מיתוג עסקי המבוא: איך לא חשבנו על זה קודם?

מיתוג עסקי המבוא: איך לא חשבנו על זה קודם? מאת: לימור שטרן עסקים קטנים מתמודדים עם הוצאות גדולות.  הדבר גורם לכך שבעלי העסקים הקטנים מנסים לצמצם עלויות,... Read more »
Feeling Overwhelmed? Business concept, starting up, advertising.

מיתוג עסקי המבוא: איך לא חשבנו על זה קודם?

מאת: לימור שטרן

עסקים קטנים מתמודדים עם הוצאות גדולות.  הדבר גורם לכך שבעלי העסקים הקטנים מנסים לצמצם עלויות, לפחות במה שנראה להם כפחות חשוב לטווח הקרוב.

בזמן פתיחת העסק כשעומדת לפניהם עוד הוצאה על מיתוג כמו בניית לוגו, הוצאה לאור של חומרי פרסום מרשימים והעלאה של אתר אינטרנט שיהיה יעיל ומעוצב, הם יכולים על פניו, להתעלם ולהגיד שיסתדרו בלעדיו.

מרב הסיכויים שזה יסתבר בהמשך כטעות מצערת מאוד.

המיתוג מטרתו לחשוף את פוטנציאל המותג במלואו, הוא מייעל וממקד את מאמצי השיווק והתקציב במטרה להגיע לכל קהלי היעד שנבחרו ולמקסם את המותג ויתרונותיו, כך שכולם יבינו עד כמה המותג הוא ייחודי ומיוחד.

חשיבות המיתוג, אם כך, ברורה. ובפרט כשמדובר בחברה גדולה. אך מה קורה בעסק קטן? אנשים נוטים לחשוב ששם אין צורך להשקיע במיתוג, ומספיק רק פרסום פשוט בעיתון מקומי, פלייר בתיבת דואר או במקרה הגרוע ביותר- מודעה גדולה על חלון הראווה של העסק החדש.

זאת תהיה הטעות העצובה של העסק שלך.

כל עסק שרוצה להצליח חייב להציע ללקוחות הפוטנציאלים שלו, יתרונות ייחודיים שיגרמו ללקוח לבחור דווקא בעסק שלו ולא באחד מהמתחרים האחרים שנמצאים בשוק.

הלקוח הפוטנציאלי של העסק הקטן ממש כמו זה של החברה הגדולה, מוקף ועמוס במסרים שיווקיים. פרסום קטן וממוקד נאבד בתוך שלל המסרים העמוקים והמושקעים יותר. ככל שתשקיע במיתוג העסק שלך, גם אם הוא בינוני או קטן, יגרום ללקוח שלך לראות אותך בעיניים אחרות- מכבדות יותר, ייחודיות יותר.

בחשיבה לטווח הארוך, ההוצאה על מיתוג תחזיר את עצמה ולאורך זמן רב. כאשר המוצר אותו אתה משווק הוא ממותג- המסר השיווקי ייטמע מהר וטוב יותר אצל הלקוחות והפרסום יהיה יעיל פי כמה. מיתוג נכון ייצור השלכות מרחיקות לכת על הצלחת העסק לטווח הארוך.

נכון, מיתוג טוב עולה כסף אך בהשקעה הזאת, החד-פעמית, תגדיל את מכירות בית העסק לטווח ארוך מאוד והתשואה תהיה גבוהה יותר מכל פרסום אחר.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים