"העסק שלי הוא מבצרי": כללים בסיסיים לשמירה על בית העסק

הקמנו עסק לתפארת. השקענו בעיצוב לא מעט והאמת היא שהדבר ניכר לעין. אך מה כל זה יעזור אם יפרצו אליו באישון לילה. בכתבה שלפניכם הכללים הבסיסיים לאיך לשמור על העסק.
Finger pressing keys on alarm keypad

"העסק שלי הוא מבצרי": כללים בסיסיים לשמירה על בית העסק

מאת: לימור שטרן

בית העסק שלנו חשוב לנו כמו ביתנו הפרטי ואנו מצפים שתהיה לנו בו תחושת ביטחון ושהחפצים בו יהיו מוגנים ובטוחים. בדיוק מאותה סיבה מיגון העסק בצורה איכותית ואמינה, חשוב מאוד, על מנת לשמור על הרכוש הרב שנמצא בו ובחלק משעות היממה נמצא שם ללא ההשגחה שלנו. יתירה מכך, גם בשעות שבית העסק פתוח ובפיקוח הדוק שלנו, עלולות להתבצע גניבות וזהו הפסד גבוה לא פחות שעלול לקרות מידי יום.

כדי להימנע מכל אלה יש לקבוע נהלי ביטחון ברורים.

קביעת נהלי ביטחון ברורים

על המעסיק לקבוע נהלים ברורים והנחיות ולהעבירם לעובדים. בנהלים יוסברו דרכי ההתנהגות של העובדים בכל שעות פעילות העסק ובסיומם. הם צריכים להיקבע בצורה ברורה: מיהו זה שאחראי לפתיחת דלת העסק, מיהם העובדים בעלי המפתחות לעסק, מי האחראי לביטול האזעקה ולהפעלתה, מהו קוד האזעקה ומי הם היודעים אותה, במקרה של התרעה למי יש להתקשר, כיצד יש לשמור על המוצרים ורכוש העסק בשעות פעילותו, מי אחראי לכיבוי מחשבים, לספירת כסף, להכנסת מוצרים יקרי ערך או כסף אל הכספת, כיצד יש להתנהג בזמן שוד או פריצה וכל שאר הנושאים שיתנו לעובדים בארגון את הכללים הברורים והיעילים ביותר שיגנו על בית העסק שלך.

כספות וקופות רושמות

על מנת לשמור על הכסף המתקבל ו/או שמירה על תכשיטים ומוצרים יקרי ערך, רצוי להשתמש בכספות וקופות רושמות בעלות תו תקן ישראלי שיותקנו על פי הכללים שדרושים לפי התקן.

מפתחות ומנעולים של בית העסק

  1. את המפתח הראשי של הכניסה לבית העסק, יש להפריד מצרור המפתחות הכולל את שאר דלתות בית העסק.
  2. במידה ונאבדו המפתחות (וגם אם יש זוג רזרבי), כדאי להחליף את מנעול בית העסק באופן מיידי.
  3. אין לרשום את שם בית העסק ו/או כתובתו על מפתחות העסק.
  4. אין להסתיר ולהחביא מפתחות של בית העסק בכל מיני מקומות שונים, עדיף לשכפל מפתח נוסף לעובד ולא להחביא אותם.

מיגון העסק באמצעים חיצוניים

יש לרכוש מיגון מתאים ולשכור שירותי חברת שמירה על מנת להבטיח באופן הטוב ביותר את השמירה על העסק שלך מפני גניבות, פריצות וכדומה. כמו כן, יש לבטח את תכולת העסק והמקום בביטוח מתאים. מומלץ להתייעץ על כך ובהתאם לאופי בית העסק, עם בעלי מקצוע המומחים בנושא זה, כדי להגן באופן המקסימלי על העסק והעובדים בו.

בעזרת חבילה נכונה של מוצרי מיגון כמו: אזעקה, מצלמות אבטחה ואם זה אפשרי גם אינטרקום,  יירתעו הפורצים וכך תימנע מבית העסק שלך פריצה וגניבת סחורה יקרה.

דלתות זכוכית בבית העסק

במידה ובבית העסק שלך עשויות הדלתות הראשיות מזכוכית, יש להגן עליה בסורגים חזקים המותאמים לכך ולנעול בעזרת מנעולים החסומים מניסור או שבירה. רצוי שהסורג יעמוד בתקנים של מכון התקנים הישראלי.

בכל מקרה, כדאי לבדוק, לבחון ולהכיר מקרוב את האפשרויות לשמירה על בית העסק שלך, ובהתאם להתייעץ עם אנשי מקצוע המומחים בתחום כדי להקיף את צרכי ההגנה לבית העסק שלך מבחינת גודל, תקציב, מספר העובדים וכו'.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים