סימני מסחר: מהם ומה התועלת בהם?

בתהליך פתיחת בית העסק שלך התלבטת רבות כיצד לגרום ללקוחות שלך לזהות את המוצר שלך בקלות. אחת הדרכים הנהוגות ליצירת בידול היא על ידי צורה מיוחדת של אותיות, ספרות, מילים, דמויות, צלילים או צירופים של אלה עם צבעים מסוימים שהם שלך. סימן מסחרי זה יאפשר לך לבנות לבית העסק שלך מוניטין ייחודי על ידי בידול מהמתחרים שימנע טעויות זיהוי על ידי הלקוח.
Registered Trademark

סימני מסחר: מהם ומה התועלת בהם?

מאת: לימור שטרן

בתהליך פתיחת בית העסק שלך התלבטת רבות כיצד לגרום ללקוחות שלך לזהות את המוצר שלך בקלות. אחת הדרכים הנהוגות ליצירת בידול היא על ידי צורה מיוחדת של אותיות, ספרות, מילים, דמויות, צלילים או צירופים של אלה עם צבעים מסוימים שהם שלך.

כאשר בחרת לבסוף בסימן המיוחד שלך שישמש אותך לסימון המוצר שלך ושיגרום לזיהוי על ידי הצרכן במהירות ובקלות, עליך לרשום אותו, כדי שיישאר רק שלך ויקנה לך זכות שימוש ייחודית ובלעדית.

סימן מסחרי זה יאפשר לך לבנות לבית העסק שלך מוניטין ייחודי על ידי בידול מהמתחרים שימנע טעויות זיהוי על ידי הלקוח.

הסימן המסחרי בשונה מפטנט או זכויות יוצרים לא נועד במהותו לעודד יצירתיות וחדשנות, אלא הגנה על שם המוצר שלך – על המוניטין. את הסימן הינך יכול ליצור מציור ייחודי, כתב בגופן מסוים או שילוב ביניהם.  הסימן יכול להיות הלוגו של החברה, שמה המסחרי, סימן מיוחד שיתבצע בכתב או בציור או שילוב של אלה.

לאחר רישום הסימן המסחרי תהיה לך זכות בלעדית לשימוש בו בכל המוצרים אותם רשמת לצורך זה למשך תקופת זמן של 10 שנים, בתום העשור תוכל לחדש את תוקף המסחר לעשר שנים נוספות וכן הלאה ללא הגבלת זמן, ובעצם, לתמיד.

מדוע סימנים מסחריים נחשבים כקניין רוחני?

סימני המסחר הרשומים נשארים שלך, לנצח, זאת בתנאי שהמשכת לעשות בהם שימוש. באם הסימן מוכר כבעל מוניטין חזק הוא יזכה להגנה מוגברת גם אם לא נרשם כראוי (אם בעל הסימן יוכל להוכיח זאת).

למרות זאת, יש לקחת בחשבון: במידה והפסקת לעשות שימוש בסימן (נסגר העסק/החלפת סימן וכדו'), יוכל לבקש גורם שלישי את רשות השימוש בסימן זה.

תקופת ההמתנה לאישור סימן מסחרי אורכת כשנה ועד שנה וחצי. למרות זאת, לכשאושרה הבקשה, תקף הסימן המסחרי רטרואקטיבית ליום בו בוצעה הגשת הבקשה.

באם יהיה צורך בזירוז ההליך ניתן לעשות זאת, אך תידרש לשם כך עלות נוספת.

רישום הסימן המסחרי נועד לטובתך ועל מנת להגן עליך, הוא מזכה את בעל העסק שרשם אותו לשימוש ייחודי בסימן המסחר על המוצרים או השירות שעליהם נרשם הסימן.

בעל עסק שלו סימן מסחרי רשום, יוכל להגן בקלות ובעלות נמוכה מזייפנים ומתחרים, על ידי הסימון (®) יירתעו הזייפנים וימנעו מלעשות זאת.

לרוב על-ידי סימן המסחר יגדל מוניטין העסק וייתן אפשרות עם השנים לגיוס משקיעים נוספים או מכירת העסק בעלות גבוהה יותר.

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים