למקומות, היכון, shoot! סדרת כתבות על הפקת סרטוני תדמית באופן עצמאי – חלק א'

בוודאי כבר קראתם על חשיבות הוספת וידאו לאתר האינטרנט שלכם. וידאו כיום הוא אחד הכלים השיווקיים הכי "חמים", חכמים ואפקטיביים שיש. אתר המכיל בתוכו מספר סרטוני טיפים על תוכן אישי שלכם, יכול להקפיץ את כמות הכניסות אליו ובהתאמה גם להגדיל את החשיפה שלכם ללקוחות פוטנציאליים.אך מה לעשות אם התקציב שלכם לא גדול, ואין לכם אפשרות לשכור צלם חיצוני? זה לא פשוט לצלם סרטון תדמיתי לבדכם, אך הבשורה הטובה: זה לגמרי אפשרי! כיצד?! המידע בכתבה שלפניכם.
old 8mm cine film and reels

למקומות, היכון, shoot! סדרת כתבות על הפקת סרטוני תדמית באופן עצמאי – חלק א'

מאת: כתבת "הטורבו העסקי".

בוודאי כבר קראתם על חשיבות הוספת וידאו לאתר האינטרנט שלכם. וידאו כיום הוא אחד הכלים השיווקיים הכי "חמים", חכמים ואפקטיביים שיש. אתר המכיל בתוכו מספר סרטוני טיפים על תוכן אישי שלכם, יכול להקפיץ את כמות הכניסות אליו ובהתאמה גם להגדיל את החשיפה שלכם ללקוחות פוטנציאליים.

במידה והחלטתם ליצור כמה סרטוני תדמית לעסק שלכם, בוודאי תרצו לפנות לשרותיו של בעל מקצוע המיומן בתחום, שידאג להכל: לרקע המתאים, לתאורה הנכונה, לבגדים שמומלץ לכם ללבוש בסרטון, לכך שהסאונד יישמע מצוין, הסרטון יהיה ערוך ומסונכרן, ואף יופיעו בו כתוביות מתאימות במידת הצורך.

אך מה לעשות אם התקציב שלכם לא גדול, ואין לכם אפשרות לשכור צלם חיצוני?

זה לא פשוט לצלם סרטון תדמיתי לבדכם, אך הבשורה הטובה: זה לגמרי אפשרי!

בסדרת הכתבות הבאה קיבצנו טיפים שיעזרו לכם להפיק סרטון תדמית עצמאי, באמצעים ואביזרים שיש לכל אחד בבית או בעלות לא גבוהה, ועדיין להגיע לתוצאות מרשימות:

לפני שאנחנו ניגשים בכלל לשאלה באילו אמצעים טכניים נכין את הסרטון (מצלמת הסמארטפון? רקע מתאים? מה נלבש?) או מה התסריט, עלינו להתחיל מהיסודות.

מחקר

למדו מהמתחרים שלכם. סביר להניח שברשת קיימים כבר סרטונים של בעלי עסקים העוסקים בתחום שלכם. צפו בהם. לימדו אותם. איך נראים המתחרים שלכם? האם הסרטונים שלהם נראים לכם מרשימים? מה אהבתם בסרטון? זה יכול להיות דמות הפרזנטור/ית, הלבוש שלו/שלה, המוזיקה המתנגנת ברקע, הרקע המצולם ועוד.

סמנו לעצמכם מספר סרטונים שאהבתם ונתחו מה החוזקות שבהם.

אחר כך סמנו לכם כמה סרטונים שלא אהבתם ורשמו לעצמכם מה לא אהבתם בהם (האם זה התוכן? האם זה הסאונד? האם זה דמות המגיש שלא נראית סימפטית בעיניכם? אם היא לא נראית סימפטית, מדוע? האם המגיש נראה לכם "נוכל" או "אמין וחבר'המן"?). לאחר שתהיה בידיכם טבלה של מה כדאי לעשות ומה לא כדאי לעשות, זה יקל עליכם למלא את שאר הפרמטרים של הסרטון.

אל תטעו, זה השלב החשוב ביותר בתהליך.

ככל שתצפו ביותר סרטונים, כך יקל עליכם להבין מהו ה"סטנדרט" הקיים בתחום סרטוני התדמית, וכיצד יכול הסרטון שלכם "לשבור את הנורמה" ולבלוט החוצה בים הסרטונים הקיימים.

הרי התשובה:

סרטון טוב, מתחיל קודם כל עם רעיון טוב. לא משנה אם אתם הולכים לעשות סרטון של חצי דקה או של ארבע דקות, עדיין, היות ואתם הולכים לצלם את הסרטון הזה בעצמכם, חשוב שתבינו לאיזה "שוק תרבותי" אתם נכנסים ותכירו את המתמודדים האחרים בזירה.

במאמרים הבאים נדון בחשיבות התסריט ושאר האלמנטים שירכיבו את הסרטון שלכם.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים