כוחו הרב של הסרטון ה"מטופש"

כיום, בעידן שכולנו שורצים ברשתות החברתיות 99% מהיממה, אנשים רגילים לראות סרטונים, ואם הם אוהבים אותם, הם רגילים ללחוץ על כפתור ה-share. הכפתור הזה, יכול להיות החבר הכי טוב שלכם. כאשר סרטון הופך ל"ויראלי", הוא משותף בין המוני קוראים וכך נחשף להמון צפיות, והצפיות האלו יכולות להביא את הגולשים אל הדף העסקי שלכם, ומשם אל העסק שלכם בתור צרכנים. על כוחו הרב של הסרטון הויראלי ה"מטופש" במאמר שלפניכם.
Businessman foot about to slip and fall on a banana skin

כוחו הרב של הסרטון ה"מטופש"

מאת: כתבת "הטורבו העסקי".

בעבר הרחבנו על כוחו של סרטון שיווקי להעלות פלאים את אחוזי-החשיפה לאתר של העסק שלכם.

אך, כמו שבחיים הכל יחסי, יש כלי נוסף, חזק אף יותר, והוא בן-דוד לכלי הסרטון. הכירו את כוחו של הסרטון ה"מטופש".

כיום, בעידן שכולנו שורצים ברשתות החברתיות 99% מהיממה, אנשים רגילים לראות סרטונים, ואם הם אוהבים אותם, הם רגילים ללחוץ על כפתור ה-share. הכפתור הזה, יכול להיות החבר הכי טוב שלכם. כאשר סרטון הופך ל"ויראלי", הוא משותף בין המוני קוראים וכך נחשף להמון צפיות, והצפיות האלו יכולות להביא את הגולשים אל הדף העסקי שלכם, ומשם אל העסק שלכם בתור צרכנים.

באופן מעניין, רוב הסרטונים שהופכים לויראליים ברשת, הם סרטונים לא מעמיקים במיוחד: יכול להיות שמדובר בסרטון של מתיחה על נציג שירות לקוחות, או תמונות של גורי בעלי-חיים פרוותיים נרדמים בכל מיני פוזיציות "חמודות", או אפילו פארודיות על תכנים אקטואליים מהטלוויזיה או מהקולנוע. ולפעמים נדמה כאילו המכנה המשותף לסרטונים האלו, הוא פשוט פניה למכנה המשותף ה"מטופש" ביותר.

אך זה לא נכון.

למעשה, סרטונים אלו הופכים לויראליים משום שהם נוגעים בנקודה אחת עמוקה, שכל צופה יכול להבין. הרגש. אנו חשים הזדהות או חיבה עמוקה לדברים המוצגים לנו בסרטונים הוויראליים. ובגלל ש"נגענו ברגש" של הצופה, הוא חש שבא לו לשתף אנשים נוספים בתחושה הזו. אז למעשה, אנשים אינם משתפים סרטונים, כי אם תחושות. כשאנו רואים סרטון של חיות נרדמות, חיות במצבים משעשעים, זה עונה לנו על הרגש "חמוד". וכעובדה, אנשים אוהבים דברים "חמודים".

כשאנו צופים בסרטון של מתיחה שנעשתה על עובד שירות לקוחות כלשהו, אנו לרוב נחוש הזדהות.

מי מאיתנו לא ניצב במישור היום היומי בסיטואציה מול שירות לקוחות זה או אחר, מי לא חש תסכול לעתים מהמענה המונוטוני והאוטומטי שאנו מקבלים מהנציגים (שרק עושים את עבודתם)? כאשר אנו צופים בסרטוני פארודיה, אנו חשים הזדהות עמוקה עם המצב, ועם כך שיוצרי-הסרטון השכילו לקלוע "בול בפוני".

מדובר בסיטואציות מחיי היום יום שכל אחד יכול להזדהות עמן, וכאן נמצא כוחו של הסרטון הוויראלי – הוא גורם לך לרצות שכל חבריך יראו את הקטע הנ"ל, ויזדהו עמו כמוך.

כדי לייצר סרטון ויראלי שיאיר את העסק שלכם באור מעניין, אתם לא חייבים לפנות למכנה נמוך כלל ועיקר. להיפך, עדיף שתשכילו להבין שבעצם אנשים אינם משתפים "סרטון" כי אם "תחושה", ותזקקו את המסר של הסרטון שלכם למילה אחת שאנשים יכולים להזדהות איתה/ לחוש אליה רגש כלשהו. נסו להבין מה הצורך הכי "כואב" ועמוק של הלקוחות שלכם, ולהכין סרטון משעשע שגם יציג את הבעיה באור מגוחך, וגם יציג את העסק שלכם כפתרון לבעיה הזו. אם השגתם זאת, הרי שידיכם "בינגו", וסביר להניח שהסרטון שלכם בדרך להיות הלהיט הבא.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים