התכונות החשובות ביותר אצל העובד שלך

כולנו מחפשים עובדים טובים ואמינים, ומה הפלא? הרי חלק גדול ועיקרי בהצלחת העסק תלוי בהם. ככל שהעובד יהיה מסור יותר וחרוץ כך אתם תהיו מרוצים יותר ורגועים שהעסק נמצא בידיים טובות. מעבר לכישורים הבסיסיים הנדרשים לאופי העבודה בבית העסק שלך, מהן התכונות החשובות ביותר עליהן עלינו נשים דגש כשנראיין ונבחן את המועמד לעבודה בבית העסק שלנו? מה יהיו היכולות אותן נרצה למצוא בו?
uomo in camicia con contratto che stringe la mano

התכונות החשובות ביותר אצל העובד שלך

מאת: לימור שטרן.

מחקרים מוכיחים שמנהלים מחפשים אצל העובדים שלהם את היכולת לנהל דפוסי-חשיבה.

כאשר יש בעובד שלפניכם את היכולת הזאת, זה יגדיל את הסיכויים שלו בעיניכם.

מהו ניהול דפוס חשיבה? התשובה: ניהול והכוונה נכונים של כלל המחשבות, האמונות ותפיסות העולם שמוטמעות בבני האדם. יכולת זאת, נתפסת אצל רוב המנהלים כיכולת מועדפת אותה ירצו לראות אצל העובד שלהם.

1. במקום הראשון מבין התכונות ומה שנחשבת כתכונה הרצויה ביותר לעובד היא המחויבות. מתוך מאות המעסיקים שנדגמו בסקר, עולה כי רובם חושבים שמחויבות זאת התכונה החשובה ביותר אצל העובד שלהם. עובד שמרגיש מחויב לעבודתו, ייתן את כולו ויעבוד עם "כל הנשמה". התוצאות לעבודה כזאת יהיו דומות ויפיקו הצלחה רבה. עובד בעל מחויבות אישית, ישקיע בעבודה, יהיה אכפתי וקשוב לצוות ולהתנהלות העסק ויקריב מעצמו למען העסק. עובד שכזה ינהל תקשורת איכותית ובונה עם הסובבים אותו ויתרום רבות לעסק גם בתחומים שלא בתחום האחריות שלו.

מעסיק: תוכל לבדוק מחויבות אישית אצל מועמד פוטנציאלי בשאלות מכוונות על מקום עבודתו הקודם. שאלות כמו: מהו מקום עבודה בשבילו ועד כמה מוכן לתת מעצמו בשעת הצורך. לפי תשובות המרואיין ועברו תוכל ללמוד (לא באופן אבסולוטי, יש דברים שמגלים רק בעבודה המעשית), האם יש למועמד שרוצה להיות העובד שלך את התכונה החשובה כל כך.

2. תכונה אטרקטיבית נוספת שתרצו שיהיה לעובד שלכם היא אחריות אישית. אלו עובדים שמרגישים אחריות אישית כלפי מקום העבודה שלהם ולכן כשיצוצו בעיות בעסק או משבר פתאומי הם יעשו הכול, גם על חשבון הזמן הפרטי שלהם כדי לפתור את הבעיות ולשפר את המצב.

איך תוכל לברר אם היושב לפניך, נוטל אחריות אישית? שאל אותו שאלות על מקומות העבודה שעבד בהם, כוון אותו לספר לך כיצד פתר בעיות שעלו ושאל אותו באופן תיאורטי על "מה יקרה אם" בליווי סיטואציה המתאימה לעסק שלך

3. התכונה השלישית שהתגלתה במחקרים שונים היא גמישות מחשבתית ומעשית. זוהי היכולת של העובד לתמרן ולהתמודד מול סיטואציות שונות שמתרחשות. לפתור בעיות פתאומיות, לעמוד באתגרים ולהתנהל נכון גם שיש שינוי בנהלים, ויחד עם זאת לשמור על קור רוח וגישה חיובית ומרגיעה.

על מנת לבחון את המועמד האם ניחן בגמישות? תוכל לתאר בפניו נהלים מסוימים ולשאול אותו תוך מתן דוגמא מה יעשה באם הנוהל ישתנה בתנאים מסוימים ולא צפויים.

4. תכונה נוספת ומאוד חשובה: יושר ואמינות. תכונה זאת נותנת לבוס "לישון טוב בלילה".

כשיש עובד שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות ולהאמין בו, הדבר משרה תחושת ביטחון שהעסק בידיים טובות.

האמינות תורמת ליצירת יחסי עבודה טובים ואת מקום העבודה לסביבה שנעים להיות בה.

תוכל לנסות לבדוק את יושרו ואמינותו של המועמד, בעיקר, בפניה למקומות עבודה אחרים שעבד בהם או אנשים שמכירים אותו באופן אישי.

5. כנות. תכונה שהיא חשובה מאוד על מנת שהעסק יתנהל כראוי. כשהעובד כן ומשתף את מה שהוא חושב, סביר להניח כי יהיה קל יותר להסתדר עימו. עובד שאינו "מדבר" עם סביבת העבודה שלו ומנסה "להחביא" דברים, יכול לגרום לתחושת מתח בסביבתו. כנות, קשה לבדוק מראש, אך ניתן לנסות ו"להרגיש" את זה בצורת הדיבור של המרואיין (קחו בחשבון שהוא מתרגש ומרגיש קצת לא בנוח), את פתיחותו לספר על עצמו ומקומות עבודה קודמים שעבד בהם.

בעלי עסק! אנא זכרו שתמיד יכולות להיות הפתעות: חלק מהעובדים שלכם שלא ממש האמנתם בהם בהתחלה יכולים להתגלות כמוצלחים ואמינים ואלו שהיית בטוח בכישרונם, פשוט לא יספקו את ה"סחורה".

חשוב לעקוב אחרי התקדמות העובדים להיות איתם בשטח, ולהראות דוגמא חיה לתכונות שחשובות כל כך להצלחת העסק שלכם.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים