עד כמה חשוב לקדם את העסק שלך במנועי-החיפוש

החלטת לקדם את העסק שלך באינטרנט? עשית צעד ראשון בכיוון הנכון. קידום אתר באינטרנט משמעו וחשיבותו בטיפוס במעלה התוצאות במנועי-החיפוש לכיוון התוצאות הראשונות, אילו שהחשיפה אליהן על ידי ציבור הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים - היא הגדולה ביותר במסגרת הרשת.
business, education, people and technology concept - close up of male hands holding smartphone with magnifying glass picture on screen at table

עד כמה חשוב לקדם את העסק שלך במנועי-החיפוש

מאת: קרן גביש, מומחית בכתיבת תוכן ויחסי ציבור.

החלטת לקדם את העסק שלך באינטרנט? עשית צעד ראשון בכיוון הנכון.

קידום אתר באינטרנט משמעו וחשיבותו בטיפוס במעלה התוצאות במנועי-החיפוש לכיוון התוצאות הראשונות, אילו שהחשיפה אליהן על ידי ציבור הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים – היא הגדולה ביותר במסגרת הרשת.

העולם העסקי כולו והעולם השיווקי בפרט, עבר בשנים האחרונות מהפכה של ממש, והעמיק את חדירתו לחלל הסייברי ולמרחב הווירטואלי.

מזה שנים שזירת השיווק המרכזית כבר אינה חדר הישיבות של העסק, אלא מנועי-החיפוש באינטרנט, המהווים פלטפורמה חיונית לכל עסק החפץ חיים שרוצה להיות רוחש וגועש בפעילות עסקית ענפה.

בעולם העסקי התחרותי, מי שמשכיל לשלוט בכללי-המשחק ברשת משיג יתרון יחסי שאין עליו עוררין. הבולטות והנראות במנוע החיפוש הפכו לנדבך מרכזי ולשם נרדף להצלחה בשיווק ובזרימה מאסיבית של לקוחות ומי שלא שם – פשוט לא קיים.

עסקים קטנים ובינוניים תאבי-חיים, המעוניינים לצמוח ולשגשג, נמצאים כל העת במאבק ובתחרות מתמדת על תשומת ליבו של הגולש, שעסוק רוב הזמן בהשוואת מחירים און-ליין, בחינת האלטרנטיבות וחבילות השירותים, המוצעות לו וכו'.

אז האם השקעה בקידום אתרים במנועי החיפוש היא משתלמת? בהחלט!

יתירה מכך: הפרסום במנועי-חיפוש צובר תאוצה גדולה מאוד בשנים האחרונות.

חשוב לזכור!

תוכניות הצמיחה של תחום קידום האתרים בשוק הישראלי אינן מתבססות על החברות הגדולות והבינוניות במשק. עיקר הגידול בתחום הוא דווקא בחברות ובעסקים קטנים, שלמעשה אינן מנהלות תקציבי פרסום גדולים. כל זאת משום שהפרסום במנועי חיפוש הוא זול יחסית ונגיש והתשלום עליו מתבסס על כמות ההקלקות על הקישור של המפרסם.

את שאלת כדאיות ההשקעה בקידום אתרים יכול כל עסק קטן או בינוני לפתור בחישוב באמצעות מודל כלכלי נהיר וברור. מלבד העלות הראשונית של פעילות קידום אתרים, הנדרשת לשדרוג האתר והתאמתו לדרישות מנועי החיפוש, הרי שהמודל הכלכלי שיבחן את כדאיות ההשקעה יתמקד בסופו של דבר בארבעה פרמטרים מרכזיים.

1. פרמטר ראשון: בכמה תגדל כמות הכניסות לאתר?

2. פרמטר שני: כמה לידים מתקבלים מכל 100 כניסות?

3. פרמטר שלישי: כמה עסקאות נסגרות בחודש מתוך הלידים שהתקבלו?

4. פרמטר רביעי: מהו היקף העסקה הממוצעת?

במידה ואתר של עסק קטן זוכה ל-1,000 כניסות בחודש מתוכם מתקבלות 10 פניות, מתוכם נסגרת עסקה אחת, לדוגמא: בשווי של 10,000 שקלים הרי ששוויו של ליד ממוצע הוא 1000 שקלים וכל 100 כניסות מייצרות ליד. אם כתוצאה מתהליך קידום האתר נכנסים 30 גולשים נוספים בכל יום דרך מילות המפתח שקודמו, הרי שבחודש יהיו 900 מבקרים חדשים, 9 לידים חדשים ו-9,000 שקלים גידול במכירות.

זה נחשב הישג נאה ואליו כל עסק קטן צריך לשאוף.

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים