לממן ולהיחשף בגדול: מבוא לקידום ממומן בגוגל

לממן ולהיחשף בגדול: מבוא לקידום ממומן בגוגל כמה פעמים בזמן האחרון שמעת את שלושת המילים הללו "קידום ממומן בגוגל"? מן הסתם הרבה. כמה פעמים חשבת לעצמך שאתה... Read more »
2e80f11d-c7d9-4ad9-a2cd-e9546d4916cd

לממן ולהיחשף בגדול: מבוא לקידום ממומן בגוגל

כמה פעמים בזמן האחרון שמעת את שלושת המילים הללו "קידום ממומן בגוגל"? מן הסתם הרבה. כמה פעמים חשבת לעצמך שאתה חייב לדעת במה מדובר – כי כולם מדברים על זה וטוענים שזוהי אפשרות פרסום אדירה?  על קידום, הקלקות וכל מה שקשור בכתבה שלפניכם

מאת: לימור שטרן

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, בכל רגע נתון נכנסים אליו מיליוני אנשים מכל רחבי הגלובוס. כל בעל עסק שברשותו אתר רוצה להופיע בראש רשימת תוצאות החיפוש של גוגל.

מדוע זה כל כך חשוב לו?

בדרך כלל מקליק הגולש על התוצאות הראשונות שהוא רואה ושמספקות לו את הצורך שהוא ביקש. ככל שהוא יופיע גבוה יותר ויהיה מודגש ובולט יותר הסיכויים להקלקה מצד הגולש יהיו גבוהים ויגדילו את הסיכוי למצוא לקוח חדש. עוד לקוח פוטנציאלי שברבות הזמן עתיד להפוך ללקוח קבוע ופעיל. מכאן שפרסום בגוגל היא דרך יעילה וחסכונית כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולהכיר להם את העסק שלך.

גוגל מציעה את שיטת הקידום הממומן, כדי לגרום שהאתר שלך יופיע בראש רשימת תוצאות החיפוש והחיוב יתבסס על פי מספר ההקלקות. מקדם האתרים שאותו תשכור לשם כך וכדאי, כמובן, שיהיה מקצועי ובעל ניסיון רב בתחום, ייצור מודעה בממשק ההודעות של גוגל, יתמצת את המסר והמידע השיווקי שלך לפי הכללים של מנוע החיפוש של גוגל ויבחר מילות מפתח. כאשר הגולש יקיש אותם, הם יגרמו להופעת המודעה של אתר העסק שלך בראש הרשימה או לצידה.

כמה זה עולה לנו?

לכל עסק יש תקציב יומי, בעל האתר ו/או מקדם האתרים שלו מחליט כמה  כסף הוא מוכן לשלם בכל יום. התשלום על הפרסום מתבסס על ההקלקה של הגולש על המודעה. לכשמודעת הפרסום מתפרסמת בגוגל וגולש מקליק על ההודעה וגולש דרכה אל אתר העסק שלך, זהו הסימן שהפרסום עובד וגוגל, מצידה, מחייבת אותך על הקלקה הזאת. כאשר מספר ההקלקות עובר על התקציב היומי, המודעה מפסיקה להופיע וכך הפרסום לא עובר את מכסת התקציב אותו הקצבת לשם כך.

סכום תקציב הפרסום לגוגל שנקבע, יורד ישירות מכרטיס האשראי של הלקוח אל מול גוגל.

איך נדע שהשיטה יעילה?

גוגל מספקת מערכת סטטיסטיקות באמצעותה ניתן ללמוד על הקמפיין והאם הוא מצליח. גוגל מאפשרת כמקום שבו גולשים בכל רגע מיליוני בני אדם, למדוד את ההצלחה ולבנות קמפיין מדויק וממוקד מטרה. המערכת של גוגל תדע להגיד לך היכן הייתה הצלחה, באילו מודעות דרוש שיפור, מהם מילות המפתח שמתאימות יותר ועוד נתונים שיעזרו להצלחתו של הפרסום שלך בגוגל.

מושגים שכדאי לדעת:

  • מילות מפתח : להצלחת מסע הפרסום הממומן בגוגל, חשוב לבחור את המילים הנכונות לעסק שלך- מילות המפתח. לאורך הקמפיין ניתן לבדוק אילו מילות מפתח מביאות ליותר הקלקות, להשתמש בהן ובכך להגדיל את יחס ההקלקות בפרסום.
  • הפעלת הקמפיין: מימושו בפועל של הקמפיין. לכל מילת מפתח בונים מספר מודעות המתאימות לה, מגדירים את התקציב המקסימלי לכל הקלקה על הפרסומת ולאחר מכן דואגים לעקוב ולבדוק אחר ציון האיכות שגוגל נותן למילות המפתח לאורך הזמן. חשוב לעקוב אחר הדברים ולשפר אותם לפי הצורך כיוון שהמערכת של גוגל מתנהלת לפי מחיר ההקלקה המקסימלי פלוס תוצאת ציון האיכות ולפיהם קובעת היכן תמוקם ההודעה בדף תוצאות החיפוש.
  • רימרקטינג: פעולה מיוחדת שמאפשרת לרדוף את הלקוחות הפוטנציאליים שלך ברשת השותפים של גוגל, זאת על ידי קוד הטמעה שגוגל נותנת. אם עד היום לא הבנתם מדוע פרסומות מסוימות לא מרפות מכם- זאת הסיבה: אם לדוגמה חיפשתם רואה חשבון והקלקתם על מודעת פרסום כלשהי שמקודמת בגוגל, יוכלו לשתול לכם באופן אוטומטי ואנונימי "עוגיה". כך תמשיך לראות מודעות פרסום שונות של אותו מפרסם עליו הקלקת.
  • בקרה שוטפת: על מנהל הקמפיין לעקוב אחר הפרסום והתנהלותו בשטח. מיד עם עליית הקמפיין לגוגל, מתחילים לקבל נתוני אמת עליו ולפיהם צריך להתנהל ולבצע פעולות תחזוק ושיפור באופן שוטף. המטרה היא למקד ולשפר את מדדי ההצלחה ולאתר מקורות תנועה חדשים ואמינים שיגדילו את כמות הגולשים באתר. בעזרת ריענון, שינוי והוספת מילות מפתח בהתאם לשינויים תוכל להביא עוד לקוחות פוטנציאליים לאתר העסק שלך.
  • יש לזהות מיידית ולפעול בכל שינוי במיקום ובתנועה. במנועי החיפוש מתרחשים שינויים בגלל עדכוני אלגוריתמים, ריקודי גוגל ושאר בעיות שמנוע החיפוש של גוגל גורם. לכן יש להיות עם יד על הדופק כדי שלא לגרום לעצמכם עבודה כפולה.
  • דוחות: על מנהל הקמפיין יש להכין דוחות ללקוח המפרסם. הדוחות יכללו את ביצועי הקמפיין, את צורת ההשקעה בו וכמות ההקלקות שנעשו בגללו.

 

כיצד נבחר את מקדם האתרים שיצליח להוביל את האתר שלי להצלחה?

לאחר שקיבלנו החלטה, כי ניהול הקידום בגוגל באופן עצמאי, יהיה פחות טוב, וכשנחפש מקדם אתרים שיקדם את העסק להצלחה, כדאי לבחון את הדברים הבאים:

  • מומלץ לבדוק את שנות הניסיון של בעל המקצוע ובעיקר בקמפיינים מורכבים. כמו בכל מקצוע הניסיון עושה את שלו ומביא ליעילות ומקצועיות רבה יותר.
  • יש לבדוק כי למומחה הפרסום יש תג הסמכה מחברת גוגל.
  • כדאי לבקש לראות קמפיינים אותם ביצע וקידם.
  • יתרון משמעותי יהיה לבעל ניסיון בתכנון דפי נחיתה, הדפים הראשונים העולים מתוך הקלקה על קישור.

לסיכום:

השליטה על הפרסום בגוגל והחיוב עליו היא שלך – בעל העסק. במידה ותחליט לשכור את שירותיה של חברת קידום אתרים מקצועית תגדיל את החשיפה שלך ותגיע לקהל גדול יותר שכל אחד מהם יכול להיות הלקוח הבא והנאמן שלך.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים