למקומות, היכון shoot!: סדרת כתבות על הפקת סרטוני תדמית באופן עצמאי (חלק ח' ואחרון)

לאחר שהכנו תסריט, בחרנו לוקיישן (מקום צילום), הכנו את הביגוד המתאים ללבוש בסרטון, וסוף סוף צילמנו את הקטעים שרצינו, הגיע הזמן לשלב האחרון של תהליך הפקת סרטון/ני תדמית/ים עצמאי/ים: עריכת הקטעים המצולמים לכדי סרטון תדמיתי שלם.במאמר ההתחלתי דיברנו על אורך הסרטון. סרטוני תדמית רצוי שיהיו קצרים וקולעים. זה איננו כלל "ברזל" אך רצוי שאורך סרטון תדמיתי לא יהיה מעל דקה וחצי. ייתכן וזה נשמע לכם מעט מדי זמן, אך אתם תופתעו לגלות כמה מידע "נדחס" בתוך דקה וחצי , ובנוסף, על סרטון תדמית להיות קצר וקולע.
editing station with audio mixer and dual monitor

למקומות, היכון shoot!: סדרת כתבות על הפקת סרטוני תדמית באופן עצמאי (חלק ח' ואחרון)

מאת: כתבת "הטורבו העסקי".

עריכה

לאחר שהכנו תסריט, בחרנו לוקיישן (מקום צילום), הכנו את הביגוד המתאים ללבוש בסרטון וסוף סוף צילמנו את הקטעים שרצינו, הגיע הזמן לשלב האחרון של תהליך הפקת סרטון/ני תדמית/ים עצמאי/ים: עריכת הקטעים המצולמים לכדי סרטון תדמיתי שלם.

במאמר הראשון בסדרה דיברנו על אורך הסרטון. סרטוני תדמית רצוי שיהיו קצרים וקולעים. זה איננו כלל "ברזל" אך רצוי שאורך סרטון תדמיתי לא יהיה מעל דקה וחצי.

ייתכן וזה נשמע לכם מעט מדי זמן, אך אתם תופתעו לגלות כמה מידע "נדחס" בתוך דקה וחצי , ובנוסף, על סרטון תדמית להיות קצר וקולע.

אז כיצד ניגשים למלאכת העריכה?

ישנן מגוון תוכנות חינמיות לעריכת סרטונים (ויש סיכוי גבוה שיש לכם כבר במחשב לפחות אחת או שתיים כאלה: זו שפשוט מגיעה עם מערכת ההפעלה שלכם, או כזו שמגיעה עם הסמארטפון שיש לכם).

היופי שבהן, הוא שלמרות היותן חינמיות, הן נותנות מענה מקצועי ומספק בהחלט. אתם לא צריכים להיות פריקים של גאג'דטים טכנולוגיים כדי לעבוד עם התוכנות האלו. רובן פשוטות למדי ועובדות בשיטת "רק לחץ כאן והמתן לתוצאה", ולרוב הן מגיעות עם מדריכים קצרים על ההפעלה הבסיסית של התוכנה.

אפילו אם אין לכם נגיעה טכנולוגית בחיי היומיום, הקדישו לכך שעה-שעתיים. כאמור, זכרו שאתם מייצרים את סרטון התדמית שלכם בעצמכם. אם הייתה לכם סבלנות להכין תסריט, לבחור בגדים מתאימים ואפילו לצלם את כל הסרטון עד כה, לא יהיה לכם כוח להשקיע בעריכה שלו?…

זה אולי נראה כמו השלב הכי קשה בתהליך, אך למעשה התוכנות הנ"ל אינן מסובכות, ובשעתיים של תרגול תצליחו להגיע לתוצאות מעניינות, ויש מצב שאף "תתמכרו" ותגלו שאתם מתחילים לערוך סרטונים אחרים, כמו: בילוי עם הכלב בגינה, הטיול האחרון של המשפחה לגליל וכדומה.

מקור נוסף לעזרה בעניין עריכת וידאו תוכלו למצוא בכל הפורומים המקצועיים של עריכה, שם חובבי וידאו אחרים ישמחו להמליץ לכם על שיטות ותוכנות וגם מקורות מידע חינמיים שתוכלו למצוא ושיסייעו לכם להפיק את הסרטון הסופי.

חשוב לזכור!

שאם בחרתם להוסיף מוזיקה לסרטון, בדקו היטב שהיא מתוזמנת בדיוק לפי הקטעים שרציתם, ושאין מקרים שבהם מוזיקה רמה למשל, עולה על הקטעים שבהם אתם מדברים, או לחילופין מקרים שבהם אתם מדברים ושדבריכם נבלעים ברעשי-הרקע של הסביבה שבה מצולם הסרטון.

אגב, כדי לפתור את הבעיה השנייה, תוכלו פשוט לבטל את הסאונד שהתקבל עם הצילום בסביבה הרועשת, ולהקליט שוב את הטקסט שאתם רוצים לומר, ולשלב אותו מחדש בסרטון. שכן, בעת עריכת וידאו, התוכנות פועלות ב-2 ערוצים: תמונה וסאונד, ואתם יכולים להפריד ביניהם.

אחרי שסיימתם בשעה טובה ומוצלחת, את עריכת הסרטון, אל תשמרו אותו לעצמכם!

הפיצו אותו לחברים, בני-משפחה, וכמובן העלו אותו לערוץ ביוטיוב העסקי שלכם / דף העסק שלכם ברשתות החברתיות.

אם עד לכאן פעלתם לפי כל השלבים עד כה, סביר להניח שיש לכם סרטון מנצח בידיים.

בהצלחה!


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים