יחסי ציבור בעסקים קטנים – יעילים או לא?

יחסי ציבור בעסקים קטנים – יעילים או לא? מאת: לימור שטרן. כל עסק, גדול או קטן זקוק ליחסי ציבור, ובעצם, כל מי שרוצה להשיג חשיפה תקשורתית ולהגיע... Read more »
Social management and career manager business concept as a person standing on a group of connected roads that are shaped as a human face as a symbol of public relations and managing people.

יחסי ציבור בעסקים קטנים – יעילים או לא?

מאת: לימור שטרן.

כל עסק, גדול או קטן זקוק ליחסי ציבור, ובעצם, כל מי שרוצה להשיג חשיפה תקשורתית ולהגיע למודעות הציבורית.

ככל שיחסי הציבור של העסק שלך ינוהלו בצורה נכונה ועקבית, המודעות לבית העסק שלך תגדל, עמה יגדל גם קהל הלקוחות, וממילא גם הרווח הכלכלי.

יחסי ציבור, תפקידם הוא לא רק להגיע לעיתון, אלא בעיקר, למתג את המוצר או העסק אותו אתה רוצה לבנות, להכיר אותו לעולם ולהעלות את המודעות אליו, ליצור קשרים עם הלקוחות הפוטנציאליים ועם הקהילה, להעביר מסרים מתאימים, לטפל במשברים שעלולים לקרות, לטפח אהבה וגאווה לעסק, ובסופו של דבר להגדיל מכירות ורווחים.

אין מדובר בפעולות אקראיות ומזדמנות אלא בהליך מחושב היטב שיוצר דיאלוג מתוכנן וארוך טווח בין העסק לקהל היעד ולכן תכנון פעילות יחסי הציבור הוא חלק חשוב בהצלחת התהליך ועליו לבחון מהי מטרת העסק, מיהו קהל המטרה, מהי מטרת פעילות יחסי הציבור ומהי הדרך בה תבוצע ובאיזה אופן.

לאחר, שתדע להשיב על שאלות אלו, ניתן יהיה להתחיל בדרך הארוכה אך הבטוחה של פעילות יחסי הציבור.

יודגש כי בטווח הארוך ליחסי הציבור יש יתרונות בולטים מערוצי פרסום אחרים. בעזרת תהליך עקבי ונכון תיווצר לעסק שלך תדמית חיובית, אמינות ורווחים.

בנוסף, הם מביאים ליעילות ולתוצאות מאוד טובות במכירות, שהם פועל יוצא למספר הלקוחות החדשים שיתווספו אליך.

יתרון בולט וריווחי לא פחות הוא: העלות. בזמן שקמפיין פרסום יעלה לך עשרות אלפי שקלים (במקרה הטוב), עלות יחסי הציבור תהיה נמוכה בהרבה מכך ותסתובב סביב ריטיינר של אלפי שקלים בודדים לחודש. אי אפשר להתכחש לכך שכתבה חיובית בעיתון נותנת לקורא הרגשת אמינות ומקצועיות, כך שהיא שווה יותר, אפילו, ממאה פרסומות ולעומת זאת העלות שלה לעסק שלך היא 0 שקלים.

כיום, יחסי ציבור לבדם אינם מספיקים. הנטייה היום היא להוסיף ליחסי הציבור בתקשורת המסורתית (רדיו, טלוויזיה, עיתונים) פעילות ברשתות החברתיות.

רשת האינטרנט הפכה מזה זמן ניכר למקום בו מתאפשרת הפצת מסרים במהירות ובתפוצה רחבת היקף שמאפשרת פרסום ומיתוג באופן יעיל ביותר. למי שרוצה להישאר עדכני ורלוונטי למציאות המשתנה במרחבי העולם הווירטואלי, אין ברירה אלא להשתמש ברשתות החברתיות, מהר מאוד תגלה כי זהו מקום מעולה לשיווק ומיתוג המוצר שלך .

לאור הדברים הללו, אין פלא כי ההמלצה הגורפת היא לשמר את פעילות יחסי הציבור לאורך זמן רציף ועקבי, גם בזמנים של משבר כלכלי בעסק וקיצוצים הכרחיים. שמירה על פעילות תקינה של יחסי הציבור שעלותם נמוכה, תפיק לך רק רווחים ולכן יש הממליצים אף לתגבר אותה בזמנים קשים. העצה הטובה ביותר בעיתות משבר, היא למקד את יחסי הציבור של העסק שלך לקהלי היעד הרלוונטיים לו ביותר ולא לעמול על "גיוס לקוחות" של אוכלוסיות רחבות יותר.

בהנחה ששכרת שירותים של  משרד יחסי ציבור הרי שחובה היא לבחון אותו בניסיון שלו בטיפול בעסקים כשלך, בהוכחות המקצועיות בעסקים אחרים משלך, ובעיקר בקשרים ובכישורים שלו.

חשוב מאוד שבינך לבין איש יחסי הציבור שיעמוד מולך תשרור כימיה ואמינות, כי הרי הוא זה שיתנהל מולך ולמענך. לא פחות חשוב, שתוודא כי גם היחצ"ן מאמין בעסק שלך. זאת, על מנת שיוכל לשווק ולקדם אותו, כראוי, אצל אחרים.

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים