למקומות, היכון, shoot! סדרת כתבות על הפקת סרטוני תדמית באופן עצמאי – חלק ה'

כדי שהסרטון שלכם יהיה מוצלח, חשוב שהוא יהיה מואר בצורה הנכונה. חשוב שתצליחו להיות מוארים ושגם הרקע מאחוריכם יהיה מואר, אך בצורה שתגרום לכם לבלוט החוצה ממנו ולא להיטמע בתוכו. למצלמות שונות רגישות שונה לאור, ואם אתם מצלמים במצלמת הסמארטפון שלכם, ולעתים כאשר כמות האור בחלל מסוים אינה מספקת (למשל חדר חשוך) או רבה מדי (למשל צילום אדם מול חלון כשרך החלון נכנס אור שמש בהיר וחזק) חשוב שתשתמשו בתאורה משלימה שתתן לכם אפשרות להיות מוארים כראוי בסרטון.
Colorful spotlights shining on an empty stage

למקומות, היכון, shoot! סדרת כתבות על הפקת סרטוני תדמית באופן עצמאי – חלק ה'

מאת: כתבת "הטורבו העסקי".

לאחר שדיברנו במאמר הקודם על חשיבות הרקע, חשוב שנדע גם כיצד להאיר אותו, ואת הסרטון שלנו באופן כללי.

על תאורה ורגישות

 

נושא התאורה בצילום, ובצילום וידאו בפרט, הוא תורה שלמה, שאין אפשרות לכסות אותה במאמר אחד.

להלן מקבץ עצות בסיסיות שתוכלו לאמץ, בלי הוצאה כספית גבוהה ושתשדרגנה פלאים את הסרטון שלכם:

  1. אם אתם מצלמים בחוץ, נסו להימנע מצילומים באזור חשוף לחלוטין לשמש. אור השמש הישיר יכול ליצור צללים כהים, שבסרטון ייראו ככתמים מוזרים על פניכם.
  2. אם אתם מצלמים בחוץ וגבכם לשמש, לרוב תראו כ"צללית שחורה", אם תצלמו ופניכם לשמש, סביר להניח שתהיו מסונוורים, תצמצמו את עיניכם, וכתוצאה תראו צורה לא מאוד מחמיאה בסרטון שלכם.                               הפתרון? ראשית, לא לצלם בזמנים שאור השמש חזק מדי. שעות הצהריים לדוגמה או אור שקיעה חזק. נסו את שעות הבוקר המוקדמות, כאשר השמש עדיין אינה עומדת במרכז השמיים.  השתדלו למצוא מקום המספק צל, אך שעדיין הינו מואר מספיק לצילום ולא חשוך.
  3. במידה ואתם מצלמים בחלל פנימי, שנכנס אליו אור שמש דרך חלונות גדולים, הקפידו לא לעמוד עם גבכם אל האור שכן רגישות המצלמה לא תצליח להתמודד עם כמות האור ואתם תראו כ"צללית חשוכה" בסרטון.
  4. לתאורות שונות, אפקטים שונים. אור של מנורות פלורסנט נוטה להראות כחלחל בצילום, ואליו אור של מנורות ליבון, נוטה להראות צהבהב. למנורות שונות גם דרך פיזור אור והטלת צל שונה. אם אתם נעזרים במנורת שולחן להאיר את פניכם כשאתם מצלמים את הסרטון – שימו לב לצללים שנוצרים מנה. יכול להיות שאם תשתמשו בתאורת פלורסנט עליונה, תקבלו אפקט שונה לחלוטין. נסו לשלב כל מיני תאורות בסרטון שלכם ולבדוק מה נותן לכם את התוצאה האופטימלית מבחינתכם.
  5. נסו לתאם את התאורה כך שתאיר אתכם ואת הרקע בצורה שתבדל אתכם מהרקע. לדוג': יכול להיות שתהיה תאורת פלורסנט בחדר , ושתהיה מנורת עמידה נוספת שתאיר רק עליכם ולא על הרקע, כך ש"תקפצו" החוצה לעומת הרקע.
  6. יש כיום נורות בשלל צבעי הקשת. תוכלו לייצר אפקט צבעוני לרקע גם על ידי שימוש בתאורה. למשל , אם אתם מדברים ומאחוריכם קיר בצבע אפור, לא מחמיא ולא מעניין, תוכלו להאיר אותו עם מנורה בגוון צבעוני כלשהו וכך לקבל קיר "צבוע", בקלי קלות.  בנוסף, תוכלו לשלב את העובדה שתאורה ברטון יכולה להיות דבר דינמי, דמיינו לעצמכם שתפעם אחת תאירו את הקיר האפרורי בצבע "כתמתם", פעם אחרת בצבע "כחלחל" ופעם אחרת בצבע ירקרק. כך, בסרטון אחד, קיבלתם אפקט מעניין של תאורה שמשתנה. חשוב שלא להפריז עם האפקט הזה יותר מדי. זה נועד להיות אלמנט שתופס את העין ולא "אורגן אורות" שיעייף בצפייה את הצופים בסרטון שלכם.

לסיכום:

חשוב שבסרטון שלכם תהיו מוארים, וגם מובדלים מהרקע. אם אתם מצלמים את הסרטון בחלל חשוך יחסית, דאגו לגופי-תאורה שיתנו פתרון מתאים. במידה ואתם משתמשים במצלמת הסמארטפון שלכם, רצוי לרוב שלא תצלמו בעזרת מנורת הפלאש-לד, המובנה בתוכה, שכן – גם מדובר באור מסנוור ומציק, וגם הוא לא מחמיא בשום צורה, והתוצאה תראה חובבנית למדי.

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים