למקומות, היכון, shoot! סדרת כתבות על הפקת סרטוני תדמית באופן עצמאי – חלק ד'

בואו נחזור שנייה לשלב התסריט. נשאלת השאלה, האם הטקסט שחיברתם יכול לעבור טוב יותר כאשר אתם ניצבים ומאחוריכם רקע חלק בצבע נייטראלי (לבן/ אפור על גווניו), או שדווקא יתאים רקע דרמטי (צבע קיר עז כלשהו/ שחור). אולי בכלל יתאים רקע של נוף: גבעות ופריחה או ים וחולות זהובים. או שבעצם אולי יתאים יותר רקע אורבני-עירוני?
hand holding green house with field and blue sky background. Eco house concept

(למקומות, היכון, shoot! סדרת כתבות על הפקת סרטוני תדמית באופן עצמאי – חלק ד'

מאת: כתבת "הטורבו העסקי".

רקע

 

הרקע גם יכול להשתנות במהלך הסרטון (למשל תחילת הסרטון היא טיפ שצולם על רקע נייטראלי (קיר חלק בגוון כלשהו) והמשכו הוא בסדרת צילומים שנעשו בחוץ. רקעים שונים משדרים תחושות שונות ואווירות שונות. סרטון שמצטלם בחדר ישיבות בקומת משרדים כשמהחלון נשקף נוף פנורמי מרהיב של עיר גדולה, שונה ברושם שלו מסרטון המצטלם כשרק הפרזנטור/ית מדבר/ת ובידיו הוא אוחז לפטופ.

אז חזרו שוב לתסריט שלכם וכתבו היכן כל חלק בסרטון אמור להצטלם, ואיזה רקע אמור להיות לו. בעוד שבאופן כללי ודי גורף, הרבה סרטי תדמית עסקיים נראים נהדר כשמופיע/ה בהם הפרזנטור/ית בלבד (שזה אתם, זוכרים?) כשהוא מדבר למצלמה על רקע קיר חלק בצבע נייטראלי (לרוב לבן), ישנן אופציות אחרות ולא פחות מעניינות לרקעים.

לדוגמא:

1. רופא שיניים שרוצה לקדם את המרפאה שלו  על ידי הכנת מספר סרטונים קצרים שיסבירו על תהליך צחצוח שיניים נאות. ניתן לצלם את הסרטון, כשהרופא לבוש במדי המרפאה שלו, יושב ליד כסא רופא השיניים שעליו יושב מטופל חייכני. את הדגמת התהליך הרופא יכול לבצע כשהוא מדבר למצלמה ומשלב בסרטון קטעים של הדגמה על המטופל עצמו (כמובן שללא קטעים שאינם מתאימים לבעלי לב חלש…)

– במקרה הזה הרקע ה"מרפאתי" של הסרטון משדר הרבה יותר אמינות כי המציג הוא רופא שיניים וגם מראה לצופים כיצד נראית המרפאה שלכם.

2. סוכן נדל"ן שרוצה להכין מספר סרטונים שיסבירו על חשיבות המיקום במהלך רכישת נדל"ן עסקי. הסרטון יכול להיות מצולם כשהסוכן נמצא בשטח, ליד מיקומים שונים (אזור תעשייה, קריית משרדים, רחוב מסחר ראשי וכו'). ניתן יהיה לצלם את הסוכן פעם אחת כשהוא עובר בלוקיישן (אתר צילום), וקלוז-אפ על פניו כשהוא מדבר ומסביר על הנכס המיועד.בנוסף, ניתן יהיה לשלב את הלוקיישנים השונים כתמונות סטילס מתחלפות במהלך הסרטון.

– במקרה הזה במקום להסביר בצורה סטרילית על התמודדות עם  בחירה במשרד בבניין קומות לעומת משרד בקומת מסחר של רחוב, הצופים שלכם יכולים להבין באופן פרקטי וויזואלי על מה אתם מדברים ובנוסף הסרטון שלכם נראה מעניין יותר.

לסיכום:

עלינו לחשוב על מה בעצם מטרת הסרטון שלנו. אם מדובר בסרטון שהוא הדגמה טכנית (מוסכניק שרוצה להדגים בדיקת שמן מים, או קוסמטיקאית שרוצה להדגים כיצד לעצב ציפורניים באמצעים ביתיים) מן הסתם, הסרטון יתבצע בסביבה שקשורה להדגמה, אך אם מדובר בהדרכה / טיפים כלליים (למשל יועץ פנסיוני שמסביר כיצד ניתן לבחור קופת גמל), יתאים גם רקע שאיננו ספציפי לתחום המומחיות שלכם.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים