מה זה POS, ואיך זה יכול לעזור לעסק שלכם?

תגידו, על POS  כבר שמעתם? רובכם הגדול ישיב בשלילה לשאלה הזו. אך סביר להניח שכן שמעתם על המונח הזה, רק לא ידעתם מה משמעותו, ואילו תועלות יכולות לצמוח לכם ממנו בשימוש נכון בשוק העסקי. התשובות כאן.
Woman paying with NFC technology on mobile phone

המונח POS  הוא בעצם ראשי תיבות למילים Point Of Sale, ומתייחס לעובדה שכיום, ניתן באמצעות אפליקציות ייעודיות להפוך כל מכשיר אלקטרוני מתקדם שלכם (סמארטפון / טאבלט / פאבלט) לנקודת מכירה, ממש כמו קופה רושמת.

בהורדה של אפליקציה מבין מגוון אפליקציות שמספקות כיום את השירות הזה, תוכלו להפוך את המכשיר הנייד שלכם למכשיר סליקה לכרטיסי אשראי, לשמור את כל נתוני המכירות, לראות סטטיסטיקות של מכירות שבוצעו בעסק שלכם ואפילו להדפיס חשבוניות עבור הלקוחות שלכם, או לשלוח אותן אליהם דרך דואר אלקטרוני.

במקביל, תוכלו לראות גם דו"חות אקסל שמראים את הפעילות שלכם והשימוש שלכם באפליקציה. וכך, בקליק אחד, כל מכשיר חכם שברשותכם יכול להפוך ל"קופה רושמת" והעסק שלכם יוצא לדרך בלי לקנות ציוד סליקה יקר ערך / קופה ממוחשבת שאין לכם מושג אם תשתמשו בה לאורך זמן.

זוהי בשורה של ממש ופתרון מצוין לבעלי עסקים שבתחילת דרכם. כאשר המזומנים הזמינים להם בתחילת הדרך כמעט ולא קיימים, נכנס לפעולה ה-POS המאפשר להם לחסוך כסף בלי להתחייב לשכירת ציוד יקר ערך, ומבלי לדעת מה יילד יום בעתיד העסק.

אז, כיצד זה עובד ואיך אפשר להצטרף לזה?

כאמור, יש כיום לא מעט אפליקציות שמספקות שירותי POS למכשירים חכמים ורובן נותנות מענה מעולה.

באפליקציות מסוימות תוכלו לרכוש חומרה נוספת המתחברת אל המכשיר החכם שלכם והופכת אותו פיזית, למסוף סליקת אשראי מיידית. בנוסף, תצטרכו להוריד את האפליקציה הייעודית מחנות ה"גוגל פליי" / "אפסטור" בהתאם למערכת ההפעלה של המכשיר שברשותכם.

ברוב תוכנות ה-POS  תוכלו לקבל את הנתונים הבאים:

  • ·         סליקת כרטיסי אשראי.
  • ·         חתימה דיגיטלית על גבי מסך במכשיר החכם.
  • ·         שליחת קבלה במייל / הדפסת קבלות.
  • ·         בדיקת מלאי והפקת דו"חות מכירה.
  • ·         הפקת גרפים לצפייה בנתוני העסקאות והמכירות בצורה ברורה ויעילה, עבורכם ועבור הספקים שלכם.
  • ·         שמירת נתוני מכירות בדו"חות אקסל.

חשוב לזכור!

רוב האפליקציות המוצעות כיום הן חינמיות. יחד עם זאת, תידרשו לשלם עמלה סמלית מסכום העסקה שביצעתם כעמלה על השימוש בשירותי הסליקה. שוק האפליקציות הנ"ל מתעדכן כל הזמן ומדי יום יוצאות אפליקציות חדשות וידידותיות יותר לשוק (חלקן אגב מופעלות על ידי חברות אשראי ותיקות, כמו: ויזה כ.א.ל, או שירותים בינלאומיים כגון פייפאל). לכן, אנחנו ממליצים, ראשית כל, לעשות בדיקה מקיפה בחנות האפליקציות ולמצוא את אפליקציית ה- POS הידידותית ביותר לצרכים שלכם.

בהצלחה!

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים