"מרכזיית ענן": טכנולוגיה חדישה ויעילה לעסק שלך

חברת בזק מכוונת לעתיד טכנולוגי יעיל וזול יותר ובקרוב היא תציע שירותי טלפוניה עסקית בענן מבית אוויה ו-IBM. ההערכות הפנימיות בענף הן שבקרוב אכן תושק מערכת כזאת על-ידי החברה. אז, מהו הענן ומה עליך לעשות כדי ליהנות מ"ריחוף" קל שיזניק את העסק שלך יחד עם המהפכה הטכנולוגית? המידע המורחב במאמר שלפניכם.
phone cloud shape

"מרכזיית ענן": טכנולוגיה חדישה ויעילה לעסק שלך  

מאת: מיכאל פנחס, מומחה בטלפוניה ומחשוב.

חברת בזק מכוונת לעתיד טכנולוגי יעיל וזול יותר ובקרוב היא תציע שירותי טלפוניה עסקית בענן מבית אוויה ו-IBM. ההערכות הפנימיות בענף, הן שבקרוב אכן תושק מערכת כזאת על-ידי החברה. מהו הענן ומה עליך לעשות כדי ליהנות מ"ריחוף" קל שיזניק את העסק שלך יחד עם המהפכה הטכנולוגית?

מרכזיות וירטואליות מגלמות בתוכם יתרונות רבים. בשנים שעברו, גילו עסקים רבים את היעילות שבמעבר אליהן ובעיקר במרכזיות מסוג IP-Centrex. עם האצת המהפכה הווירטואלית הגיע השלב הבא והוא המעבר לענן.

חברת בזק בחרה את חברת אוויה, כספקית העיקרית של פלטפורמה שירותי ה-UC) Unified Communications) בענן.

חברת IBM  נבחרה כספקית שירותי הענן, התשתית והאינטגרציה לפרויקט זה.

בזק מריצה כעת את המערכת החדשה והיא אמורה להיכנס לשימוש נרחב בזמן הקרוב, כשלב ראשון, חברת בזק תתמקד בהצעות ללקוחות ה-SME, שפירושו עסקים בהם יש מ- 50 ועד 200 שלוחות. לאחר מכן, יוצע השירות לכלל השוק והוא יתאים לכל גודל של עסק או ארגון.

שירות זה מתבצע על ידי החברות מהטובות בעולם: אוויה הייתה מובילת שוק בכל העולם בתחום ה-U.C, וברשותה יש פתרונות טובים ויעילים (לאחרונה, ירדה למקום השלישי בניתוח של גרטנר, אחרי סיסקו). היא פיתחה ומפתחת רבים ממוצריה המובילים בישראל ואת חברת IBM אין צורך להציג- חברה מפורסמת בעלת מוניטין עולמי.

חברת אוויה, על ידי  העצמת חווית המשתמש ושילובה במקביל של מדיה חברתית וכלים חדשים רבים, מביאה חידוש והתייעלות בגישה גלובלית של תקשורת עסקית ומערכות ושירותי שיתופיות Collaboration. היא יוצרת משרדים וירטואליים תוך נתינת דגש מרכזי לתחום ה-Convergence (מיזוג) בין מערכות והפעלת מערכות בענן, זאת על ידי תמיכה מלאה בגישת ה-BYOD- Bring Your Own Device.

אוויה שמשתמשת באספקת שירותי UC בענן, מספקת פתרונות עם זמינות, המשכיות עסקית והפעלה על כל מכשיר קצה. אוויה מצטיינת בפתרונות תוכנה היוצאות לשוק, ובמערכות הכבדות היא בכל חצי שנה משדרגת לגרסה חדשה. בענן של בזק ובשאר העננים הציבוריים, חברת אוויה מחדשת גרסה חדשה כל 24 שעות (בהשוואה ב-IP-Centrex הגרסה משודרגת רק אחת לכמה שנים). מדובר על שוק שונה, מתקדם, חדשני שמכריז על עולם חדש בעולם התקשורת, שנע בקצב מסחרר והוא דינמי, תוסס ומהיר מאוד ובו יכולת עדכונים והוספת יכולות ויישומים לעיתים קרובות מאוד.

חברת  IBM, שנרכשה על ידי בזק כספקית פלטפורמת הענן, אמורה לספק ללקוחות בזק סט כלים רחב, שיסייע לצרכי השרידות והאבטחה של המערכות בענן.

לסיכום:

כניסה לעולם התקשורת המתקדם והמהיר כל כך שמבוסס על ענן, צריך להיבחן על ידי בעלי עסק ומנהלי ארגונים שרוצים לצעוד קדימה מבחינת  טכנולוגית, יעילה וחסכנית. גם ללא בקיאות בטכנולוגיות החדישות, באפשרותך כמנהל להתייעל ולייעל את העסק ויחד עם זאת לחסוך כסף רב.

חשוב לדעת, כי על בעל עסק שברשותו שירותים הווירטואליים כגון: ה-IP-Centrex, יהיה לתכנן בצורה מקיפה וקפדנית הגירה לענן. שכן, אין דרך קלה או מהירה להעברת מרכזיה וירטואלית לענן. מדובר בשתי טכנולוגיות השונות לחלוטין זו מזו. רצוי להתחיל עם חיבור של קבוצות עובדים חדשות או סניפים אחרים לענן, דבר שיאפשר התנסות טובה ומהירה בשירותי ענן. ניתוח ותכנון מהלך שכזה דורש ידע והבנה בתחום, לשם כך קיימים מומחים שיוכלו לעזור לכם ולכוון אתכם להחלטה הנכונה והיעילה ביותר.

 

 

 

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים