עובד חדש? אתגר חדש לעסק שלך

לעובד חדש יש לטפטף באיטיות מידע על אופי עבודתו. עובד שייכנס מוכן למקום העבודה, עם מידע על סגנון העבודה, טיב הצוות שיפעל אתו, מה נדרש ממנו ועוד, יתמודד טוב יותר עם קשיי ההתחלה וההיטמעות בחברה. אז איך לעשות זאת? התשובות במאמר שלפניכם
Manager and employee thinking together on new ideas

גיוס עובד חדש לעסק שלך הוא תהליך חשוב, ארוך ולפעמים מייגע, אך קליטה טובה של העובד החדש בתוך העסק והאינטריגות השונות מהווה תהליך לא פחות חשוב ומאתגר.  כמעסיק עליך לדאוג שהשמת העובד וחפיפתו בתוך המערכת המורכבת תהיה 'חלקה' ונעימה לו ולצוות הוותיק שיידרש לעבוד עמו. ידע ומידע מכילים בתוכם כוח להתמודד עם שינויים וחידושים. לכן, יש לטפטף לו באיטיות מידעים על אופי העבודה וההתנהלות בה. יש להתחיל בזה כבר מראיון העבודה ואפילו משיחת הטלפון שהוקדמה לראיון. עובד שייכנס מוכן למקום העבודה עם מידע על סגנון העבודה, מידע על הצוות שיפעל אתו, מה נדרש ממנו ועוד, יתמודד טוב יותר עם קשיי ההתחלה וההיטמעות בחברה.

אז איך לעשות זאת?

1. מספקים מידע

בפגישה הראשונה עם העובד שבדרך כלל תכלול בתוכה גם את ראיון העבודה יש לספק מידע כללי על החברה, לתאם ציפיות ולהבהיר מה דורשת העבודה מהעובד החדש.

עליו לקבל תשובות לגבי היקף התפקיד שלו, הגדרת שעות העבודה שלו, מידע מקיף על השכר וכו'.

העובד שיידע מהן הציפיות הברורות ממנו ומהן דרכי ההתנהלות בעסק שלך, יבין לקראת מה הוא הולך, גם לא יתאכזב מהר וייטה שלא לעזוב את מקום העבודה.

2. מכירים את החבר'ה

היכרות עם צוות העובדים שמאיישים את התפקידים השונים סביב העובד החדש, תתרום לכניסה נעימה וטובה יותר שלו. גם ההתאקלמות צפויה להיות מהירה יותר. עובד שמכיר את החבר'ה ויודע מה תפקידו של כל אחד מהם בחברה, ידע למי לפנות בשעת הצורך.

3. מספקים תחושת שייכות

בכל התהליך של למידת העובד וקליטתו בחברה יש להצמיד לו חונך שילווה אותו בתהליך ויבצע חפיפה. באופן זה, תתבצע קליטה מקצועית וחברתית שתעניק לו מידע וידע, שבהם יוכל להשתמש.

מומלץ לכתוב רשימה מסודרת של חובותיו של העובד וזכויותיו, מאפייני התפקיד שלו ומה נמצא בתחום אחריותו.

ברשימה נפרדת רצוי להבהיר מהם תחומי האחריות של שאר אנשי הצוות ומה נמצא באחריותם.

כשהעובד יהיה מודע לאחריותו ולתפקיד שעליו לבצע, הוא ייטה להיות מחובר יותר ומחויב יותר למקום עבודתו.

בדרך כלל רצוי שהחונך את העובד החדש יהיה גורם ניהולי ו/או מקצועי, כלומר: כזה שעסק בתכני-המשרה של העובד החדש לפני כן, כדי שיסביר לעובד על כללי-העבודה בעסק ויענה על שאלותיו ועל בעיות אפשריות בהם הוא צפוי להתקל, או בכאלו שצפויים להתעורר בהמשך.

החונך ילווה את העובד החדש וירכך את קשיי התחלת העבודה שלו. כמו כן, הוא יסביר לעובד משימות מיוחדות שנדרשות ממנו, ומה נדרש מאנשי-הצוות השונים.

4. העובד החדש כבר לא חדש – ועדיין…

גם לאחר שהעובד החדש כבר נטמע בעבודה, הוא זקוק תמיד למשוב וחיבור נוסף. במהלך כל שלבי עבודתו לאורך השנים, יש לחבר את העובד לעבודה בעסק שלך ולהשתדל שלא להפסיק להעצים אותו. כשאתה, כבעל העסק, כמנהל שלו, תשתף אותו בשינויים ארגוניים או מערכתיים שמתרחשים, זה ייצור אצלו אכפתיות ואחריות אישית  לתהליכים הסובבים אותו.

ככל שהעובדים יהיו שותפים ומודעים לקורה בסביבת העבודה להם, זה יצנן שמועות שווא, חששות לא וודאיים ו"רעש תעשייתי", ההפוך, מן הסתם, לשקט תעשייתי שדרוש בדרך כלל.

זכור!

אם הכניסה תהיה חלקה, ירגיש העובד החדש חלק מתוך העסק, ויעמיק בכך את תחושת המחויבות שלו והאחריות האישית שלו לעסק שלך.

 


המאמר ו/או המידע כאמור לעיל, הינו מידע כללי בלבד, המיועד לכלל הגולשים, ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ פרטני ואין "הטורבו העסקי" אחראי בדבר התוצאה במקרה של הסתמכות על המידע הנ"ל

אירועים