כך תתבלט בפייסבוק

בשנים האחרונות, מאז חדרה פייסבוק לחיינו והשתלטה הלכה למעשה על רשת האינטרנט שלנו, ברור לכולם כי נוכחות עסקית ובעיקר שיווקית באינטרנט היא הכרחית. בזירת הפייסבוק נמצאים חלק גדול מאוד מהגולשים באינטרנט ושם, למעשה, נמצאים גם חלק משמעותי מלקוחות היעד. כפועל יוצא, לשם אנחנו צריכים לכוון לכל הפחות חלק ממאמצי-השיווק שלנו. הבעיה: זה מאוד לא פשוט. מדוע? התשובות והדרכים לפתרונן במאמר שלפניכם.
Index finger pointing at like icons.

כך תתבלט בפייסבוק

מאת: אמיר שחר, מומחה ליחסי ציבור, פרסום ושיווק.

בשנים האחרונות, מאז חדרה פייסבוק לחיינו והשתלטה הלכה למעשה על רשת האינטרנט שלנו, ברור לכולם כי נוכחות עסקית ובעיקר שיווקית באינטרנט היא הכרחית.

בזירת הפייסבוק נמצאים חלק גדול מאוד מהגולשים באינטרנט ושם, למעשה, נמצאים גם חלק משמעותי מלקוחות היעד.

כפועל יוצא, לשם אנחנו צריכים לכוון לכל הפחות חלק ממאמצי-השיווק שלנו.

הבעיה: זה מאוד לא פשוט.

מדוע?

פייסבוק משדרת לעסקים קטנים ובינוניים מסר כפול.

מחד גיסא, היא מעודדת את אותם העסקים להיכנס אל הרשת, ליצור עמודים עסקיים בפייסבוק, ואף מספקת כלים לצרף גולשים אל אותם העמודים.

מאידך, פייסבוק אינה מעודדת פעילות שיווקית של ממש בתוך הרשת, ואף במקרים מסוימים, מאיימת ולעתים אף מממשת, איומים אלו בהענשה ובמחיקת עמודים ובעיקר פרופילים מסוימים שהתעסקו בצורה ישירה בשיווק.

תחרות לייקים

הפתרון המוצע לעסקים קטנים ובינוניים על ידי כמה חברות אינטראקטיב ויועצי שיווק הוא יצירת עמוד או קבוצה בו יפורסמו המסרים השיווקיים של העסק, והבאת מסה גדולה וראשונית של גולשים באמצעות תחרות לייקים.

החשיבה הבסיסית הזו היא נכונה. אנשים יצרפו הרבה חברים וחברות כדי להשיג כמה שיותר לייקים.

ואכן, באופן מדיד אכן מושגת כמות גדולה של לייקים וכמות גדולה של משתמשים מחוברים, אך אילו בעצם חסרי משמעות ובתום התחרות יש חשש גדול שהם יתעלמו במקרה הטוב או יתנתקו, במקרה הפחות טוב מהקשר הזה לעמוד, לקבוצה או ליישום של העסק.

דרך נוספת היא להביא מבחוץ גולשי פייסבוק אל העמוד העסקי או אל הקבוצה העסקית. דרך זו גם נראית מגוחכת בהתחשב בעובדה שאם כבר הצליח העסק להגיע אל מודעות הגולשים, הרי עדיף להביא אותם אל נקודת ההחלטה.

בעייתיות נוספת טמונה במנוע החדשות. נניח ובכל זאת הצלחנו לחבר כמות גדולה של אוהדים וחברים, הרי לא כל הודעה ונושא שיתפרסמו בעמוד שלנו יופיע אצל גולשים מחוברים. פייסבוק משתדלת להתאים את התכנים החדשים אצל הגולשים לפי כמה משתמש זה או אחר מחובר לו, משתתף בו ובמספר החברים המשותף שיש לו עם הגולשים.

כאשר מדובר על יחסי-ציבור ברשת בכלל ובפייסבוק בפרט, התוכן צריך להיות בעל ערך מוסף לגולש, תוך שהוא עצמו יחפש אותו או אולי אפילו יתרום לו בעצמו וכך ייחשף המסר השיווקי. השיטה היא מציאת מכנה משותף של קהלי יעד, יצירת עמוד או קבוצה שכוללת אספקת תכנים רלוונטיים העשויים לעניין את קהלי היעד יחד עם עידוד הגולשים להביא תכנים משלהם וכמובן יצירת דיאלוג פעיל.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים