השקעה או הוצאה? מה עדיף, קידום ממומן או קידום אורגני לעסק?

שאלו את עצמכם מה היו ההחלטות האחרונות שעשיתם בהקשר של רכישה כלשהי, וחשבו האם ביצעתם איסוף מידע מוקדם באמצעות האינטרנט. ובכן, כך עושים גם הלקוחות שלכם. במרבית המקרים, הם מחפשים מידע ברחבי הרשת על מנת לבחור מוצרים, להכיר את המגוון הקיים ואת הספקים הרלוונטיים. הם עושים זאת כמוכם, על מנת לתמוך את החלטתם טרם קבלתה. מכאן, שאם אתם לא תהיו שם בשבילם, לא תהיו קיימים עבורם.
SEO - search engine optimization

השקעה או הוצאה? מה עדיף, קידום ממומן או קידום אורגני לעסק?

מאת: סיגלית פילץ-ששון, יועצת עסקית, ניהולית ושיווקית

קבלת החלטות בעידן "החדש" – עידן שנות האלפיים, מבוססת רבות על חיפוש מידע ברחבי האינטרנט.

כך אנו בוחרים סרט, מכשיר טלפון, מכשיר טלוויזיה, לימודים, רכב, בגדים ואפילו שמלת כלה.

הרשימה רק הולכת ומתארכת.

שאלו את עצמכם מה היו ההחלטות האחרונות שעשיתם בהקשר של רכישה כלשהי, וחשבו האם ביצעתם איסוף מידע מוקדם באמצעות האינטרנט.

ובכן, כך עושים גם הלקוחות שלכם.  במרבית המקרים, הם מחפשים מידע ברחבי הרשת על מנת לבחור מוצרים, להכיר את המגוון הקיים ואת הספקים הרלוונטיים. הם עושים זאת כמוכם, על מנת לתמוך את החלטתם טרם קבלתה. מכאן,  שאם אתם לא תהיו שם בשבילם, לא תהיו קיימים עבורם.

כשהלקוח מחפש מידע, רצוי שתהיו שם על מנת לתת לו אותו. רצוי שתהיו שם עם מידע מקצועי ועדכני. מידע שיוסיף ללקוח ורצוי שיהיה ייחודי ושלכם.

מכל מקום, סוף סוף תקציב הפרסום האינטרנטי של העסק שלכם הוגדר. אבל, השאלה הנשאלת היא איפה הכי כדאי ונכון להשקיע את הכסף שלכם? סיפוק מידי או השקעה לטווח ארוך?

בנקודה זו עסקים קטנים ואפילו אלו הבינוניים מתקשים לקבל החלטה.

תקציבם מוגבל ואף קטן ברב המקרים וההחלטה אינה פשוטה. איזה ערוץ פרסום יניב תוצאות טובות יותר ביחס של עלות לעומת תועלת? האם, לדוגמא, קידום ממומן בגוגל או כתיבת תוכן שיווקי לרשת האינטרנט?

מחד גיסא, קידום ממומן ב'גוגל אדוורדס' – נחשב לכזה אשר מייצר עבור העסק תוצאות מידיות (גם אם אינן תמיד איכותיות).

מאידך, כתיבת תוכן שיווקי לפרסום ברשת נחשבת בעייתית מכיוון שלא ניתן לאמוד את תרומתה לעסק בטווחים הקצרים.

אז הוצאה או השקעה ?

פרסום ב'גוגל אדוורדס' נחשב הוצאה על פי פרמטר תרומתו לעסק בטווח הארוך.

שהרי ברגע שהעסק מפסיק להזרים כסף לגוגל, מפסיקה תנועת הלידים אליו.

לעומת זאת, מידע שהוא תוכן רלוונטי ללקוח ואשר פורסם ברחבי הרשת, נחשב השקעה לטווח ארוך. הוא מייצר לויאליות של הלקוח לעסק, הוא "תופס" תשומת לב צרכנים, והוא נשאר ברשת ומאפשר לעסק מיצוב של מומחה בתחום עיסוקו- מיצוב אשר מייצר עבורו לידים ולקוחות לאורך זמן.

השיווק באמצעות האינטרנט הופך בשנים האחרונות מרכזי וחשוב כערוץ פרסום אפקטיבי כמעט עבור כל תחום עסקים.

בבחינת תקציבי הפרסום של העסק וקבלת החלטה כיצד לחלק את תקציב הפרסום, רצוי להשקיע חלק מתקציב הפרסום בהשקעה לטווח ארוך- יצירת תוכן שיווקי בעל ערך ללקוח כך שייצור לעסק נכסים מניבים לאורך זמן.

 

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים