כיצד לייצר תוכן רלוונטי לאתר?

כולם מדברים על כך שצריך תוכן איכותי עבור אתר האינטרנט שלנו, אך מה לעשות אם איננו כותבים מנוסים ומיומנים, ובכלל, אין לנו מושג איזה תוכן יכול להיות רלוונטי עבור קהל היעד שלנו?
writer

כיצד לייצר תוכן רלוונטי לאתר?

מאת: כתבת "הטורבו העסקי".

שאלת ייצור התוכן באופן עצמאי עבור אתר האינטרנט שלכם איננה שאלה פשוטה.

למעשה, מטרת התוכן, היא להכניס שימוש בכמה שיותר מילות חיפוש שגולשים פוטנציאליים יכולים לחפש ברשת, על מנת שמנועי החיפוש יובילו אותם אל האתר שלכם. תוכן יכול להתבטא במאמרים, טיפים, סרטונים, וכל דבר אחד שתחשבו עליו. יחד עם זאת, בעלי עסקים רבים, אינם מיומנים במלאכת הכתיבה, מה שיוצר את השאלה המתבקשת והיא: כיצד אוכל לכתוב תוכן עבור האתר שלי בעצמי?

כעצה ראשונה חשוב לזכור שאין ממה לפחד.

המילה "מאמר" אומנם נוטה להישמע אקדמית ומאיימת, אך גם אם כתבתם מאמר ש"אינו מעניין" או "אינו שיא התועלת" עדיין זה בסדר. בנוסף, עם הזמן תוכלו להשתפר.

בהמשך, חשוב לפרק את ה"תוכן" לחלקים:

1. מילות חיפוש רלוונטיות.
חשוב להיות ספציפיים ככל האפשר ולחשוב על הביטויים שאנשים אכן נוהגים להקליד במנוע החיפוש כשהם רוצים למצוא את המוצר שאותו אתם משווקים. לדוגמא, אם העסק שלכם משווק מזגנים, כותרת למאמר: "על החום ועל העוקץ" היא אולי מעניינת, אך מכילה מעט מאוד מילים שהגולשים שלכם יחפשו. כותרת רלוונטית יותר תהיה: "כיצד לכוון את המזגן על חסכון בחשמל?".

2. רגש. מה חשוב לקהל היעד שלכם? כשנכנסתם לתחום שאותו אתם מוכרים / משווקים, בוודאי הגעתם למסקנה שיש לשוק העסקי צורך במוצר / שירות שלכם. מה הצורך הזה? ככל שתפשטו אותו יותר, כך יהיה לכם קל יותר לכתוב עליו, כי אנשים מונעים על פי רגש. ייתכן ואתם משווקים סבונים וכלי רחצה. הרבה פעמים תיווכחו לגלות שהלקוחות שקונים אצלכם בעצם מחפשים מתנה קלילה ולא מחייבת. זהו צורך רגשי. מכאן תוכלו לייצר מאמרים שידברו על "הכנת סבון ביתי באריזת מתנה", לדוגמא.

3. מהיכן לשאוב רעיונות?

  • במידה ויש בעסק שלכם אנשי שירות העובדים באופן יומיומי מול הלקוחות, היעזרו בהם. בדקו מהן השאלות הנפוצות אצל הלקוחות שלכם? זה יוכל להוביל אתכם לכתיבת מאמר קצר או סרטונים שיועילו ללקוחות מבחינת השימוש במוצר שלכם.

תוכלו לנצל אפילו את איסוף המידע מאנשי השירות שלכם ל"תחרות עצות"- העובד שיתרום הכי הרבה עצות יעילות, יוכל לזכות בפרס מתגמל וממריץ.

4. "סיפורי צרכנים" – תוכלו לייצר המון תוכן אם תמחישו לקהל הלקוחות שלכם את ימי עבודתכם בעזרת סיפורים שקרו ללקוחות אחרים ושהם מעניינים דיים. למשל: אם העסק שלכם הוא מספרה שכונתית קטנה, תוכלו לכתוב מאמר המספר על לקוח/ה שנכנסה לעסק וקיבלה בהפתעה חבילת פינוק, ועל חומרי עיצוב השיער המיוחדים שאתם משתמשים בהם במספרה הספציפית שלכם.

5. האם לקוח שלכם נתקל בבעיה מסוימת במוצר ופתרתם אותה לשביעות רצונו? גם סיפורים כאלה הם רלוונטיים. בניגוד למה שאתם עלולים לחשוב, סיפורים כאלו לא יוציאו אתכם עם תדמית של "מוצר בעייתי", אלא יראו ללקוחותיכם ששירות הלקוחות שלכם מטפל בכל פניה בכובד ראש, ונמצא שם כדי לעזור להם. זכרו שהלקוחות שלכם רוצים לדעת שאתם שם בשבילם.

6. שיתופי-פעולה עם ספקים אחרים. האם היה לכם ספק שהתחלתם לעבוד עם ספק כזה ו/או אחר? כתבו מאמר על שיתוף הפעולה ביניכם וכיצד אתם חושבים שזה רלוונטי לקהל הלקוחות שלכם.

למשל: את הלקוחות שלכם מאוד יעניין אם אתם מייצרים רכיב אלקטרוני מסוים, ובעזרתו הצלחתם ליצור שיתוף פעולה עם אחת מחברות הסלולר הגדולות שתשתמש מעתה והלאה אך ורק ברכיב שלכם.

לסיכום:

האפשרויות למציאת תוכן, רלוונטי לכל בעל מקצוע שהוא, בין אם העסק שלכם הוא חנות מחשבים, מוסך, נגריה או אפילו חברה לעיצוב הבית, פשוט חקרו את התחום שממנו אתם מגיעים, הגיעו ליסודות. גלו מה הצורך במוצר שלכם, מה הלקוחות מצפים מכם, ותגלו שהתוכן פשוט צף ומקיף אתכם מכל עבר.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים