כך תיזהרו מפני סגירת עסק בגין עבירה פלילית

אי-עמידה בתקנות ובחוקים הקשורים לניהול ולרישוי העסק, עלולה לגרום לסגירת עסק בגין עבירה פלילית, חוויה לא נעימה לכל הדעות. על פי רוב, הוצאת צו סגירה היא הליך אשר מצריך הגשת דו"ח אל אגף הפיקוח של הרשות המקומית, ומשם, הדו"ח יועבר אל הרשות המשפטית. לעיתים הענישה אינה מסתיימת בסגירת העסק גרידא, אלא גם בהגשת כתב אישום כנגד הבעלים, תשלום קנסות ואף עונש מאסר. אז מה עושים? בכתבה שלפניכם.
Businessman writing a letter, notes or correspondence or signing a document or agreement, close up view of his hand and the paper

בניגוד לסברה הרווחת כי לפתיחת עסק מספיק רעיון מסחרי ויחסי אנוש מעולים, בפועל, על מנת לפתוח עסק בישראל כדת וכדין, מלבד חזון התחלתי, יש לעמוד במסכת רישוי ארוכה אשר בסופה – העסק שפתחתם יוגדר כעסק חוקי.

מה צריך על מנת להיות הבעלים של עסק הרשום כחוק? מגוון אישורים מצד גופים ממשלתיים והרשויות המקומיות וכן עמידה בדרישותיהם השונות, כאשר בין האישורים הנדרשים: אישור המשטרה, אישור מכבי אש, אישור משרד העבודה, עמידה בתקנות משרד הבריאות, הכנת תוכנית סניטרית, קבלת אישור מהרשות המקומית, ועוד.

חוק רישוי עסקים 

חוק רישוי עסקים נחקק מכמה סיבות עיקריות: הבטחת איכות הסביבה, מניעת סכנות לשלום הציבור, דאגה לבטיחותם של הנמצאים במקום העסק, דאגה לבריאות הציבור – מניעת סכנת הידבקות של מחלות בעלי חיים ומניעת זיהום מקורות מים וכדומה. כמו כן, חוק רישוי עסקים בא להבטיח את קיום הדינים הנוגעים לתכנון ולבניה ולשירותי הכבאות.

לרבים מהאנשים אין הזמן או המשאבים כדי להמתין עד לקבלת כל האישורים הנדרשים ועל כן, הם מוצאים את עצמם פותחים עסק שלא על פי דרישות החוק ומקווים לטוב.

זו בדיוק הסכנה: במידה ובעלי אותם עסקים "זוכים" לביקור פתע של פקחים, ובמידה ואכן ביצעו דבר עבירה, נחשבת זו לעבירה פלילית והם צפויים בפני הגשת כתב אישום, כמו גם צו סגירה מנהלי ושיפוטי לעסק.

סגירת עסק בגין עבירה פלילית

אי-עמידה בתקנות ובחוקים הקשורים לניהול ולרישוי העסק, עלולה לגרום לסגירת עסק בגין עבירה פלילית, חוויה לא נעימה לכל הדעות. על פי רוב, הוצאת צו סגירה היא הליך אשר מצריך הגשת דו"ח אל אגף הפיקוח של הרשות המקומית, ומשם, הדו"ח יועבר אל הרשות המשפטית. ההכרעה אם להוציא צו סגירה לעסק או לא, תתבצע על ידי בית משפט לעניינים מקומיים ולאחר שליחת זימון לבעלי העסק, הדורש את התייצבותם בבית המשפט. לעיתים הענישה אינה מסתיימת בסגירת העסק גרידא, אלא גם בהגשת כתב אישום כנגד הבעלים, תשלום קנסות ואף עונש מאסר.

במידה ובית המשפט הוציא צו לסגירת עסק בגין עבירה פלילית, יש לקחת בחשבון כי ברוב המקרים, סגירת העסק תתבצע ללא התרעה ואף באופן מידי, מה שעלול להותיר אתכם ללא תעסוקה ועם הפסדים גדולים. השלב הבא צריך להיות לכל הפחות קבלת היתר זמני מבית המשפט. חשוב לציין כי גם השגת היתר זמני היא בבחינת יתרון משמעותי, משום שכך לפחות תקבלו פרק זמן נוסף בו תוכלו להסדיר אל מול הרשויות השונות את כל הנושאים בעבורם הוגש צו סגירה מלכתחילה.

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים