העובד מרגיז אותך? אז תירגע ותקשיב

יש ימים מעצבנים שכאלו. מנהל ההזמנות אדיש ומוציא אותך מדעתך, מנהלת השיווק לא מתייצבת בזמן למרות הפגישה המתוכננת וצוות המוכרים הצעיר מגיע בלבוש מרושל ומדבר בקולי קולות על סרט חדש. בא לך פשוט לדפוק את הראש בקיר או לצעוק על העובדים של עד דלא ידע. קודם כל, רילקס. תפנים, שהמנהלים של היום, נדרשים יותר מאי-פעם, לנהל את צוות העובדים שלהם בגמישות, רגישות אך בנחישות ויחד עם הספקים של עמידה במטלות וביעדי-המטרה. לאחר שתירגע, תשקלל את הנתונים הקיימים ותגיע להחלטה האם יש דרך לשנות את המצב וכיצד. הדרכים איך בכתבה שלפניכם.
Foreman and workers standing in factory

יש ימים מעצבנים שכאלו. מנהל ההזמנות אדיש ומוציא אותך מדעתך, מנהלת השיווק לא מתייצבת בזמן למרות הפגישה המתוכננת וצוות המוכרים הצעיר מגיע בלבוש מרושל ומדבר בקולי קולות על סרט חדש, ואתה, כמנהל, לא יודע אם לדפוק את הראש בקיר ולצרוח, או להעיף אותם לכל הרוחות.

רגע. רגע. קודם כל, רילקס. נשום עמוק וספור עד עשר או עשרים ויותר עד שתירגע ותחזור להיות בשליטה מלאה על עצביך הרופפים. תפנים שהמנהלים של היום, נדרשים יותר מאי-פעם, לנהל את צוות העובדים שלהם בגמישות, רגישות אך בנחישות ויחד עם הספקים של עמידה במטלות וביעדי-המטרה. לאחר שתירגע, תשקלל את הנתונים הקיימים ותגיע להחלטה האם יש דרך לשנות את המצב וכיצד.

איחורים

כשעובד או עובדת בעלי-וותק ואחריות בעבודה, מאחרים, מותר להעלים עין. כמובן, כל זמן שזה לא עובר את גבול הטעם הטוב. כשהם כבר מגזימים כדאי להזמין לשיחה אישית ולברר מה הגורם לאיחורים ואיך אפשר להתגבר על כך.

עובד או עובדת החדשים אצלך בעבודה מאחרים, אפשר להסיק שאלו קשיי-הסתגלות שיעברו תוך זמן קצר.

עובדים שאינם עומדים בלוחות הזמנים שנקבעו מראש לגבי זמני היציאה לבית ושעות ההפסקה אצלם מתארכים מעבר לרגיל, יש לזמן אותם לשיחה עניינית, לשאול אותם מהי הסיבה ולנסות להבין אותם. יחד עם זאת יש להבהיר להם שיש חובה לעמוד בכללי -העבודה שנקבעו מראש כדי לשמור על ניהול העסק בצורה תקינה וכי עליהם להשלים את פערי -העבודה שנוצרים כתוצאה מההפסקות הארוכות והיציאות המוקדמות חזרה הביתה.

עצלות ורמת ביצועים נמוכה

אין ספק שירידה באיכות ביצוע העבודה ותפוקת המוצר/ים יכולים להוציא אותך מדעתך והרי בכל זאת מדובר בכסף שלך, שמשולם על-ידך לעובד. אך גם כאן, רצוי להקשיב לפני שנוקטים בפעולה דרסטית. ייתכן שהביצועים נמוכים כי השתנו תנאים מסוימים בתפעול, חל שינוי באיכות חומרי-הגלם או צוות המנהלים הנחית הנחיות חדשות שעד שמתרגלים אליהם לוקח זמן. יתכן כי בריאותו של העובד אינה תקינה באופן זמני ולכן נדרש לו זמן ארוך יותר לעומת ההספק שהיה לו וייתכן שההרגל והשחיקה עושים את שלהם. לכן יש לנהל שיחה ישירה ופתוחה אל מול העובד, להקשיב לו, ולהזהיר ו/או להתריע, בהתאם. ניתן גם לצמצם סמכויות של פועל שאינו עומד ברף שנקבע ולהעבירם לאחר, כאות אזהרה, במקרה וזה מחמיר או לחילופין לתת צ'ופר או סמכות נוספת שישפרו את הרגשת העובד ויעניקו לו משמעות נוספת בעבודה.

הופעה נעימה וייצוגית

לבושו של אדם הוא כבודו, כך גם מראה העובדים בבית העסק שלך. באם העובדים בו מגיעים בהופעה מכבדת, מדיפים ריח רענן, נראים נקיים ומסודרים ומדברים בשפה מכבדת ונקייה – יש סבירות גבהה הרבה יותר שהלקוחות ישמחו לחזור לשם. הרכישה תיזכר בעיני הלקוח כמכובדת ונעימה ובית העסק יצטייר כמקום רגוע ואמין. יש מקומות עבודה שדורשים מדי-עבודה אחידים לעובדים, יש כאלו שלא ידרשו זאת אך גם שם חשובה נעימות ההופעה.

במידה, ואתה חש שיש זלזול בנושא ההופעה וסגנון הדיבור, כדאי לארגן ישיבת צוות בה ירועננו הנהלים ויודגשו צורות ההופעה והדיבור שמתאימות לבית העסק. יש להבהיר ולהדגיש בפני צוות העובדים כי שמירה על הופעה ייצוגית ודיבור נאות מייצגת את בית העסק ותורמת להצלחתו.

ככל שתהיה קשוב לעובדיך ולצורכיהם ויחד עם זה תאמין בהם וביכולותיהם, הקשר שלך עם העובדים יהיה אמין וטוב וצפוי בהתאמה גם להגדיל את הצלחת העסק שלך.

 

 

 

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים