מי צריך ניוזלטר בכלל?

הניוזלטר הוא מסמך שמרכז חדשות על בית העסק שלכם, כמו גם מבצעים והטבות מיוחדים, הנשלח אל הלקוחות שלכם אחת לתקופה שתגדירו (מעין פרוספקט פרסומי של בית העסק שלכם הכולל גם חדשות על בית העסק בתוכו). אך, כיום נחשב הניוזלטר לכלי שיווקי, שבעזרת השקעה לא גדולה, יכול להניב פירות עסקיים רווחיים מאוד במיוחד בעסקים קטנים ובינוניים. במאמר זה נשכנע אתכם שזה כדאי.
The word Newsletter appearing behind torn brown paper.

מי צריך ניוזלטר בכלל?

מאת: כתבת "הטורבו העסקי".

ייתכן ושמעתם על ניוזלטר לעסקים, ייתכן ולא.

הניוזלטר הוא מסמך שמרכז חדשות על בית העסק שלכם, כמו גם מבצעים והטבות מיוחדים, הנשלח אל הלקוחות שלכם אחת לתקופה שתגדירו (מעין פרוספקט פרסומי של בית העסק שלכם הכולל גם חדשות על בית העסק בתוכו).

כשמו כן הוא: מעין "מגזין" ייעודי ללקוחותיכם.

הרבה עסקים קטנים ובינוניים חושבים שזה דבר שיכול לעניין רק לקוחות של בעלי עסקים גדולים, כגון: חברות תקשורת, משרדי פרסום ויח"צ ועוד.

אך, כיום נחשב הניוזלטר לכלי שיווקי, שבעזרת השקעה לא גדולה, יכול להניב פירות עסקיים רווחיים מאוד דווקא בעסקים קטנים ובינוניים.

אז, גם אם העסק שלכם הוא מספרה / מכון קוסמטיקה / חנות לכלי בית ומטבח, ונדמה לכם שזה לא יעניין את הלקוחות שלכם בכלל, חישבו שוב. כיום, לרוב האנשים יש סמארטפונים והם מחוברים לתקשורת דיגיטלית בדרך זו או אחרת. סביר להניח שלרוב הלקוחות שלכם יש כתובת אימייל או חשבון ברשתות חברתיות. ניוזלטר שנשלח אחת לחודש יכול להיות מקור עניין עבורם להתעדכן על מבצעים והטבות שאתם מעניקים להם ובמיוחד עבורם.

היתרונות שבשימוש בניוזלטר ללקוחות העסק שלכם הם רבים, במאמר זה נמנה את העיקריים שבהם:

1. חדשנות

הניוזלטר כיום איננו פתרון נפוץ בבתי עסק, ובוודאי שלא בבתי עסק קטנים, שלא מכירים אותו בכלל. זוהי הזדמנות טובה עבורכם להיכנס ולהתחיל להכיר את ה"כלי השיווקי" הזה עבורכם, ולמנף אותו כיתרון לטובתכם מול המתחרים. כדי להמחיש את התועלות שבניוזלטר, ניקח מקרה לדוגמא: 2 מספרות פועלות באותו רחוב מגורים. מספרה אחת היא מספרה ותיקה, פועלת כבר 20 שנה, ובעלת חוג לקוחות נאמן. המספרה השנייה החלה לפעול לפני חודשיים, וקהל הלקוחות שלה מורכב ממספר אנשים מאזור שכונת המגורים ומלקוחות שמגיעים משכונות קרובות. את המספרה הראשונה כולם מכירים, כולל המחירים, כולל הספר הוותיק והבדיחות השגרתיות שלו. במספרה השניה ביקשו מכל לקוח שהגיע את כתובת המייל שלו, ולאחר חודש שלחו ניוזלטר לכתובות המייל ובהם פירטו על המבצעים שיתקיימו במהלך החודש הקרוב במספרה, למי שיביא את הקופון המופיע בניוזלטר.

התוצאה? לקוחות רבים הגיעו למספרה לקבל את ההנחה ש"מגיעה להם", ואף הביאו עמם לקוחות מהחוג הוותיק שהיו הולכים בעבר למספרה הוותיקה, "רק להתנסות פעם ראשונה".

מכאן אנחנו לומדים שהחדשנות שבניוזלטר, מתפרסמת מפה לאוזן ומתגלה כאפיק שיווקי יעיל ביותר.

השקעה כלכלית נמוכה, ותוצאות מהירות ויעילות

הניוזלטר שנשלח באמצעים דיגיטליים, אינו מצריך מכם השקעה מרובה.

אתם יכולים לנסח ניוזלטר כזה ממש בגופה של הודעת דואר אלקטרוני, ולשלוח זאת לכל רשימת התפוצה של הלקוחות שלכם בקליק אחד. או, שתוכלו לעדכן אותו כפוסט בעמוד העסקי ברשת החברתית שאתם פעילים בה, וגם שם הוא יהיה חשוף לצפיות מרובות.

יש המון פורמטים חינמיים של ניוזלטר ברשת, ולמעשה כל מה שעליכם לעשות זה לשבת ולכתוב מעט תוכן רלוונטי ללקוחותיכם. תוכלו לספר להם על דברים חדשים שקשורים לעסק שלכם. למשל: סחורה חדשה שלקוחות הביעו רצון לרכוש ושהגיעה למלאי, שיתופי פעולה של בית העסק שלכם עם עמותות / מבצעים שכונתיים, פריטי טריוויה משעשעים על בית העסק שלכם, וכמובן: הנחות בלעדיות למקבלי הניוזלטר. שימו לב שאינכם חייבים לצאת מגדרכם ולתת הנחות משמעותיות במחיר. המטרה כאן היא רק ליצור אצל הלקוחות שלכם את ההרגשה שאתם מכניסים אותם למועדון אישי שלכם ושלהם, ושזו הנחה שנתפרה במיוחד למידותיהם ולרצונם. השקיעו מעט בעיצובו של הניוזלטר וקיבלתם, ממש בקליק אחד, פרסומת חינם לבית העסק שלכם שמופצת ברחבי האינטרנט, במינימום של השקעה, לקהל היעד הרלוונטי שלכם.

2. תחושת שייכות של מועדון אקסקלוסיבי

כאשר אתם שולחים ניוזלטר אל רשימת הלקוחות שלכם, אתם למעשה מכניסים אותם לרשימה אקסקלוסיבית של "חברי מועדון". כ"חברי מועדון" הם נהנים מהטבות ייחודיות להם ובאופן כללי ממידע שלא היו נחשפים אליו אילולא היו חברים ב"מועדון שלכם". חישבו על זאת כך: כבני אדם, הרצון להתאגד טבוע בנו. כולנו, באיזשהו מקום, רוצים לקחת חלק ממשהו שהוא אקסלוסיבי ומעניין. אם תצליחו להעביר את התחושה הזו ללקוחות שלכם, הם ירצו להגיע אל בית העסק שלכם ולו רק כדי לבדוק "מה חדש?". באמצעות הניוזלטר, אתם מראים להם שגם כשאין באמת ,חדש, עדיין שווה להתעדכן על מה שקורה אצלכם.

3. נימה אישית ואינטרקציה עם הלקוחות

האם אתם מוכרים מוצר מסוים? למה שלא תבקשו מהלקוחות שלכם להצטלם אתו ולשלוח לכם את התמונות? תוכלו לערוך "תחרות תמונות" בין הלקוחות שלכם, ואת התמונה הזוכה פרסמו בניוזלטר הבא, כשהיא מזכה את בעליה בפרס סמלי. בעת יצירה של "תחרות" בונה בין הלקוחות שלכם, אתם יוצרים עניין לבית העסק שלכם, ומרוויחים פרסומת אדירה. שכן לקוח שמשקיע ושמשתתף במיוחד בתחרות של בית העסק שלכם, בוודאות יספר על כך למכריו. כולנו מכירים את הדוגמא הזו ממבצעי הקיץ הגדולים של חברות המשקאות שביקשו מאיתנו לאסוף פקקים של בקבוקים או פחיות, ואם התמזל מזלנו יכולנו לזכות בחופשה לחו"ל.

בוטם ליין: לקוחות אוהבים מבצעים וחדשות. בעזרת ניוזלטר, תוכלו לקדם את העסק שלכם גם בתקופות חלשות מבחינה כלכלית.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים