למה היום צריכים פרסום בעיתון?

למה היום צריכים פרסום בעיתון?  עם תחילתו של העידן הדיגיטלי והאינטרנטי לעולם והפיכתו למרכיב משמעותי בחיים של כולנו, החלו בעלי העיתונים ומשרדי הפרסום לדאוג ליכולת הקיום והרווח... Read more »
Couple reading newspapers

למה היום צריכים פרסום בעיתון? 

עם תחילתו של העידן הדיגיטלי והאינטרנטי לעולם והפיכתו למרכיב משמעותי בחיים של כולנו, החלו בעלי העיתונים ומשרדי הפרסום לדאוג ליכולת הקיום והרווח של עיתונם, שמתפרנס מפרסום ויח"צ. דאגה קיומית זו נמשכת בד בבד עם הירידה הקבועה בתפוצת העיתונים בעולם. הסיבות לכך ברורות – האינטרנט מציע זמינות, מהירות, יכולת תפוצה רחבה ומקיפה והגעה לרבבות בני אדם בו זמנית ובעלויות נמוכות.  אבל, עדיין, למרות הכול, יהיה זה מוקדם להספיד ולבכות את העיתונות הכתובה שעדיין חיה ובועטת ומתפרנסת מלקוחות שמפרסמים בה ומקבלים תוצאות אפקטיביות ויעילות.

היתרונות לפרסום בעיתון הם ברורים ומוכחים מזה שנים:

  • את העיתון ניתן לקרוא שוב (קריאה רב-פעמית) .
  • פרסום שנמצא בעיתון, אורך חייו יהיה ארוך יותר מפרסום במדיה האלקטרונית.
  • פרסום בעיתון חוסך כסף ומגיע באופן ממוקד לקהל היעד .
  • בעיתון יש שטח גלוי שנראה יותר לעין וכמות פרסום גדולה יותר מהמדיה האלקטרונית.
  • העיתון נתפס כמקור שמרחיב יותר לגבי הכתוב בו ויש בו את תחושת החוויה של דפים וכתיבה.
  • פרסום בעיתון מאפשר ביתר קלות דיון משפחתי לגבי קניית מוצר.

 

מתחכמים כדי להגיע אל הלקוח

לפרסום בעיתון יש טכניקות מתוחכמות ביותר כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר. קודם לכן יבחר הפרסומאי את העיתונים שמתאימים לקהל היעד ולאחר מכן את המיקום הנכון בתוך העיתון בהתאם לקהל המטרה שנבחר (מגזין ספורט למוצר ספורטיבי, מגזין נשים למוצרי איפור וכדו').

הטכניקות המוכרות והידועות מובאות לפניכם:

  1. כתבות פרסומיות – מודעות פרסום שנראות ככתבה לכל דבר. אדם שלא מכיר את רזי המקצוע לא יבחין בין כתבה מוזמנת ויח"צנית של משרד הפרסום לבין כתבה עיתונאית אובייקטיבית. כדי שלא להיכשל בהטעיית הצרכן התמים חויבו המפרסמים בצורה זו לכתוב באותיות הנראות לעין כי זוהי כתבה פרסומית.
  2. מודעות מכירה – מודעות עמוד שמופיעות במוספי העיתון ובמקומונים ובהם מפרסמים על מבצעי מכירות. בדרך כלל ישתמשו בטכניקה זו חנויות למוצרי חשמל, רהיטים, תאורה, בניה ועוד.
  3. מודעות סטריפ – מודעות רוחב שנמצאות בתחתית העמוד ומופיעות לכל רוחב העמוד ובו יימצא סלוגן או מסר ברור וחד של החברה המפרסמת.
  4. מודעות תזכורת – מודעות בעלות נוסח קבוע, בדרך כלל במיקום קבוע והם קטנות ולא בולטות מאוד. תפקידן לתזכר את קורא העיתון באופן קבוע ולקבע את הידיעה כי במידה ויצטרך לאותו פרסום, ידע היכן למוצאו.
  5. מודעות תדמית – מודעות שפונות באופן עקיף אל הלקוח. בדרך כלל, הן מתארות את יתרונות המוצר ומשבחות אותו ואינן מציעות באופן ישיר קנייה של מוצר.
  6. עיתונות מקומית – העיתונים המקומיים משמשים ככלי פרסום למוצרים שמשווקים בצורה נקודתית ומקומית. גם בעיתונות המקומית יש צורך להתאים את הפרסום לקהל היעד ולבדוק את אופיו של העיתון.

 

לסיכום: 

הפרסום בעיתון בצורה נכונה ויעילה שמתאימה לקהל המטרה שלכם, ייתן לרוב תוצאות טובות ומוצלחות. משרד פרסום טוב יסלול לכם דרך נכונה כיצד לחלק את תקציב הפרסום בין אפשרויות הפרסום השונות, על מנת לקבל את התוצאות הטובות והאפקטיביות ביותר להכרת המוצר שלכם ולהצלחתו בשוק.

 

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים