כלים ל-Wi-Fi עסקי בישראל
מאת: מיכאל פנחס, מומחה לטלפוניה ומחשוב.
בישראל ניתן למצוא כיום, את כל הדרוש לבניית רשת Wi-Fi.
הציוד הקיים מאפשר נתינת שירותים מתקדמים וחדשניים המבוססים על פי מיקום-Location Based Services , ובעזרת שירותים אלו לקדם את מכירות העסק שלך, כגון: לשלוח הודעה המזמינה את הגולש להיכנס אל בית העסק שלך כאשר השירות מזהה שהוא נמצא באזור החנות או להציע להם מבצעים מסוימים בהתאם למיקומם בתוך בית העסק.
יישום אפשרי נוסף הוא: לבנות מרכז רווח לשירות האלחוטי ובתוך הגלישה החינמית ברשת ה- Wi-Fi להשתיל לגולש לפי המיקום שלו והרגלי הצריכה שלו, מבצעים ופרסומות בהתאמה אישית.
האפשרויות הגלומות ברשתות ובציוד הטכנולוגי המתקדם, הן גדולות ורווחיות, כך שבעלות זולה ובמהירות, ניתן בעזרת רשת ה- Wi-Fi , ליצור לעסק שלך הזדמנויות שיווקיות רבות ותועלות מגוונות.
כבעל עסק, עליך לחשב ולבנות בהתאם את רמת השירות ואת חווית הגלישה ברשת החינמית לגולש. תוכל לתכנן את הגלישה ברמת שירות שונה לעובדיך וללקוחות, או אפשרות של מתן שירות רחב יותר למי שמוכן לשלם עבורו. חשוב לזכור שפתרון זול יפגע בחוויית השימוש של הגולש ולפעמים הוא יעלה לך כבעל עסק "ביוקר".
חשוב לשים לב לאבטחת הרשת באופן בטוח, ולנקוט באמצעי הגנה מפני פריצה, האזנה והתקפות סייבר. עליך, כבעל עסק, להחליט מה תהיה מדיניות האבטחה, ובהתאם לכך לרכוש את כלי האבטחה והאכיפה המתאימים.
כהגנה ראשונית ומחויבת המציאות יש להפריד בין הרשת הפנימית שמאפשרת שימוש העובדים בעסק לבין הרשת החיצונית שמשמשת אנשים זרים. הגנות אלו ניתן לרכוש אצל ספקי הציוד והאינטגרטורים.
לסיכום:
קצב הטכנולוגיה והתקשורת המתקדמים, לא מאפשרים לכל בעל עסק להישאר אדיש למגמה ולרפורמה בתחום רשת ה- Wi-Fi, ולכן יש לתכנן תכנית פריסת Wireless WiFi לעסק ולסביבתו. רצוי להתייעץ עם בעלי מקצוע מומחים בתחום על תכנית הפריסה ההנדסית שיבצעו ניתוח סיכונים ויעזרו לקבוע את מדיניות האבטחה של העסק. מומלץ לבצע ניתוח ROI ולבחון ("תיחור") את החלופות וסוגי הציוד הקיימים בשוק.