לתחום בו אתם נתקלתם בבעיה. כתבות חיוביות שהתפרסמו על עורך הדין, משפטים בהם זכה או הפסיד – כל אלה יכולים לתת כיוון חשיבה נוסף להתאמתו של עורך הדין.

4. מחיר– אל תתקמצנו. שכר הטרחה של עורך הדין מורכב ממרכיבים רבים שכוללים ותק, ידע וניסיון. בגלל ריבוי עורכי הדין בשוק, יש הבוחרים במחיר זול כדי למשוך לקוחות. אל תתפתו לכך. כדאי לוודא כי תמורת המחיר תקבלו יחס וטיפול אישי, יעילות, זמינות ופתרון לבעיה המשפטית בה נתקלתם בזמן שהוא סביר.

5. יחס אישי – אל תתעצלו. תמיד כדאי להגיע לפגישה ראשונית ולא מחייבת. בפגישה יש לבדוק את האינטואיציות שלכם ואת החיבור ביניכם לעורך הדין הרצוי. בפגישה תבחנו האם השיחה ביניכם פתוחה וזורמת, האם דרכי ודפוסי הפעולה שלו מתאימים לכם, האם אתם מרגישים איתו בנוח והוא אינו גורם לכם לחששות או למבוכה. נכון שלא מדובר בחתונה, אך לעבוד מול אדם שנוח לתקשר איתו יהיה לא יותר נעים, אלא גם יותר יעיל.

אומנם, קריאת פסקי הדין והכתבות, הפגישה והבירור גוזלים מכם זמן יקר, אך הזמן הזה יתבטא ביעילות התגובה והתוצאה הסופית. כאשר תבחרו באדם הנכון שיהיה בעל הבנה בתחום, ידע רחב וניסיון, ויחד עם זאת תרגישו איתו בטוח ונעים, הסיכויים לתוצאה סופית טובה יותר – יהיו בדרך כלל גדולים יותר.

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים