מה חייבים לקחת בחשבון כשמקימים עסק קטן או בינוני

בדרך כלל אנשים מקימים עסק קטן או בינוני אחרי שחשבו לא מעט, שהרעיון לעסק התבשל להם במוח ובהבשלת התנאים העסק יוצא לדרך. נקודת ההקמה של העסק היא כאמור שלב מאוד קריטי וחשוב והיא נקודת המעבר מפנטזיה או חלום, לניסיון להחיות את מה שאנשים חלמו או רצו לראות קורה. מה חייבים לקחת בחשבון, במאמר שלפניכם.
Small business owner reading the recipe on a digital tablet

מה חייבים לקחת בחשבון כשמקימים עסק קטן או בינוני

מאת: דינה קידר, מומחית בייעוץ עסקי ואימון אישי.

בדרך כלל אנשים מקימים עסק קטן או בינוני אחרי שחשבו לא מעט, שהרעיון לעסק התבשל להם במוח ובהבשלת התנאים העסק יוצא לדרך.

נקודת ההקמה של העסק היא כאמור שלב מאוד קריטי וחשוב והיא נקודת המעבר מפנטזיה או חלום, לניסיון להחיות את מה שאנשים חלמו או רצו לראות קורה.

אחת השאלות הגדולות ביותר אצל יזמים ו/או בעלי- עסקים קטנים או בינוניים היא האם לוותר על מה שכבר היה להם ביד מבחינת הפרנסה כדי להקים עסק קטן משלהם.

זהו בהתחלה, לכל הפחות, סיכון מסוים של פרנסה בטוחה לטובת משהו עלום ולא בטוח.

פעמים רבות הקמת עסק קטן או בינוני תדרוש מאנשים לוותר על עיסוקים אחרים שלהם שפרנסו אותם עד כה, לטובת הקמת עסק חדש.

צריך להגיד את האמת: הקמת עסק הוא סוג של חוסר וודאות מכל מיני בחינות לכן זה מתאים לסוג מסוים של אנשים.

הקמת העסק מצריכה השקעה ראשונית, מאוד משמעותית, של זמן ומחשבה עמוקה.

ייתכן מאוד שחלק מהדברים הללו מצריך התמסרות טוטלית, תוך הזנחת העיסוקים האחרים שאנשים עשו קודם לכן.

אחד הדברים המרכזיים שעוצרים אנשים מלהקים עסק הוא הפחד הגדול מחוסר הוודאות והפחד מהוויתור על מה שקיים לטובת הרבה מאוד ערפל וסימני-שאלה.

לכן, אם אנשים ירצו לתת לעסק הקטן או הבינוני שהם מקימים סיכוי רציני להתקיים ולשרוד, הם יצטרכו להשקיע בו את כל מרצם וזמנם וזה כמובן ידרוש מהם עזיבת כל עיסוקיהם הקודמים והתמקדות בעסק החדש.

חשוב מאוד לציין שעסק קטן או בינוני חדש הוא עסק שלוקח לו זמן לבניית תשתיות עסקיות ובניית קהל לקוחות.

בעסק קטן ממוצע שמוקם ומנוהל נכון ובו מתבצעות כל הפעולות הנדרשות להצלחתו, ייקח פרק זמן על לפחות שנה של עבודה ממוקדת ומאומצת כדי להגיע לרמת הכנסה נאותה אותה אנשים שמים לעצמם כיעד בתוכנית העסקית שלהם.

גם הגדרת המוצר שבעל עסק מעוניין למכור או לשווק היא אספקט מאוד חשוב בהקמת העסק.

לכן, בעל עסק חייב לשאול את עצמו כמה שאלות, כמו: מהם מאפייני-המוצר, מהו טווח המוצרים, מה מיוחד בהם ועוד שאלות שונות ומגוונות שיעזרו לו להבין את העסק שהוא מעוניין להקים ואת השירות שיינתן בו.

כמובן שבניית קהל לקוחות  ותוכנית שיווקית מוסדרת הוא בעצם השלב האחרון בהקמת העסק.

כדאי מאוד שבעלי עסקים יזכרו היטב שאם לא יעשו את כל הפעולות ההכרחיות לפתיחת עסק, עדיף ורצוי שלא יקימו עסק כי אחר כך יתחרטו על כך ויכנסו להוצאות מיותרות.

לסיכום:   

אל תצאו אל הדרך ללא בניית תשתית עסקית מסודרת וברורה, תשתית חשיבתית ומנטאלית וגם תשתית שיווקית, הברורים בראש ובראשונה לכם.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים