מייל, שמייל, איך לשלוח תוכן שיווקי בלי להתבלבל – חלק א'

על מיילים בתפוצת נאט"ו, שהולכים לאיבוד ברשת, ואיך לגרום למייל שלכם לבלוט החוצה מעל כל השאר.
send icon post sign

תיבת המייל של כולנו מופצצת מדי יום בעשרות, אם לא במאות מיילים. תופעה זו רק מתגברת כשמדובר במישור העסקי. ככל הארגון שלנו גדול יותר, ותפקידנו בחברה בכיר יותר, סביר להניח שתיבת המייל שלנו תהיה עמוסה יותר.

יכול להיות שאלו מיילים מהעובדים שלנו או קולגות המתייעצים איתנו כיצד יש לנהוג במקרה מסוים בעבודה, יכול להיות שאלו ספקים המודיעים לנו על קיומה של בעיה טכנית, ויכול להיות שאלו סתם מיילים קבוצתיים שרצים בשרשרת.

השורה התחתונה היא שהתיבה שלנו עמוסה, ואין לנו כמעט זמן לעבור עליה ולהגיב לכל המיילים החשובים.

לתוך המציאות הזו, אנו נזרקים כשאנו רוצים לשלוח מייל בעל תוכן שיווקי כלשהו.

היכולת לתפוס את עינו של הצופה, לגרום לו לפתוח את המייל ששלחנו ולקרוא אותו איננה משימה פשוטה כלל ועיקר, בטח בהתחשב בכך שתיבת המייל של קהל היעד, לרוב תהיה עמוסה לעייפה. מלבד זאת: בדרך כלל, אנו לא היחידים.  ישנם מאות בעלי עסק, שברגע זה ממש, שולחים בעצמם לאותו לקוח "שלנו", מייל שיווקי.

כיצד נוכל להתבלט מעל כל שאר המתחרים שלנו?

ראשית, נצא החוצה מנעלי ה"שולח" שלנו, וננסה לדמיין את התחושה בנעלי ה"מקבל". התיבה שלי עמוסה, נכון? יש לי עוד 70 מיילים שלא קראתי והכל מאתמול. והנה במייל שלי מופיעה הודעה מנמען שאותו איננו מכירים, שסביר להניח שהוא רוצה "למכור" לנו משהו.

בעלי עסקים רבים טועים לחשוב שאם המוצר שלהם מעניין אותם, אז הוא מעניין גם את הלקוחות שלהם. או שכותרת רגשית ואמוציונלית תתן את המענה לקריאת המייל. זו תפיסה בעייתית שכן הודעות עם שורת נושא כמו "בואו לתרום למדינת ישראל לכבוד יום העצמאות!", במייל שמופץ לקראת יום העצמאות, יכולה לא רק לשעמם, אלא גם לעורר אנטגוניזם במידה והיא מגיעה לקהל יעד אחר מהרצוי.

לפני שאתם ניגשים לכתוב מייל שיווקי זכרו כמה כללים פשוטים:

  1. לקהל היעד שלכם אין זמן.
  2. לקהל היעד שלכם אין סבלנות למיילים ארוכים ומשתפכים.
  3. את קהל היעד שלכם מעניין מה ייצא לו מהמייל שלכם, ולא מה ייצא לכם מזה ששלחתם את המייל אליו.

3 הכללים הפשוטים הללו באים להראות לנו שהדרך הטובה יותר לגרום ללקוחות שלנו לפתוח את המייל שלנו, היא לדמיין שאנו בנעליהם.

אז, מקדו את עצמכם: מיהם הלקוחות שלכם? מה מעניין אותם? מאיזה עולם תוכן הם מגיעים? האם יש בעולם התוכן הזה שפה וז'רגון מקצועי שתוכלו להשתמש בו כדי לתפוס את העין שלהם כשהם מרפרפים בין כל מאות המיילים בתיבה?

מי שלח לי?

נקודה נוספת שחשוב לזכור היא שאנשים לרוב לא פותחים מיילים משולחים שהם אינם מכירים. בין אם זה החשש לוירוסים (לכן, חשוב מאוד שבמייל השיווקי שלכם לא יהיה קובץ מצורף כלשהו) ובין אם מדובר מהחשש ממיילים של ספאם, אתם רוצים שהלקוחות לא יפחדו משם השולח שלכם, ולכן חשוב לבחור בשם שולח קצר וברור ככל האפשר.

" כיום, חד משמעית, רוב האנשים שמשתמשים במיילים באופן שוטף ביום יום שלהם, קוראים את העדכונים במייל דווקא מהנייד. הנייד מאפשר לעבור על המיילים הדחופים ולסווג אותם ככאלה ואת המיילים האחרים להשאיר לזמן שנהיה בו מול המקלדת של המחשב השולחני. התצוגה בסלולר שונה לחלוטין מהתצוגה במחשב השולחני, ובעוד שבתצוגת המחשב יש שדה יחסית רחב שיכול להכליל הרבה מילים בשורת הכותרת, הרי שבסלולר יש מקום למשהו כמו 5 מילים "גג".

הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לכם במייל שיווקי הוא ששם השולח לא מוצג במלואו. אלא אם הלקוחות שלכם מאוד משועממים באותו יום, התיבה שלהם ריקה יחסית, ובאתם להם עם כותרת "שפיצית בטירוף", הם פשוט לא יגעו במייל שלכם.

לכן, הקדישו מחשבה לבחירת שם המשתמש בחשבון משלוח הדואר שלכם:
"העמותה להצלת חיות הבר בעמק החולה, מיסודה של הקרן הקיימת לישראל" הינו שם מסורבל שבקלות אפשר היה לקצר ל"אוהבי חיות הבר", למשל.

 

המשך המאמר בחלק הבא


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים