מתי ואיך נכון להשתמש בשירותי עורך דין לעסק שלך

ליווי משפטי לעסק שלך נחוץ לו בדרך כלל כבר משלב התחלת הפעילות. הנושאים בהם צפוי לעסוק היועץ המשפטי, עורך הדין, רבים ומגוונים. ביניהם: הקמת העסק / החברה, חוזים עסקיים, חוזי-עבודה, התנהלות משפטית מול הרשויות, התראות לגביית חובות והתנהלות מול החייבים, ייצוג העסק בבתי-המשפט ועוד. כיום, בעידן ה"משפטיזציה", שירותי ייעוץ משפטיים, הניתנים על ידי עורך דין, לא נחשבים עוד בגדר מותרות, בדיוק כפי שרואה חשבון וביטוח לעסק אינם מותרות, אלא להיפך: הם גורמים לחיסכון ולעתים גם להצלת העסק בשעת משבר.
Beautiful business woman with catalog at modern building background

אירועים שונים במהלך חיי העסק שלך יחייבו אותך בייעוץ משפטי, חלק גדול מהם יתרחש בעקבות הנושאים הבאים:

1. גביית חובות והליכים משפטיים

עסקים רבים מתמודדים עם בעיה של גביית חובות. חובות של חייבים לעסק שלך משמעותם בעיה ישירה בתזרים המזומנים של העסק וכאב ראש גדול. מוסר התשלומים בישראל נחשב לבעייתי לעתים, ואין כמעט עסק שאינו מוצא את עצמו עם הבטחות לתשלום, אך עם כיס ריק בסופו של יום.

עורך דין שילווה אותך בעניין זה יוכל להקל ולמנוע מקרים רבים של חובות נגררים באמצעים שונים כמו ניסוח משפטי מדויק ונכון של חוזי עבודה ושל הצעות מחיר. כמו כן, אין לשכוח את הייצוג המשפטי בעימותים משפטיים אל מול בתי-המשפט ובמידת הצורך, גם אל מול ההוצאה לפועל.

המסמכים המנוסחים על ידי עורך דין מקצועי כמו: החתמת ערבים לעסקה, עריכת שטר חוב, תניית שימור בעלות בהסכם וכדומה, יוכלו לשנות את התמונה לטובתך ולהביא לניצחונך גם בתהליכי גביית החובות וגם בהליכים משפטיים.

2. קניין רוחני

בעלי עסקים רבים לא מודעים ליתרונות ולכסף הגדול שיש במושגים קניין רוחני ומוניטין. במקרים רבים מושגים אלו יכניסו ויחסכו לכם כסף רב. עסק בעל שם ומוניטין מכובד יכול לתמחר זאת גם בכסף. עורך דין שמלווה את העסק שלך מיום הקמתו, ידאג להגן על הקניין הרוחני של העסק שלך ולשמור על זכויות היוצרים שלו. במקרה, בו תצטרך הגנה משפטית בעניין הקניין הרוחני יהיה זה עורך הדין שיוכל לפעול ולמצות את המגיע לך בעבור הפרת זכויות העסק שלך.

3. חוזי העסקה

העסק שלך חשוף לתביעות מצד המועסק אצלך וחשוב למנוע גם במצבים כאלה תביעות קטנוניות. יש לתכנן את הזכויות הסוציאליות שאותם אתה מעניק לעובדים ולעגן אותם, כך שתגן על עצמך מתביעת פיצוי לא מתוכננת.

בסיוע עורך דין תוכל להגן על האינטרסים של העסק ולהגן עליהם בבית המשפט. בנוסף, עוד קודם לכך, בעת עריכת חוזי העבודה עורך הדין ייטיב לנסח נכון משפטית את הסכם ההעסקה ויוסיף סעיפים מגנים עלייך, כמו: התניית אי-תחרות, ויתור על זכות לקבלת גמול עבור שעות נוספות וכדומה, וחיסכון של כסף רב לעסק שלך בעת התדיינות משפטית ממושכת בבתי-משפט.

4. יתרון על המתחרים

עורך דין הצמוד לעסק שלך מהווה נקודת יתרון על פני המתחרים שלך שלרבים מביניהם אין שירותי עורך דין וליווי משפטי צמודים. ידע הוא כוח ולעורכי-הדין יש ידע רב בחוקים ותקנות שונות: בביורוקרטיה, במיסוי, בתקנות עירוניות ובחוקים מסחריים.

5. פשיטת רגל

לצערנו הרב, עסקים רבים נקלעים לעתים למצב לא פשוט בו הם נקלעים לחובות גדולים. ישנם כמה וכמה דרכים לצאת מהתסבוכת הכלכלית. לכל השיטות, יתרונות וגם חסרונות וללא התמצאות מספיקה בפרטים, ייתכן ולא תשכיל לבצע את הבחירה הנכונה עבורך. בעזרת ליווי של עורך דין שמכיר זמן רב את העסק שלך ואת מצבו הכלכלי, תוכל להבין את הדרכים השונות ליציאה "נכונה" מהתסבוכת. יחד אתו, תוכלו להחליט מהו ההליך הנכון בעבורך ובעבור העסק שלך, וכיצד לבצע אותו ביעילות על הצד הטוב ביותר.


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים