כיצד להפוך מנהל למשמעותי

הדרך העיקרית של מנהל להיות משמעותי, בין אם כמנכ"ל חברה רב -לאומית המגלגלת מאות מליונים ובין אם כראש צוות, היא על ידי יצירת ערך מוסף איכותי
Business people discussing in a meeting

כיצד להפוך מנהל למשמעותי

מאת: מאיר יעקב, יועץ לפיתוח ארגוני, מנכ"ל 'צוות אופטימום'

הדרך העיקרית של מנהל להיות משמעותי, בין אם כמנכ"ל חברה רב -לאומית המגלגלת מאות מליונים ובין אם כראש צוות, היא על ידי יצירת ערך מוסף איכותי בטווח הקצר ולטווח הארוך דרך ביצועי האנשים שמתחתיו:

  1. כבודדים.
  2. כצוות.

כבודדים:

* לאתגר, להציב יעדים, להציב רף ביצועים ורף צמיחה גבוה, אישי ודינמי, כזה המתואם לכישורים ולשאיפות של אותו בעל תפקיד. לנהל ולהוביל דיאלוג רצוף לגבי רף הצמיחה. זהו תהליך אינסופי ובלתי מתפשר. מעל כל פסגה יש לסמן את הפסגה הבאה.

* להקשיב, לפתח 'רצפטורים' מובנים ארגונית על מנת לאפשר ליקוט ומימוש של יוזמות ו'הברקות רגע', רעיונות איכותיים מצד אנשי הצוות. הם יהיו הראשונים לזהות את ההזדמנות הבאה לפריצת דרך, אם רק יינתן להם. ככל שהרעיונות הללו יובלו לכדי ביצוע, כך יופיעו חדשים.

* לאפשר, לייצר מרחב צמיחה. לחשוף את בעלי התפקידים, כל אחד בתחומו. להימנע מהגנתיות יתר ולאפשר להם להציג רעיונות, הצלחות. לחשוף אותם בפני כל פורום ולאפשר להם לייצג בצורה אותנטית את התחום עליו הם ממונים ישירות. הדבר יאתגר אותם, יתגמל אותם.

לא יעבור זמן רב בטרם תתחיל לשמוע איך ברחבי הארגון מדברים על 'חממת המצליחנים' שמתקיימת אצלך.

לאמץ תפקיד של מאמן, לאתגר באופן קבוע, לחגוג הצלחות וללמוד מכישלונות. לזכור שכל כישלון הוא הזדמנות ללמידה.

כצוות:

* להפוך את הצוות ל'מועצת החכמים' שלך. לאפשר את המרחב, את הלגיטימציה לחשוב ולייצר פתרונות כצוות מומחים. להפוך את הדבר לא רק לזכות אלא לחובה.

* להפוך את הצוות שתחתיך ל'חברותא' לעיון משותף בסוגיות ניהוליות.

* להוביל coopetition , תחרות מתוך שיתוף פעולה. להשכיל לנהל מתח קונסטרוקטיבי בצוות:

– מחד, חידוד פערי העמדות בתהליכי החשיבה והתכנון לטובת דיאלוג אמיתי ומפרה. לייצר זירה לייצוג. הקולות השונים מול סוגיות ניהוליות. כמנהל מאמן לאמץ עמדה של 'פרקליט השטן' על מנת להפוך עולמות ולהעמיק התובנות במקום לחפש קונצנזוס נוח.

– מאידך, גיבוש שיתוף פעולה וגיבוי הדדי בשלב סגירת ההחלטות והמעבר לביצוע. להפוך את הצוות מזאבים         בודדים שמצטיינים כל אחד בתחומו ומתקנא בעמיתיו, ל'הרכב ג'אז' שיודע לנגן ביחד, להקשיב, לתמוך במקומות               הנכונים ולעבור 'לספסל אחורי' כשנדרשת הובלה של האחר. להוביל לשלם מורכב, ואיכותי הרבה יותר.

לשם כך, כולם צריכים להיות מחוברים ליעוד, להבין הבנה עמוקה את ה basics ולדעת לפעול מתוך הקשבה, תמיכה ואיזונים בתוך הצוות.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים