למקומות, היכון shoot!: סדרת כתבות על הפקת סרטוני תדמית באופן עצמאי – חלק ו'

אלמנט חשוב נוסף בהכנת סרטון/י תדמית עצמאי/ים הוא אביזרים. האם אתם מדגימים משהו במהלך הסרטון? אם כן, סביר להניח שיש לכם ציוד מסוים שאתם מחזיקים בידיכם. כמו כן, חשוב שתזכרו שכל סרטון שהוא, יכול להיות משודרג בעזרת מוזיקה. המוזיקה גם יכולה להפוך קטעים בסרטון לקומיים או דרמטיים ובאופן כללי היא יוצקת לתוכו תוכן ו"אווירה".
Cute boy wearing headphones and enjoying music

למקומות, היכון shoot!: סדרת כתבות על הפקת סרטוני תדמית באופן עצמאי – חלק ו'

מאת: כתבת "הטורבו העסקי".

אביזרים

אלמנט חשוב נוסף בהפקת סרטון/ני תדמית/ים עצמאי/ים שיש לקחת בחשבון הוא אביזרים.

האם אתם מדגימים משהו במהלך הסרטון? אם כן, סביר להניח שיש לכם ציוד מסוים שאתם מחזיקים בידיכם.

גם אם אתם לא מדגימים כלום, ייתכן ותמצאו לנכון להחזיק אביזרים ביד. למשל:
מנהל בשוק ההון שמדגים בשרטוטו על לוח את עליית המניות באותו שבוע, או מנהלת שיווק שבמהלך הסרטון, נמצאת במשרד ליד לפטופ.

השימוש באביזרים כאלה נראה בסרטון יותר מעניין מאשר פרזנטור שסתם עומד ומדבר בפניו למצלמה.

ישנם כל מיני אלמנטים אחרים שאתם בכלל לא חושבים עליהם כאביזרים, אך הם כאלה. לדוגמא: תמונות על הקיר, תמונות שמפציעות ברקע שלכם, מנורת שולחן על השולחן שלידו אתם ניצבים וכו'.

כשאתם נעזרים באביזרים ובהדגמות בכלל, שימו לב שהציוד שאתם מחזיקים לא מסתיר את פניכם כאשר אתם מדברים.

מוזיקה

סרטון, בשונה מתמונה בודדת, מאפשר לנו להעביר סיפור לא רק בעזרת תמונות-מתחלפות-מהר (מה שיוצר את אפשרות התנועה בצילום וידאו), אלא גם בעזרת סאונד.

ייתכן ובסרטון התדמית שלכם תרצו שייראו אתכם מדברים ותו לא, אך יכול להיות שתמצאו שהוספת מוזיקת רקע, המושמעת בווליום נמוך יותר בקטעים שבהם אתם מדברים, ממלאת את "החלקים הריקים" בסרטון, ומוסיפה לו עניין, דינמיות וקצב.

כל סרטון שהוא, יכול להיות משודרג בעזרת מוזיקה. המוזיקה גם יכולה להפוך קטעים בסרטון לקומיים או דרמטיים ובאופן כללי היא יוצקת לתוכו תוכן ו"אווירה".

דרך פשוטה להוספת מוזיקה לסרטון הוידאו שלכם, היא פשוט לנגן את המוזיקה ברגע מהסמארטפון שלכם / נגן מדיה, במהלך הצילום.

לחלופין, תוכלו להוסיף את המוזיקה רק בשלב העריכה של הסרטון ולערוך אותה בעזרת תוכנות עריכת מוזיקה חינמיות מהרשת (יש אלפים כאלה!).

  • עריכת המוזיקה נעשית ב"ערוץ" נוסף לעריכת הוידאו, כך שניתן להוסיף את המוזיקה כפסקול לקטע כולו או רק בחלקים בודדים, לפי בחירתכם. נמחיש עם הדוגמה הבאה:
    סרטון שבו מנהל כוח אדם מסביר על השחיקה של נציגי שירות לקוחות. אז, בתחילת הסרטון נראה את מנהל כוח האדם מדבר, לאחר מכן נראה נציג שירות ומולו עוד נציג בקו השני שמייצג את הלקוח ואז בחזרה למנהל כוח האדם שמדבר שוב. בקטע בו מנהל כוח האדם מדבר נוכל לשים מוזיקה מסוג אחד ובקטע של הנציג שירות והלקוח -מוזיקה אחרת. נוכל אף לערוך את הקטע של השיחה בין הנציג ללקוח בקצב מהיר יותר (פאסט פורוורד) ולשים מוזיקה משעשעת שתגרום לכל הסיטואציה להראות הומוריסטית, ואז בחזרה לדברי מנהל כח-האדם, אנחנו חוזרים לאותה מוזיקת רקע שהייתה קודם.

אם החלטתם להוסיף מוזיקה לסרטון שלכם, חשוב שתקפידו על זכויות יוצרים.

זה שכיום ניתן לשמוע כל שיר שהוא באינטרנט, עדיין לא אומר שאתם יכולים להשתמש בשיר הזה כפסקול בסרטון שלכם. גם לא, אם אתם משתמשים בחלק מן השיר.

הפתרון? הרשת מכילה המון קטעים אינסטרומנטליים חינמיים שתוכלו להשתמש בהם ללא חשש למטרת שימוש פרסומי ושהשימוש בהם אינו מהווה הפרת זכויות יוצרים. תוכלו למצוא את הקטעים האלו ללא בעיה בחיפוש קליל באינטרנט.

בהצלחה!

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים