מדוע הגדלת מכירות לא יכולה לבוא על חשבון הגבייה

חשובה ככל שתהיה, הגדלת המכירות לא יכולה בשום פנים וצורה להחליף את שיקול הדעת הנדרש בעת קליטת לקוחות חדשים, אישור מסגרות אשראי ללקוחות וניהול וביצוע פעולות גבייה נחרצות. קליטת לקוחות חדשים לעסק, ללא בדיקה קפדנית ומספקת, יכולה להיות בעלת רמת סיכון פיננסי גבוהה מאוד, עד כדי פגיעה אנושה בעסק ואפילו סגירתו. שלא נדבר על למעלה מכך. כך גם, לדוגמא, הקצאת מסגרת אשראי גבוהה מדי ללקוח מסוים, וביצוע פעולות גבייה לא יעילות מול לקוחות שונים. לכן, כבעל עסק, עליך לדאוג לאיזון בין הרצון להגדיל רווחים ממכירות לבין הצורך לנהל הליך יעיל של גבייה
One Hundred Dollar Bills ina Recycle Symbol Isolated on White Background.

הרבה מבעלי העסקים לא מבינים עד כמה גביית חובות יעילה בעסק הכרחית לחוסן ולשיפור של מצב הפיננסי של העסק שלהם.

נכון, החשיבות היא במיוחד להפחתת הלחצים בתזרים מזומנים, אך היא גם תורמת רבות לסוגיות רבות נוספות.

די אם נזכיר את שיפור ההון החוזר, הפחתת לחצים בתזרים מזומנים, סיוע ניכר בהפחתת התלות במערכת הבנקאית, הקטנת עלויות המימון והריבית וצמצום של הלוואות שונות ושל מסגרות האשראי המנוצלות ובכך הפחתת עלויות המימון בהן העסק נושא.

עם זאת, יש יותר ויותר עסקים ששקועים עד צוואר בניסיון סיזיפי ומתמשך בניסיונות מוצלחים יותר או מוצלחים פחות בהגדלת המכירות. לשם מופנים מרב המאמצים, ולפיכך גם המשאבים שלהם. לא רק המשאבים הפיננסיים, אלא גם משאבי הזמן והאנרגיה של בעלי העסקים. יש לא מעט מקרים שעסקים משקיעים מאמצים כה גדולים להגדלת המכירות, עד כי הדבר בא על חשבון הטיפול בגביית החובות שהוא לעתים גדולות יותר חשוב והכרחי לעסקים מסוימים.

בעלי עסקים חייבים להבין שנושא הגדלת המכירות של העסק הוא חיוני וחשוב עד מאוד.

הוא מעניק כסף – "חמצן" לעסק שלך, אך באותה מידה הוא יכול להשתנות מעונה לעונה ומשנה לשנה. בבחינת "פעם למטה – ופעם למעלה".

אך, חשובה ככל שתהיה, הגדלת המכירות לא יכולה בשום פנים וצורה להחליף את שיקול הדעת הנדרש בעת קליטת לקוחות חדשים, אישור מסגרות אשראי ללקוחות וניהול וביצוע פעולות גבייה נחרצות.

קליטת לקוחות חדשים לעסק, ללא בדיקה קפדנית ומספקת, יכולה להיות בעלת רמת סיכון פיננסי גבוהה מאוד, עד כדי פגיעה אנושה בעסק ואפילו סגירתו. שלא נדבר על למעלה מכך.

כך גם, למשל, הקצאת מסגרת אשראי גבוהה מדי ללקוח מסוים, וביצוע פעולות גבייה לא יעילות מול לקוחות שונים.

לכן, כבעל עסק, עליך לדאוג לאיזון בין הרצון להגדיל רווחים ממכירות לבין הצורך לנהל הליך יעיל של גבייה.

בכל התהליך כדאי להתבונן על התמונה המלאה ולא לקבל החלטות המתבססות על זווית ראייה צרה מדי.

עליך להגדיר מראש את נוהל גביית החובות בעסק.

הרי כמה "עקרונות ברזל" בולטים שעליך להקפיד עליהם, הרבה לפני נקיטת איומים, הליכים משפטיים ועירוב עורכי- דין ומשפטנים בהליך הגבייה אל מול לקוח חייב קשה גבייה:

1. קבע כי תהליך הגבייה מתחיל בעת קליטת הלקוח בעסק.

2. בדוק היטב את מצבו הפיננסי של הלקוח.

3. לאחר מכן, החתם אותו על הסכם המפרט את תנאי האשראי והתשלום.

4. הכרחי לדרוש ממנו בטחונות לגבייה.

5. הכלל החשוב ביותר בעבודה מול לקוחות בעייתיים הוא הפגנת אסרטיביות והחלטיות בעת הגבייה. לכן, הקדם לפנות ללקוחות הבעייתיים עוד בטרם הגיע מועד הפירעון של החוב ודרשו התחייבויות לתאריכים, סכומים, ופרטי אמצעי התשלום.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים