למקומות, היכון shoot!: סדרת כתבות על הפקת סרטוני תדמית באופן עצמאי – חלק ז'

אז, מה כדאי לכם ללבוש בצילומים לסרטון התדמית שלכם? ככלל, חשוב שתזכרו לאורך כל התהליך מה המסר שלכם. מה המסר שאתם רוצים שבית העסק שלכם ישדר? האם אתם משרד בוטיק צעיר ואנרגטי? אם כך, מן הסתם לא תבחרו בחליפת שלושה חלקים מעונבת שתשדר מראה "עסקי" אך "מקובע" מדי. העצות המרכזיות שיעזרו לכם להתמצא קצת יותר בבחירה המתאימה של ביגוד לצילומי תדמית בכתבה שלפניכם.
Young female designer looking tablet

למקומות, היכון shoot!: סדרת כתבות על הפקת סרטוני תדמית באופן עצמאי – חלק ז'

מאת: כתבת "הטורבו העסקי".

ביגוד

חולצה אדומה או לבנה, ירוקה או שחורה, מכופתרת או טי-שירט, פשוטה ועממית או מחויטת ומכופתרת, ואולי בעצם מחויטת אבל עם מכנסי ג'ינס? זה עוד לא הכל יש הרבה שאלות נלוות:  האם ללבוש חולצה שמתאימה לצבע העיניים, או דווקא חולצה בגוון מנוגד, אילו בגדים מתאימים לג'ינג'ים, ואילו לאנשים שסובלים מאקנה, האם לשים עניבה או לא? כ

כל אלו ועוד הן שאלות חשובות מאוד בנושא הביגוד שאותו תלבשו בסרטון/ני התדמית/ים העצמאי/ים שלכם.

אז, מה כדאי לכם ללבוש בצילומים לסרטון התדמית שלכם?

ככלל, חשוב שתזכרו לאורך כל התהליך מה המסר שלכם. מה המסר שאתם רוצים שבית העסק שלכם ישדר? האם אתם משרד בוטיק צעיר ואנרגטי? אם כך, מן הסתם לא תבחרו בחליפת שלושה חלקים מעונבת שתשדר מראה "עסקי" אך "מקובע" מדי.

האם אתם בעלי מוסך? סביר להניח שלא יתאים שתצולמו בחליפה כלל, משום שהלקוחות עתידים לשאול האם כמוסכניקים אתם עובדים עם חליפה ביום-יום?

לעומת זאת, אם אתם משרד לשמאי-נדל"ן עסקי, וחשוב לכם שקהל הלקוחות שלכם יכבד אתכם בעסק רציני, עדיף שאתם ספציפית תבחרו באופציה המחויטת. כאמור: הטון הקובע כאן הוא מה המסר שאתם רוצים לשדר ללקוחות שלכם.     ככל שהמסר שלכם יהיה מגובש יותר, מדויק יותר, אז: אופציות הלבוש ייראו לכם פשוטות יותר.

להלן העצות המרכזיות שיעזרו לכם להתמצא קצת יותר בבחירה המתאימה של ביגוד לצילומי תדמית:

  • חשוב לבחור ביגוד שלא ייטמע ברקע, ו"יעלים" אתכם. למשל: מעצב, הנמצא בחנות לתאורה, ולובש חולצה עם הדפסים צבעוניים כשמאחוריו גופי-תאורה בכל מיני צבעים. החולצה הצבעונית והרקע הצבעוני מתערבבים זה בזה וכתוצאה: הפרזנטור "נעלם" בצילום.
  • באופו כללי חולצות טי-שירט פחות מומלצות לצילום תדמית. אך, אם בחרתם בחולצה כזו, אפילו אם אתם רוצים להראות "צעירים ועכשוויים" – אל תבחרו בחולצה מקושקשת מדי או שמודפס עליה לוגו להקת ההבי-מטאל האהובה עליכם.כמו כן, חשוב שלא תבואו עם חולצות דהויות ומכווצות מהתיכון או מהצבא ומהכביסות. חשוב שהבגדים שלכם ישדרו את אישיותכם, אך לא להגזים עם כך.
  • אותו כנ"ל על תכשיטים בולטים: רצוי להימנע מתכשיטים מוגזמים, או מוגזמים בגודלם. כנ"ל על מטפחות/ כובעים/ אביזרים בולטים לשיער.
  • רצוי להימנע מחולצות "רועשות"- כאלו עם הדפסים צבעוניים ה"מעייפים" את העין או כאלו עם הדפס שיכול להיעלם ברקע.
  • כדאי להימנע משילובי צבעים מנוגדים ו"צועקים" מדי. למשל: חולצה אדומה, מכנס ירוק ונעליים בצבע קאמל.
  • ככלל, האופציה הבטוחה ביותר היא חולצה בצבע לבן, שחור או אפור, ומכנס שחור. יחד עם זאת, אם בחרתם באופציה הסולידית, כדאי ל"אבזר" את ההופעה עם כתם צבעוני קטן- נאמר תכשיט עדין ולא מודגש מדי או החזקת אביזר צבעוני (נאמר לשם הדוגמא: לפטופ צבעוני)
  • רצוי להביא לצילום מספר סטים של לבוש שנראה לכם רלוונטי, ולראות במצלמה מה נראה יותר טוב עליכם.

ומה מתאים לגוון העור שלכם?

ישנם מספר "כללים" בעניין גווני-ביגוד שנכון ולא נכון ללבוש לבעלי גוון עור מסוים. הכללים האלו אינם נכונים "תמיד", אך הם נכונים לרוב, וכדאי לקחת אותם בחשבון בעת בחירת הביגוד:

  • לבעלי עיניים בהירות, ייתכן ותתאים חולצה בגוון העיניים, שכן אם הרקע הוא נייטראלי, זה ויגרום לכם להראות בולטים יותר מול המצלמה.
  • אם הנכם כהי עור – לבוש בגוונים בהירים יבליט אתכם אל מול המצלמה.
  • אם הנכם בעלי עור צהבהב, הימנעו מחולצות צהובות/ כתומות ולחלופין כחולות בגוון "כחול רויאל". (צבע כחול מאוד, מעין כחול כהה). הגוונים הנ"ל ידגישו את הצהבהבות בפנים שלכם, ובסרטון אתם עלולים להראות "חולים" וחיוורים.
  • אם הנכם בעלי גוון עור ורדרד, הנוטה לאקנה ובעל פצעונים, וכנ"ל בעלי גוון עור ג'ינגי', נסו להימנע מבגדים על סקאלת הוורודים אדומים. קרוב לוודאי, שהדבר ידגיש את האדמומיות של פניכם.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים